کد خبر: ۶۴۳۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳
مديركل اوقاف و امور خيريه فارس:

دانشگاه شیراز 500 میلیارد تومان به اوقاف فارس بدهکار است!/ موقوفه قرآنی در استان نداریم

بیش از دو هزار رقبه وقفی در تصرف ادارت و نهادها وجود دارد که از این میزان 800 رقبه حقوق موقوفات را پرداخت نکردند
به گزارش شیرازه به نقل از موج ما، مديركل اداره اوقاف و امور خيريه فارس حجت الاسلام و المسلمين سيد اسماعيل حسيني مقدم همزمان با شروع هفته وقف در نشست خبری بيان كرد: در هفته وقف بیش از یک‌صد عنوان برنامه در استان فارس اجرا می‌شود.

مديركل اداره اوقاف و امور خيريه فارس ادامه داد: هفته بزرگداشت وقف در دهه آخر صفر واقع شده و از اربعین حسینی که یکی از زیباترین و گسترده‌ترین ظرفیت‌های فرهنگی مکتب شیعه به شمار می‌رود این دهه آغاز شده و پس از آن نیز با رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام رضا(ع) به پایان می‌رسد.

حسینی مقدم با بیان اینکه دلیل انتخاب هفته وقف در دهه پایانی ماه صفر این بوده که نبی اکرم اسلام(ص) خود پایه‌گذار وقف بودند، خاطرنشان کرد: برای اهمیت وقف از رسول گرامی اسلام نقل شده که پس از مرگ انسان صدقه جاریه به عنوان عمل صالح کماکان حیات معنوی فرد را متنعم کرده و عمل صالح به پرونده انسان افزوده می شود.

وی با اشاره به جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور نماینه ولی فقیه در استان، استاندار و معاونان فارس، مدیران کل و فرمانداران و مسئولان استانی به میزبانی اداره کل اوقاف برگزار شد، گفت: در ان جلسه اهم مسائل مربوط به موقوفات استان در شورای اداری مورد توجه همه مدیران استان قرار گرفت.

وي با اشاره به اينكه برگزاری شورای اداری استان با موضوع وقف جمعی و هفته بزرگداشت وقف محکمترین دلیل بر ضرورت احیای موقوفات و اثبات عنایت مدیریت ارشد استان به فرهنگ وقف است، اذعان داشت: امیدواریم به شکل گیری کمیته مطالبات و وصول موقوفات از ادارات نتایج شورای اداری برکات بیشتری را برای موقوفات به همراه داشته باشد.

مديركل اداره اوقاف و امور خيريه فارس افزود: حقوق موقوفه سالهای متمادی است در مجموعه ای که دانشگاه شیراز در آن واقع شده است ضایع شده و متاسفانه متولیان امر نیز اقدام محسوسی برای احیای این حق نکرده است.

دانشگاه شیراز، تصرف غیر قانونی به موقوفات داشته است
حجت الاسلام حسيني مقدم با اشاره به اينكه دانشکاه شیراز چند صد هکتار از اراضی وقفی را در اختیار دارد، تشريح كرد: اين دانشگاه توجه به پرداخت موقوفات نکرده و اخیرا تصرفاتی غیرقانونی به این موقوفات داشته و امید که با همکاري اصحاب رسانه این حقوق احیا شود زيرا پرداختن حقوق موقوفات یک تکلیف شرعی است.

وي ادامه داد: این اراضی بیش از 500 میلیارد تومان ارزش گذاری شده و باید در اختیار بیمارستان نمازی قرار گیرد.

بیش از دو هزار رقبه وقفی در تصرف ادارت و نهادها وجود دارد
اين مقام مسئول خاطر نشان كرد: در جلسه شورای اداری نیز مطرح شد که بیش از دو هزار رقبه وقفی در تصرف ادارت و نهادها وجود دارد که از این میزان 800 رقبه حقوق موقوفات را پرداخت نکردند و این خسارت بسیار سنگینی است و حقوق این رقبه ها بالغ بر 50 ميليارد تومان بوده كه هنوز وصول نشده است.

مديركل اداره اوقاف و امور خيريه فارس با اشاره به اينكه در هفته وقف بیش از یک‌صد عنوان برنامه متنوع در استان فارس اجرا می‌شود، بيان كرد: برگزاری نشست های صنفی برای ترویج فرهنگ وقف و جذب وقف جدید؛ در بین خیران، بازاریان، پزشکان، مهندسان، فرهنگیان، قضات و اقشار مختلف از ویژه برنامه های این هفته محسوب می شود.

رونمایی از نرم افزار اندروید احسان ماندگار
وی ادامه داد: نمایشگاه فعالیت های اوقاف استان در ابتدای خیابان 9 دی از ابتدای هفته وقف، برپايي ایستگاه های همه واقف باشیم در نقاط مختلف شهر شیراز و شهرستان ها، برگزاری مراسم رحلت نبی اکرم و قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در بقاع متبرکه و سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه و ارائه گزارش به مردم استان، برگزاری همایش یاوران وقف که در این همایش از نرم افزار آندروید احسان ماندگار رونمایی می شود، از جمله برنامه هايي است كه در اين هفته برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسيني مقدم افزود: همچنين برنامه هايي چون اعزام 130 نفر از مبلغان و روحانیون قم در بقاع متبرکه استان به منظور فعالیت های فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف و برپايي خیمه های معرفت در سطح بخشی از بقاع متبرکه نيز برنامه هاي مهم هفته وقف است.

برگزاري جشنواره وقف و رسانه در اسفند ماه سال جاري
وی از برگزار جشنواره وقف و رسانه در 14 اسفندماه خبر داد و گفت: آثار خبرنگاران، عکاسان و محققان رسانه در استان فارس و شهرستان های تابعه در رشته های مختلف و با عناوین متعدد در هفته وقف به دبيرخانه جشنواره وقف و رسانه ارسال خواهد شد و از بين اين آثار داوري و برندگان در 14 اسفند معرفي خواهند شد.

حجت الاسلام حسيني مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر موقوفه های قرآنی تصریح کرد: استان فارس فاقد موقوفه های قرآنی است لذا باید در این راستا گام هایی برداشته شود تا مردم و واقفین املاکی را برای موقوفه های قرآنی وقف نمایند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳
0
مرحوم نمازی بخشید و اقای حسینی نمی بخشد!!!!!!!!!!