کد خبر: ۶۵۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۳
مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

پایان ساخت آزادراه شیراز-اصفهان در سال ۹۵

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از پایان ساخت آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۲۰ کیلومتر تا سال ۹۵ خبر داد.
 به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، هوشنگ عشایری به بیان وضعیت راه‌های استان فارس پرداخت و اظهار داشت: از 30 کیلومتری خلیج‌فارس تا 100 کیلومتری اصفهان گستره استان فارس است و این مسیر در جنوب کشور از نظر گردشگری، پزشکی، معادن، صنعت و بخش‌های مختلف دیگر اثرگذار و اثرپذیر است.

وی با بیان اینکه رتبه نخست طول راه‌های کشور در اختیار استان فارس است افزود: نزدیک به 50 هزار کیلومتر راه همسنگ در استان وجود دارد که 220 کیلومتر آزادراه شیراز – اصفهان نیز در حال ساخت است و 220 کیلومتر آزادراه شیراز – بوشهر در مسیر سرمایه‌گذاری قرار دارد و ردیف اعتباری آن مصوب شده است.

عشایری درباره احداث آزادراه شیراز – اصفهان بیان کرد: براساس قرارداد با سرمایه‌گذار و مجری طرح این پروژه تا سال 95 به اتمام می‌رسد که از مزایای اجرای این پروژه کاهش 130 کیلومتری مسیر شیراز – اصفهان است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس بابیان اینکه تبدیل 500 کیلومتر بزرگراه به آزادراه در برنامه کاری راه و شهرسازی فارس قرار دارد گفت: در حال حاضر در استان فارس یک هزار کیلومتر بزرگراه در دست ساخت است که به لحاظ طول بزرگراه‌ها در رتبه دوم کشور قرار داریم که در پایان برنامه ششم توسعه، استان فارس رتبه نخست طول بزرگراه‌های کشور را در اختیار دارد.

عشایری در بحث ایمنی راه‌ها گفت: ایمنی یک مقوله چندوجهی است که در حوزه فعالیت‌های راه و شهرسازی ساخت و توسعه راه‌ها و در گام کوتاه‌مدت رفع نقاط پرحادثه که بیشترین تلفات را داشته مدنظر قرار دارد که تئوری ما در رفع این نقاط بخشنده کردن راه‌ها و اصلاح شیب جاده‌هاست.

وی عنوان کرد: برای کاهش تلفات و تصادفات، رفتار رانندگی باید اصلاح شود و برای این کار باید مدل جرائم رانندگی و آموزش رانندگی را تغییر دهیم و در کنار آموزش مطلق فنی - رانندگی، رفتار رانندگی را نیز آموزش دهیم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳
1
از معایب این طرح به حاشیه رفتن ده شهر شمالی فارس و از بین رفتن صد ها شغل و همچنین تخریب هزاران هکتار از منابع طبیعی و مرتع و محیط زیست و زمین های کشاورزی می باشد تنها مزیت آن برای استان های دیگر است آیا به این اثرات منفی این بزرگ راه اندیشیده اید ؟