کد خبر: ۶۵۸۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳

خدمات خائنانه خاتمی!

از آنجا که برخی به صورت ناآگاهانه و یا مغرضانه لب به سخنانی عجیب می گشایند و سعی بر تبرئه فتنه گرانی دارند که خیانت شان مُحرز و غیر قابل کتمان است، گزارش جامعی پیرامون نقش محمد خاتمی در فتنه آمریکایی - اسرائیلی 88 را انتشار دادیم.
شیرازه؛ انتخابات دهم رياست جمهوري در سال 1388، علي‌رغم حضور پرشکوه مردم و شيريني که اين شور و نشاط مي‌توانست براي جامعه به همراه داشته باشد، با تلخي‌هايي همراه بود که در کنار دشمني استکبار و عوامل خارجي، سران فتنه در آن نقش وي‍ژه‌اي داشتند.

گزارش زير را که لادستان منتشر کرده، نقش محمد خاتمي، رئيس جمهور اسبق کشور را در دامن زدن به فتنه 88 بررسي می کند. 


22 خرداد/حضور خاتمی پاي صندوق انتخابات در جماران

"سيد محمد خاتمي" رئيس جمهور اسبق کشور ضمن حضور در حسينيه جماران و انداختن رأي خود به صندوق، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: « همه بايد آنچه مردم انتخاب مي‌کنند، بپذيرند و از رأي مردم تمکين کنند» وي در ادامه تأکيد کرد: «همه شواهد امر حاکي است که مهندس موسوي انتخابات را برده است اما من پيشگو نيستم.» 

پیام تبریک خاتمی به موسوی!

سايت ياري نيوز ساعت 12:10 روز 23 خرداد، به نقل از خاتمي، خبر پيروزي ميرحسين موسوي در دور نخست انتخابات را مخابره نمود، همچنين سايت جمهوريت در ساعت 21:06 خبري را با عنوان خاتمي به ميرحسين تبريک گفت" منتشر کرد.   

23خرداد/ همراهي با کروبي و موسوي

فرداي انتخابات و پس از مشخص شدن نتيجه آرا و توهم خود ساخته موسوي، خاتمي و ساير رفقاي اين عده، اولين بيانيه ميرحسين موسوي در رد نتيجه انتخابات و فرمان شورش عليه جمهوريت صادر شد. خاتمي نيز كه هميشه دم از قانون‎مداري مي‎زد و طي دوران مسئوليتش و حتي روز 22 خرداد، از لزوم پذيرش رأي مردم سخن گفته بود و با اين‎كه خود بهتر از هر كس مي‎‎دانست واقعيت چيست، با موسوي و كروبي همراه شد و عملا به يكي از سه ضلع سران فتنه تبديل شد.

25 خرداد/حضور خاتمي در راهپيمايي معترضين 
سه روز پس ازبرگرازي انتخابات در روز 25 خرداد، راهپیمایی غیرقانونی هواداران موسوی از میدان انقلاب تا آزادی برگزار شد که موسوی، کروبی، خاتمی، فائزه هاشمی، مجید انصاری، غلامحسین کرباسچی، محمدرضا خاتمی و ... در آن حضور داشتند. در انتهای این مراسم آشوبگران تعدادی اتوبوس، بانک، موتورسیکلت و دیگر اموال عمومی و شخصی را به آتش کشیدند.

بيانيه خاتمي به هواداران موسوي

 سید محمد خاتمی در بیانیه‌ای خطاب به هواداران میرحسین موسوی اعلام کرد:"حضور شاداب و پرنشاط شما با روش‌های مسالمت‌آمیز حق شما است که آن را رعایت کرده‌اید و توصیه می‌کنم که همچنان رعایت کنید و از چارچوب قانون خارج نشوید و آرامش و متانت خود را حفظ کنید." 

28 خرداد/نامه سرگشاده به رئيس قوه قضائيه

ميرحسين موسوي و محمد خاتمي طي نامه‌اي سرگشاده خطاب به آيت‌الله هاشمي شاهرودي از وي خواستند تا نسبت به برخوردهاي صورت گرفته با بازداشت‌شدگان و ... ملاطفت بيشتر و يا تجديد نظر صورت گيرد.     

معناي اين نامه اين بود كه دستگاه قضايي بايد اين افراد را آزاد بگذارد تا كشور را به اغتشاش بكشند. اين موضع خاتمي، يادآور موضع او در فتنه كوي دانشگاه تهران بود كه خواستار مدارا با اغتشاش‎گران شد.  

اين دو در نامه خود آورده بودند: "دستگيري اين شخصيت‎‎ها و افرادي كه غالبا نقش فعال و مؤثري در خدمت به مردم كشور و جلوگيري از خشونت و رفتار‎هاي غيرمدني دارند، نه‎تنها مشكلي را حل نخواهد كرد، بلكه موجب تخريب افكار عمومي و تشديد نگراني و ناآرامي‎هاست.

29 خرداد/ بي توجهي به نماز جمعه تاريخي به امامت رهبر معظم انقلاب 

مجمع روحانيون مبارز با وجود اطلاع از اينکه نماز جمعه روز 29 خرداد، به امامت رهبر انقلاب برگزار خواهد شد، براي راهپيمايي 30 خرداد درخواست مجوز کرده بودند که رد شد اما به علت سهل‌انگاري آنان تا لغو درخواست، تعدادي از معترضان به خيابان‌ها آمدند و 10 تن از شهروندان در اين راهپيمايي جان خود را از دست دادند. 

رهبر انقلاب در اين نماز جمعه خواستار پيگيري مطالبات از مسير قانون و خاتمه دادن به اردوكشي خياباني شدند. 

31 خرداد/بيانيه خاتمي بعد از حوادث 30 خرداد  

سيد محمد خاتمي پس از حوادث روز 30 خرداد با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از امنیتی و نظامی شدن فضای کشور تأکید کرد: بر این باورم که هنوز راه رهایی از این وضعیت آشفته بسته نیست.  

وي در اين بيانيه اعلام داشت: " بايد حق مردم را پاس داشت و در عين تدبير در برابر هرگونه تشنج، تشنج آفريني و ناامني، بايد از شيوه هاي پرهزينه و زيانبار براي نظام و مردم از جمله مقابله‌ي نظامي و خشونت فاصله گرفت و همگان در جهت ترميم اعتماد عمومي که پشتوانه اصلي نظام و کشور است برآييم و حرکت کنيم. 

8 تیر/ به شورش خواندن مردم آغاز استبداد است

حیدر رحیم‌پور ازغدی در گفتگویی که متن آن‌را رجانیوز منتشر ساخت، گفت: به آقای خاتمی و مجمع روحانیون ايشان، که پرچم مذهبی در برابر ولایت فقیه بالا برده‌اند و بیانیه‌های عملیاتی و خیابانی را حتی پس از سخنرانی تاریخی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، یک به یک صادر می‌کنند و مردم را به شورش فرا می‌خوانند، عرض می‌کنم که فریب سابقه و نام و عنوان‌ها را نخورید و ناخواسته در کنار آمریکا و متحدانش انتخابات را تخریب نکنید که این آغاز استبداد است.

10 تیر/ بانيان خشونت مسبب خسارات وارده هستند!!

بنابر اخبار مندرج در پارلمان نيوز سید محمد خاتمی در جمع تعدادی از خانواده‌های متهمان پس از انتخابات حاضر شد و گفت: در فضایی که خشونت حاکم شد، عقل رخت بر می‌بندد و مسبب تمام این خساراتی که متوجه ایران و جمهوری اسلامی شد، بانیان این خشونت هستند.

آنان که اعتراض مردم را سرکوب می‌کنند بزرگترین پشتوانه نظام را از بین برده، فرصت را برای سوءاستفاده بیگانگان و مغرضان فراهم می‌کنند نه کسانی که مردم را به صحنه فرا خوانده و خواهان رسیدگی به اعتراض مردم در فضایی بی‌طرف و مورد اعتماد جامعه هستند.

29 تیر/ خاتمي: اتکا به همه‌پرسي،‌ راه برون رفت از بحران است

طيق گفته‌هاي پارلمان نيوز، محمد خاتمی در دیدار با خانواده‌های چند تن از بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات با تاکید بر اینکه بایستی توصیه‌های خیرخواهانه آقای هاشمی در نماز جمعه «نماز جمعه 26 تیر» مبنای عمل قرار گیرد گفت: بایستی اعتماد عمومی را به جامعه برگرداند. دوام نظم و تداوم پیشرفت کشور در گرو بازگرداندن اعتماد عمومی است. ما از ابتدا عنوان کردیم که برای بازگرداندن این اعتماد راه قانونی وجود دارد و مورد توجه قرار نگرفت؛ اکنون هم به صراحت می‌گویم راه برون رفت از بحران فعلی اتکا به همه‌پرسی از مردم طبق قانون اساسی است.

شريعتمداري: پيشنهاد رفراندوم بخشي از سناريوي غرب براي فتنه‌انگيزي است

حسین شریعتمداری در یادداشت روزنامه کیهان با انتقاد از پیشنهاد طرح رفراندوم از سوی خاتمی، آن را مطابق با دستورالعمل های مایکل لدین خواند و نوشت: "آن‌ها تردیدی ندارند که پیشنهاد آنها اولا؛ قانونی نیست، ثانیا؛ عملی نسیت و ثالثا؛ بر فرض انجام رفراندوم، نتیجه آن برای مدعیان اصلاحات به مراتب از انتخابات دهم شکننده تر خواهد بود.

آن‌ها با پیشنهاد رفراندوم بخش دیگری از سناریوی از پیش طراحی شده غرب را برای فتنه انگیزی به صحنه آورده‌اند و در دورترین افق ذهن خود نیز نه فقط انجام آن را قانونی و عملی نمی‌دانند بلکه عدم تحقق آن بخش اصلی این پروژه است چراکه طراحان بیرونی و دنباله‌های داخلی آن‌ها به وضوح می‌دانند تحقق رفراندوم نتیجه‌ای کاملا معکوس و متضاد با خواست آن‌ها دارد.

به بیان دیگر کاربرد اصلی این سناریو داغ کردن تنش است. آرزویی که دارو دسته خاتمی به آن نخواهد رسید و به یقین از بادی که به دستور دشمنان می‌کارند طوفانی سهمگین به پا خواهد شد که طومار خط جدید نفاق را نیز مانند خط نفاق دهه 1360 درهم می‌پیچد.

3 مرداد/ نامه خاتمي و جمعي ديگر به مراجع تقليد

به گفته قلم نيوز، سید محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی به همراه جمع دیگری از اصلاح‌طلبان که در میان آن‌ها نام هاشم آغاجری، علیرضا بهشتی و محمد سلامتی به چشم می‌خورد در نامه‌ای سرگشاده به مراجع تقلید خواستار موضع گیری آنان در قبال بازداشت متهمین حوادث پس از انتخابات شدند.

10 مرداد/ اعترافات ابطحي در دادگاه

وقتي موعد پخش اعترافات بازداشت شدگان مرتبط با فتنه فرا رسيد، "محمدعلي ابطحي" عضو مجمع روحانيون مبارز پشت تريبون دادگاه رفت و هر آنچه خاتمي در اين مدت كوشيده بود پوشيده بدارد، عيان ساخت.

وي رفتارهاي ميرحسين موسوي و محمد خاتمي را عامل اغتشاشات پس از انتخابات عنوان كرد. ابطحي در ادامه صحبت‌هايش از يك مثلث حامي تقلب، سخن به ميان آورد كه اضلاع آن را خاتمي، هاشمي رفسنجاني و موسوي تشكيل مي‌دادند.
 
ابطحي گفت: "خاتمي فضاي جامعه را مي‌شناخت، وي اقتدار نظامي، انتظامي و مقام معظم رهبري كه در جايگاه والايي قرار دارند را مي‌شناخت و با توجه به اينكه وي نسبت به اين موضوعات شناخت داشت، اين يك نوع خيانت است كه از موسوي در موضوع تقلب حمايت كرد.

عضو مجمع روحانيون مبارز همراهي خاتمي با موسوي را خائنانه دانسته و گفته بود که شايد موسوي كشور را نمي‌شناخت ولي خاتمي همه مسائل را مي‌دانست، توانايي و اقتدار مقام معظم رهبري را مي‌شناخت اما به خاطر اتفاقات موسوي را همراهي كرد كه اين همراهي خائنانه بود.... پس از انتخابات در جلسه مشترکی هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی با یکدیگر هم قسم شدند که پشت یکدیگر را خالی نکنند و بنده نمی‌دانم که این تنها نگذاشتن و یاری کردن یکدیگر پس از ۱۱ میلیون فاصله رأی برای چه بود.

محمدعلی ابطحی در نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران، گفت: "پیش از انتخابات موسوی را به عنوان هندوانه سربسته ای معرفی کردم که توهمات وی در زمان انتخابات و پس از آن و دامن زدن به ناامنی در جامعه علت آن بود"، ابطحی افزود: معتقدم که خاتمی حق نداشت همه جریان بزرگ و تاریخی اصلاح‌طلب را پای موسوی قربانی کند. موسوی جریان اصلاح طلب را نمی‌پذیرفت و توهم اینکه موسوی طرفدار خط امام است و به این علت پیروز انتخابات خواهد شد، یکی دیگر از توهمات این نامزد انتخاباتی بود. 
 
دو روز بعد از این رویداد، روزنامه الجزیره چاپ عربستان سعودی در گزارشی‏ نوشت: «اعترافات اخیر محمد علی ابطحی از چهره های شاخص جریان اصلاحات و از‏ دستگیرشدگان حوادث اخیر تهران ، سید محمد خاتمی را به فکر پناهنده شدن‏ به یک کشور اروپایی انداخته است. خاتمی قصد دارد‏ با هدف تشکیل جبهه ای متشکل از جریان های سیاسی مخالف دولت و حکومت‏ ایران به زودی راهی یکی از کشورهای اروپایی شود ».

البته اگرچه خاتمی واکنشی به این گزارش که در رسانه های داخلی نیز منعکس شد نداد، اما به کشوری نیز پناهنده نشد. ماه ها بعد خبرگزاری فارس از ممنوع الخروج بودن خاتمی خبر داد که این خبر از سوی وکیل وی تکذیب شد. اگرچه یکی از اعضای کمسیون امنیت ملی مجلس این خبر را بعید ندانست و در عین حال خواستار ممنوع الخروج شدن خاتمی شد (پائیز ۸۸ وقتی همسر و فرزندان خاتمی از ایران و آمریکا و انگلیس در ترکیه گردهم آمدند و از خاتمی در آن جمع خبری نشد، شایعه ممنوع الخروج بودن خاتمی مهر تائید خورد).
12 مرداد/ واکنش خاتمي به اعترافات ابطحي

خاتمي بلافاصله در واكنش به سخنان ابطحي، با نمايشي خواندن دادگاه متهمان، اعترافات مطرح شده را فاقد اعتبار عنوان كرد. 

دو روز بعد از اين رويداد، روزنامه الجزيره چاپ عربستان سعودي در گزارشي نوشت: "اعترافات اخير محمدعلي ابطحي از چهره هاي شاخص جريان اصلاحات و از دستگيرشدگان حوادث اخير تهران، سيدمحمد خاتمي را به فكر پناهنده شدن به يك كشور اروپايي انداخته است.

خاتمي قصد دارد با هدف تشكيل جبهه‌اي متشكل از جريان‌هاي سياسي مخالف دولت و حكومت ايران به‌زودي راهي يكي از كشورهاي اروپايي شود." اگرچه خاتمي واكنشي به اين گزارش كه در رسانه‌هاي داخلي نيز منعكس شد نداد، اما ماه‌ها بعد، خبرگزاري‌ها‌ از ممنوع‌الخروج بودن خاتمي خبر دادند.

3 شهریور/ ارتباط خاتمی با بنیاد سوروس

کیان تاج‌بخش نماینده سابق بنیاد سوروس در ایران در قسمتی از اظهاراتش در دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: اگر یکی از اولین نمونه‌های براندازی را ارتباط سفر عطریانفر به بنیاد سوروس قبل از 1376 بدانیم، می‌توان نهایت آن را ملاقات مستقیم خاتمی همراه جواد ظریف با سوروس در نیویورک در سال 85 دانست که این یک ارتباط مستمر بوده و ادامه داشته است. 

جورج سوروس کیست؟ پدر کودتاهای مخملی

میلیاردری یهودی که هدف و انگیزه اش از تشکیل بنیاد، کمک شکل گیری انقلاب های مخملی بوده است. از برنامه ها و طرح ریزی های پیشین او می توان به انقلاب مخملی گرجستان اشاره کرد. وی همچنین در کشور های ارمنستان، اوکراین، آذربایجان، تاجیکستان و ... نیز به تلاش گسترده ی خود جهت ایجاد شکاف و زمینه ی کودتا انجام داد.
این مساله به معنای آن است که بنیاد سوروس سعی دارد تا در مناطقی از جهان با بهانه قراردادن حمایت از دموکراسی و حقوق بشر جریانات سیاسی را به نفع صهیونیسم هدایت نماید که مهم ترین ابزار مساله سرمایه های هنگفت این بنیاد و اقدام از طریق برنامه های مختلف سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی است.

27 شهریور/ حضور خاتمی در راهپیمایی روز قدس

پارلمان نیوز در خبری از حضور خاتمی در راهپیمایی روز قدس نوشته است: از ساعتی پیش رئیس‌جمهور سابق کشورمان سید محمد خاتمی در میان هزاران نفر از مردم حامی جنبش سبز در مسیر خیابان حجاب به سمت میدان فلسطین حاضر شد در حالی که حضور خاتمی با  استقبال بسیار گسترده مردم روبرو شده بود و بعد از حمله به سمت وی، مجبور به ترک راهپیمایی روز قدس شد؛ نکته جالب آنکه مردم حامی جنبش سبز در پاسخ به بلندگوها که مرگ بر اسرائیل و آمریکا را سر می‌دادند یکصدا شعار مرگ بر روسیه را سر‌ می‌دادند. 
 
5 دی/ شب عاشورا و استقبال از خاتمی با سوت و کف در حسینیه جماران

رجانیوز نوشت: فتنه‌گران در شب عاشورای حسینی با حضور در حسینیه جماران به سر دادن شعارهای انحرافی پرداخته و همزمان با حضور خاتمی در حسینیه سوت و کف زدند. در این مراسم که اجرای آن به عهده سهیل محمودی بود و فائزه هاشمی نیز حضور داشت، خاتمی در حسینیه جماران وارد شد و همزمان با حضور وی حضار با سوت و کف به استقبال وی رفتند. 
 
22 بهمن/ مواجهه شدن خاتمی با خشم مردم در راهپیمایی 22 بهمن

به گفته شبکه ایران، سید محمد خاتمی در تقاطع زنجان-آزادی در صدد ورود به جمع میلیونی مردم بود که در مواجه با مردم این محل را ترک کرد. مردم تهران با مشاهده وی با شعار مرگ بر منافق خشم و عصبانیت خود را نسبت به وی اعلام کردند.

* خاتمی و تاکتیک یکی به نعل ، یکی به میخ !

خاتمی در کسوت «بنی صدر» و «بازرگان»

با روشنگری های رهبری، بخش عظیمی از بدنه اجتماعی شورش ها ریزش کرد، اما موسوی بر ادامه اعتراضات خیابانی اصرار ورزید.

در این میان، مقامات سیاسی غربی نیز رسما وارد میدان شده و از آشوب ها حمایت کردند؛ به طوری‌که رسانه های این کشورها از جمله بی بی سی و صدای آمریکا هدایت شورش های خیابانی را به عهده گرفتند.

خاتمی اما در واکنش به بیانات رهبر انقلاب و اسناد و مطالبی که در رسانه ها درباره دخالت بیگانگان در انتخابات منتشر شد، طی بیانیه ای به مناسبت تظاهرات حامیان موسوی در شنبه سی ام خرداد، «انتساب حرکت سالم مردم به بیگانگان» را «جلوه ای از سیاست های نادرست» دانست که «سبب دورتر شدن مردم از حکومت می شود».

او در بیانیه خود نوشت: «در ایران انتخاباتی برگزار شده است و انبوهی از مردمان بزرگوار که آن حماسه حضور را آفریدند نتیجه اعلام شده را باور ندارند و به آن معترض اند. اعتماد عمومی در این زمینه لطمه دیده است و بستن راه اعتراض مدنی به روی مردم به معنی گشودن راه های خطرناکی است که خدا می داند به کدام سرانجام برسد.»

خاتمی با این سخنان،‌ دقیقا پا جای پای «عبدالعلی بازرگان» در سال ۶۰ گذاشت. بازرگان در آن زمان در واکنش به امام امت که منافقین را وابستگان به آمریکا خوانده بودند،‌بر آشفت و اعتراض کرد و آنان را «جوانان جانباز» نامید.

و جالب اینکه شخص خاتمی قلم به دست گرفت و پاسخ تامل برانگیزی به بازرگان داد؛‌پاسخی که امروز باید از زبان خاتمی به به خود خاتمی داده شود:‌ «طنز آقای بازرگان، آنجا که از انتساب آشوب‌گران به آمریکا برمی آشوبند، خود حکایت‌گر نوعی نگرش آمریکایی به مسائل است.

بدین ترتیب تشخیص درست امام و امت را که دشمنان داخلی… را آمریکایی می‌خوانند و اعمال و مواضع آنان را به نفع آمریکا می‌دانند، به تمسخر می گیرند… آیا شاه مخلوع که گوی سبقت را از همه حکمرانان جهان سوم در سوق دادن کشور به سوی وابستگی تام به غرب و خصوصاً آمریکا… ربوده بود، در خانواده آمریکایی زاده شده یا از آمریکا برگشته بود، یا اینکه شاه، آمریکایی نبود؟… آیا آقای بنی صدر که… آمریکا همه امیدهایش را برای بازگشت به ایران به وی بسته بود، از خانواده آمریکایی بود؟… آیا آقای «مسعود رجوی» از خانواده آمریکایی است؟… ».

ترس خاتمی از اعتراف یاران

این سخنان خاتمی با بیانیه ای که وی پس از سخنان رهبری در نمازجمعه صادر کرد و نسبت به مواضع ایشان معترض شد، در تناقض آشکار بود.

از همین جا مشخص شد که «سید محمد خاتمی» قصد دارد ادامه راه با «یکی به نعل و یکی به میخ زدن» ادامه دهد تا بتواند هم خود را در چارچوب نظام حفظ کند و هم جایی در میان یاران رنگی خود داشته باشد تا ببیند سرانجام کار چه می شود.

جالب این¬که خاتمی هیچ گاه در مواضع، سخنرانی ها و بیانیه هایش از واژه «تقلب» استفاده نکرد! تا مبادا بار حقوقی و جزایی این ادعای دروغ و ضد امنیتی بعدها گریبانش را بگیرد.

رئیس دولت اصلاحات در تیرماه ۸۸ دیداری هم با خانوادگان دستگیر شدگان در ناآرامی های پس از انتخابات داشت که در این ملاقات از واژه شهید برای توصیف کشته شدگان در این ناآرامی های ناشی از ادعای دروغ موسوی استفاده کرد و خطاب به میهمانانش گفت: «متأسفم از اینکه اعلام کنم جرم شما و عزیزانتان این است که در ایران ماندید و برای تقویت نظام و تأمین حقوق مسلم مردم تلاش کردید و اینک باید مورد بی مهری و کم لطفی قرار گیرید».

دستگیر شدگان پس از انتخابات البته به اغتشاش گران کف خیابان ها محدود نمی شدند.

چهره های شاخصی نیز روانه بازداشتگاه شده بودند که در ستاد مرکزی فرماندهی و عملیات فتنه، از جمله ستاد قیطریه، مشغول طراحی فازها و مراحل کودتا، سازماندهی تجمعات و شبکه های اجتماعی بودند؛ اشخاصی که با دستگیری آنها، فضا روبه آرامش گذاشت.

اواسط تیرماه بود که رسانه ها خبر از پخش اعترافات این چهره ها در آینده نزدیک دادند. اما خاتمی و دوستانش با علم به اینکه در اعترافات احتمالی یاران چه حقایقی فاش خواهد شد، دست به قلم بردند و نامه ای خطاب به مراجع نوشتند.

خاتمی به همراه موسوی، کروبی و ۶۵ شخصیت دیگر که اسامی محمد سلامتی، محمدرضا تاجیک، عباس عبدی، سید هاشم آغاجری، محمدعلی نجفی و فرشاد مؤمنی در میان آنها دیده می شد، نامه ای خطاب به مراجع تقلید نوشت که در آن بدون اشاره به علت دستگیرشدن بازداشت شدگان، آمده بود: « همان‌گونه که استحضار دارید، هم‌زمان با اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، موج وسیعی از دستگیری ها از میان فعالان ستادهای انتخاباتی نامزدهای غیردولتی و شهروندانی که در راهپیمایی های مسالمت آمیز شرکت جسته بودند آغاز شد که در ادامه، با گسترش موج اعتراضات مردمی نسبت به تخلفات گوناگون و گسترده ای که در قبل، حین و بعد از انتخابات صورت گرفت، افزایش یافته و هنوز هم ادامه دارد.»

در این نامه به پخش اعترافات بازداشت شدگان پس از انتخابات اشاره شده و آمده بود: «دستگاه های تبلیغاتی دولتی و به ویژه صدا و سیما… با پخش اعتراف های نمایشی، سعی در اثبات این‌گونه اتهامات واهی به حرکتی مردمی دارد که تنها و تنها برای پاس‌داشت جمهوریت نظام شکل گرفت.»



همگرايي خاتمي با خاندان پهلوي


اواخر مرداد ماه 1388 «رضا پهلوی» (فرزند شاه مخلوع ایران) که با هفته نامه آلمانی اشپیگل گفت و گو می کرد، از اینکه خاتمی و هاشمی در مسیر درست حرکت می کنند، ابراز خوشحالی کرد و گفت: «من امیدوارم که آنها به شکل صریح تری انتقادات خود را نه تنها نسبت به تصمیمات رهبری ، بلکه به تمام نظام ابراز کنند.

به عنوان مخالف سیاسی رژیم روحانیون در ایران فعال بوده و با اصلاح طلبان و معترضین در تماس هستم.» خاتمی واکنشی نسبت به این مصاحبه نشان نداد و سکوت کرد تا نشان دهد حتی با خاندان پهلوی نیز حاضر به مرزبندی نیست.

حمایت مالی ملک عبدالله (پادشاه وقت عربستان)


سال 88 محمد خاتمی بدون هیچ جایگاه حقوقی در ایران، تحت عنوان «رییس جمهور سابق ایران» به عربستان سفر کرد و دیداری ویژه با ملک عبدالله داشت.

یک سال و نیم بعد از این دیدار، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه ۶ مرداد ماه ۱۳۸۹ گفت:

«آمریکایی ها یک میلیارد دلار از طریق افراد سعودی که هم اکنون عامل آمریکا در کشور‌های منطقه هستند، به سران فتنه دادند و همین سعودی ها که به نمایندگی آمریکا صحبت می کردند، گفتند، اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر را هم می دهیم، اما خداوند این فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد.»

این اظهارات افشاگرانه آیت الله جنتی اگرچه باعث واکنش منفعلانه اصلاح طلبان شد و آنها این ادعا را به طور ناشیانه ای تکذیب کردند اما حجه الاسلام مصلحی عالی ترین مقام امنیتی جمهوری اسلامی ایران در آن برهه در شهریور ۸۹ در جمع خبرنگاران با تایید این خبر گفت: «اين موضوع واقعيت دارد بلكه شما مي‌توانيد بالاتر از آن را نيز حساب كنيد.» مصلحی تاکید کرد: «در بحث فتنه بدين شكل نبود كه يك حركت دروني فقط توسط مجموعه‌اي صورت بگيرد بلكه مانند دوران دفاع مقدس همه مجموعه‌هاي ضد انقلاب داخلي و كشورهاي مختلف حامي اين جريان بودند و براي براندازي نظام و حكومت حمايت مي‌كردند.»

علاسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در آن برهه نیز در مرداد ۸۹ در نشست خبری خود با اشاره به اسناد این موضوع گفت: «هر زمان به جرم افرادي كه مقابل نظام ايستاده‌اند رسيدگي شود، اسناد دريافت كمك‌هاي ميلياردي نيز به دادگاه ارائه خواهد شد.»

امام خامنه ای خاتمی را «باغی انقلاب» می داند

سیدمحمود نبویان (نماینده مرم تهران در مجلس) ۵ دی ۹۳ در همایشی خاتمی را رأس فتنه دانست و ادامه داد: این فرد با آگاهی کامل و با هدف براندازی نظام در جریان فتنه ۸۸ نقش‌آفرینی می‎کرد.

وی ابراز داشت: در روزهای بستری مقام معظم رهبری در بیمارستان، چهار نفر واسطه شدند که خاتمی به عیادت ایشان رود اما رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که من او را «باغی انقلاب» می‎دانم و اجازه ملاقات ندادند.

در همین راستا نیز، رسایی دیگر نماینده مردم تهران در یادداشتی به این نکته اشاره میکند که: « .... جریانی که به دنبال بازگرداندن بدون هزینه خاتمی بود، حتی به همین میزان هم اکتفا نکرد و یکی از وزرای خوشنام و با عملکرد مثبت دولت یازدهم را واسطه کرد تا فرصت دیدار و ملاقات خاتمی با امام خامنه ای را در ملاقات خود مطرح کند. بر اساس آنچه از این وزیر محترم نقل شده و بسیاری از نمایندگان مجلس آن را برای یکدیگر نقل کرده اند، این درخواست مطرح شد اما پاسخی که دریافت می شود این است که «ایشان (خاتمی) باغی بر نظام اسلامی است و شرط بازگشت، عمل به همان آیه کریمه الا الذین تابوا و اصلحوا و بیّنوا است.»

منابع:
همان
سايت رسمي خاتمي
خبرگزاري جمهوري اسلامي
پايگاه خبري تحليلي سحر
روزنامه سرمايه
خبرگزاري فارس
نيويورك تايمز
باشگاه خبرنگاران
کتاب سودای سکولاریسم
فرهنگ نیوز
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
0
بدبخت خاتمی
بدبخت تر اونهایی که گولش رو خوردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
0
بدبخت خاتمی
بدبخت تر اونهایی که گولش رو خوردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
0
رضم به رضایک یا رب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
0
زود وجناحی قضاوت کردنتان