کد خبر: ۶۳۸۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳
امام جمعه بوانات:

دولت، توپ گرانی نان را به زمین نانوایان انداخت/ آمریکا از پیاده روی اربعین وحشت دارد

16 آذر و روز دانشجو فرصتي براي بررسي هويت تاريخي و رسالت ملي و ديني دانشجویان است.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از  حرف رسا، نماز جمعه 14 آذر به امامت حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات و با حضور مردم در حسینیه امام صادق (ع) سوریان بوانات برگزار شد.

حجت الاسلام زارع در خطبه های نماز ضمن گرامیداشت روز دانشجو، وقایع روز دانشجو را برشمرد و اظهار داشت: حادثه 16 آذر 1332، بعنوان نماد استکبار ستيزي، مبارزه با استبداد و عدالت خواهي دانشجويان در تاريخ ايران ثبت شد.  امروز نيز دانشجويان عزيز ما بايد با درنظر گرفتن علت پيدايش چنين روزي که اعلان برائت از مشرکان و انزجار نسبت به خوي ددمنشي آمريکا و اجانبش است به اين روز نگاه کنند و انزجار خود را از دولتمردان آمريکا اعلام دارند.

امام جمعه بوانات در ادامه خطبه دوم نماز به نوزدهم آذرماه سالروز تشكيل شوراى عالى انقلاب فرهنگى اشاره کرد و افزود:  اين شورا در پى وقوع انقلاب فرهنگى دردانشگاههاى كشور و به حكم حضرت امام خمينى(ره) تشكيل شد و نهادى است كه از نظر اختيارات تقريباً همسنگ‏ مجلس شوراى اسلامى است و از نظر تركيب اعضا نيز رؤساى سه قوه و مسؤولين دستگاههاى فرهنگى - آموزشى درآن عضويت دارند.

خطیب جمعه بوانات سیاست گذاریو هدایت فرهنگ عمومی مردم را از وظایف شورای انقلاب فرهنگی دانست و گفت: مسأله فرهنگ عمومى از مسائلى است كه‏ همواره مورد عنايت مقام معظم رهبرى بوده است و معظم له همه ساله در ديدار شوراى عالى انقلاب فرهنگى باايشان، بر اهميت و لزوم توجه بيشتر شوراى مذكور به مسأله فرهنگ عمومى تأكيد داشته‏ اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات ضمن تسلیت سالروز شهادت شهید محراب حضرت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب امام جمعه شیراز در سال 1360 بدست منافقان کور دل گفت: دست جنايتكار آمريكائيان يك شخصيت ارزشمند كه مربى بزرگ و عالمى عامل كه‏ گناهش فقط تعهد به اسلام بود از دست ملت ايران و اهالى محترم فارس گرفت و مردم ايران را به‏ سوگ نشاند.

امام جمعه بوانات گران شدن قیمت نان را از دغدغه های مردم عنوان کرد و افزود: گراني نان در اين روزها يکي از دغدغه هاي عموم مردم شده، توجيهاتي که از سوي سخنگوي دولت صورت گرفت و توپ در زمين نانوايان افتاد، توجيه معقولي به نظر نمي رسد، بهتر است صادقانه با مردم سخن گفته شود، افزايش حاملهاي انرژي و بعضي اقلام ديگر و تورم ربطي به نانوايان ندارد.

حجت الاسلام زارع به حرکت عمومی مردم مومن ایران و پیاده روی این زوار تا کربلای معلی در روز اربعین اشاره کرد و گفت: حرکتي که در تداوم قيام حضرت و فرهنگ عاشوراست لرزه به اندام آمريکا و دشمنان اهل بيت انداخته است، و قطعا آثار مثبتي براي دين خواهد داشت، حال چه کساني که موفق به اين سفر هستند و چه کساني که در شهر و ديار خود هستند، بايد در بزرگداشت اربعين و پررنگ کردن مجالس اهل بيت با در نظر گرفتن همه جوانب خصوصاً دوري از اموري که موجب وهن به دين است، تلاش و جديت داشته باشند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳
0
جالب از از افزایش سی در صدی صحبت می گردد در حالی که دیروز جمعه اینجانب برای خرید نان ماشینی به اصطلاح ریزشی که همیشه کیلویی 550 تومان می خریدم به خیابان قصردشت نزدیک اداره پست روبروی بانک تجارت مراجعه کردم و مشاهده کردم که 550 تومان به 1100 تومان افزایش یافته است یعنی افزایشی صد در صدی!!