کد خبر: ۶۴۷۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۳
امروز 9 دی است

رئیس جمهور تولدش را در دیدار با خانواده کدام شهید فتنه سپری می‌کند؟

فارغ از این‌که چرا در شرایط کنونی دولتی‌ها چندان در بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی، فعال نیستند، می‌توان به دکتر روحانی پیشنهاد داد که حالا نوبت به شهدای فتنه 88 رسیده است

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ برخلاف بی حرمتی‌ای که برخی چهره های خاص و تندرو نزدیک به دولت یازدهم طی روزها، هفته‌‌ها، ماه‌ها و سال‌های اخیر به خانواده‌های شهدا کرده‌اند، اما رئیس جمهور روحانی از همان ابتدا سعی کرد تا با حضور در منزل خانواده‌های شهدا و جانبازان، احترام قلبی و عملی خود نسبت به شهدا را به نمایش بگذارد. روحانی اینقدر بر این دیدارها مداومت داشته که به نظر می‌رسد یکی از برنامه‌های ثابت او در هفته است و از این منظر حقیقتا جای تشکر و تحسین دارد.

روحانی اما در میان همه این دیدارهای خود، سعی کرده است تا با توجه به مناسبت‌های خاص، شهدا و یا جانبازان خاصی را برگزیند و به خانواده‌های آن‌ها سر بزند. به عنوان مثال در هفته‌ای که روز وحدت حوزه و دانشگاه در آن قرار داشت،‌ به خانواده شهید مفتح سرزد و جویای احوال آن‌ها شد. به مناسبت سال نو میلادی به دیدار مادر مسیحی‌ای رفت که همسر و فرزندش در دفاع مقدس شهید شده بودند. این رویه گزینش شهدا و جانبازان بر اساس مناسبت‌های هفته، به نظر می‌رسد طی هفته‌ها و ماه‌های آینده نیز از سوی روحانی ادامه یابد که باز هم قابل ستایش است.

روحانی در خصوص مناسبت این هفته چه گفت؟

اما در شرایط کنونی یکی از مناسبت‌های بسیار بزرگ و مردمی را در پیش داریم؛ 9 دی. این روز نه یک روز جناحی و سیاسی که یک روز کاملا ملی است چرا که موجب شد تا کشور در مقابل توطئه‌های پیچیده معاندان نظام اعم از داخلی و خارجی، پیروز شود. اگرچه 9 دی را نمی‌توان بدون حوادث ماه‌های قبل‌ترش تحلیل کرد اما شکی نیست که این روز، پایانی بود بر آن‌چه فتنه‌گران طی هشت ماه طراحی کرده بودند. روحانی نیز چنین نظری دارد. او در همان روزهای پس از 9 دی گفته بود:

«مردم بعد از حادثه روز عاشورا امسال یک واکنش بسیار قوی را نشان دادند اولاً‌ مردم ایران خواستند در تاریخ ثبت کنند و به مردم جهان بگویند که جایگاه ولایت، اهل‌بیت عصمت و طهارت و عاشورا در نزد مردم ما چقدر بلند و والاست. آنهایی که به امام حسین(ع) هتاکی کردند، آنهایی که به اموال عمومی تعرض کردند و آنهایی که قانون را زیرپا گذاشتند تعدادشان زیاد نبود. لذا مردم ما وقتی احساس کردند که این عده اندک فریب خورده، عاشورا را هتک کردند، خشم و هیجان آنها شعله‌ور شد و روز چهارشنبه (9 دی) یک پاسخ محکم و قاطعی به معاندین و ضد انقلاب دادند. مردم خواستند بگویند که هر چیز و هرکس که بخواهد منابع مشروعیت نظام ما، و منافع ملی ما را هم تهدیدکند و اهانت به مقدسات و ارزشهای دینی و انقلابی نماید، و در واقع امنیت ملی و منافع ملی ما را مورد هجمه قرار دهد، آنها را تحمل نخواهند کرد. جریانات سیاسی باید بدانند که ثبات و آرامش تنها در سایه احترام به قانون میسر می‌شود.

حالا نوبت 9 دی است

رئیس جمهور کشورمان که خود متولد 9 دی است، در آن روزها، 9 دی را یک پاسخ محکم و قاطع به معاندین و ضدانقلاب دانسته است. فارغ از این‌که چرا در شرایط کنونی دولتی‌ها چندان در بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی، فعال نیستند، می‌توان به دکتر روحانی پیشنهاد داد که حالا نوبت به شهدای فتنه 88 رسیده است. در آن سال، ده‌ها بسیجی و حتی شهروند عمومی به دست فتنه‌گران به شهادت رسیدند و برخی نیز به افتخار جانبازی نائل آمدند. انتظار این است که وقتی دکتر روحانی در اقدامی پسندیده، برخی خانواده شهدا و جانبازان را برای دیدار، براساس مناسبت‌ها برمی‌گزیند، حالا به مناسبت 9 دی که به زعم او و همه ملت ایران «یک پاسخ قاطع به معاندین و ضدانقلاب بود»، به خانواده شهدایی برود که در کف خیابان‌ها و به صورت ناجوانمردانه به شهادت رسیدند. این اقدام روحانی به هیچ وجه یک اقدام جناحی و سیاسی نخواهد بود بلکه عمیقا یک اقدام ملی تعبیر خواهد شد که می‌تواند همسویی هرچه بیشتر رئیس جمهور با مردم را نشان دهد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳
0
مسئولان ستاد هاي موسوي ؛ مديران اجرائي دولت راستگويان.
Safa
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳
1
خوشم مياد كسي آبم بهاي حرفات نميده شيرازه جان
تلنگر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳
1
حتما!!!
وقتی به زور مصاحبه روز 9 دی در باره حماسه ای که رهبری انقدر در موردش صحبت کردند و تاکید داشتند ایشون فقط در حد چند کلمه اونم اینکه این حماسه مربوط به جناح نیست حرف زدند و مسئولین محترم دولتیشون هم کلمه ای نگفتند و در تجمع ها نبودند انتظار چی دارید؟