کد خبر: ۶۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین خبر داد:

وقف پانصدمیلیونی یک باغ برای معلولان قیروکارزینی

2 هکتار دیگر از این باغ نیز در مرحله تسطیح زمین و آماده سازی جهت کاشت نهال به سر می برد و واقف گرانقدر اظهار امیدواری کرده است که در آغاز سال جدید کاشت نهال 2 هکتار باقی مانده نیز آغاز شود.
به گزارش شیرازه، حجت السلام و المسلیمن مقصودی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قیروکارزین در گفتگو با خبرنگار پرگون از وقف یک باغ مشجر در شهرستان قیروکارزین خبر داد.

وی گفت: آقای شهریار ابراهیمی از خیران نیکوکار این شهرستان  یک باب باغ مشجر درختان میوه را به مساحت 5 هکتار به همراه 6 دانگ آب چاه جهت آبیاری باغ در بخش افزر از توابع شهرستان قیروکارزین وقف کرد.

وی ارزش این ملک را بیش از 5 میلیارد  ریال عنوان کرد و افزود: هم اکنون 3 هکتار از این باغ آماده شده و درختان موجود در آن 2 ساله هستند. مقصودی ادامه داد: 2 هکتار دیگر از این باغ نیز در مرحله تسطیح زمین و آماده سازی جهت کاشت نهال به سر می برد و واقف گرانقدر اظهار امیدواری کرده است که در آغاز سال جدید کاشت نهال 2 هکتار باقی مانده نیز آغاز شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین تصریح کرد: واقف این باغ و درآمد حاصل از فروش محصولات آن را وقف معلولین شهرستان قیروکارزین نموده است. وی گفت: ان شالله با برنامه ای که توسط اداره اوقاف و واقف عزیز صورت گرفته است بعد از اتمام کارهای زیربنایی باغ و ساخت یک ساختمان در آن معلولان عزیز با سرویس رایگان جهت تفریح و استفاده از باغ به آنجا برده خواهند شد.

حجت السلام مقصودی در پایان وقف را یکی از احکام الهی برشمرد و گفت: یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری این است که فرهنگ وقف در جامعه احیاء شود و این امر بدون کمک مردم و دستگاه‌های ذیربط و فرهنگسازی امکان پذیر نیست.

نظرات بینندگان