کد خبر: ۶۵۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
در بیرم لارستان؛

دو سال و نیم از قطع تلفن های یک روستا می گذرد و مسئولین...

در شهریور ماه 1391 بود که متاسفانه بدلیل سرقت بخشی از کابل های تلفن این روستا، ارتباط مردم روستا از این طریق با تمام دنیا قطع شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیــرازه، روستای محمد قاسمی از توابع بخش بیرم لارستان و نزدیکترین روستا به مرکز بخش و همچنین مرکز دهستان است که از شهریور ماه 91 تاکنون بدلیل سرقت بخشی از کابل های خطوط انتقال تلفن، ارتباطات مخابراتی این روستا قطع شده است.

محمد نوروزی رئیس شورای اسلامی بخش بیرم در گفتگو با لادستان گفت: علاوه بر پیگیری های صورت گرفته توسط شورای قبل، از مهرماه 92 که بنده به عنوان مسئول شورای اسلامی بخش توفیق خدمت رسانی به مردم بخش بیرم را پیدا کردم، با وجود اینکه تمام روستاهای بخش به علت سرقت کابل ها، تلفن شان قطع بود، مکاتبات و پیگیری های متعددی با همراهی بخشدار محترم بیرم و نیز امام جمعه محترم، چه در سطح استان و چه در سطح شهرستان صورت گرفت، که به فضل خدا در دی ماه 92 توانستیم مشکل تلفن همه روستاها را به جز روستای محمد قاسمی حل کنیم.

وی ادامه داد: قرار بود همزمان با سایر روستاها، مشکل روستای محمد قاسمی هم رفع شود ولی علارغم پیگیری هایی که شد، از طرف مخابرات شهرستان بدقولی هایی صورت گرفت که تصمیم گرفتیم طی سفری به شیراز، خدمت مدیر کل مخابرات استان برسیم و این مشکل را با وی در میان بگذاریم که ایشان در آن جلسه جهت رفع این مشکل قول مساعد دادند.

نوروزی همچنین به سفرهای متعدد فرماندار لارستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به سطح بخش و این روستا اشاره کرد و گفت:در سفر های مکرری که مهندس نجیب زاده و دکتر جعفرپور به بخش بیرم داشتند، بیشترین گِله مندی از عملکرد مخابرات شهرستان بود، که مهمترین آنها مشکل عدم آنتن دهی تلفن همراه در بعضی از روستاها و نیز مشکل تلفن ثابت روستای محمد قاسمی بود که در حضور این دو مقام مسئول توسط مردم و مسئولین بخش مطرح شد.

وی افزود: در سفری که سال گذشته دکتر جعفرپور به همراه شورای اداری شهرستان، به بخش بیرم داشتند، در همین روستا آقای صادق نژادان در حضور دکتر جعفر پور به مردم قول دادند که ظرف مدت یک هفته مشکل تلفن روستای محمد قاسمی برطرف کند، ولی متاسفانه به قول خود عمل نکردند.

رئیس شورای بخش در ادامه گفت: بدلیل رفع نشدن مشکل تلفن این روستا، مجبور شدیم به استاندار فارس مراجعه کنیم و این مشکل را با ایشان در میان بگذاریم تا شاید وعده ایشان این مشکل را برطرف سازد.

وی افزود: طی سفری که استاندار محترم فارس به بیرم داشتند،مکاتبه ای با ایشان داشتیم که ایشان هم در جلسه شورای اداری شهرستان، از مدیر کل خواست تا این مشکل را بر طرف نماید. بعد از جلسه شورای اداری شهرستان که به ریاست دکتر احمدی استاندار فارس برگزار شده بود، به سراغ مهندس محمودی رفتیم که وی در حضور رئیس مخابرات شهرستان، قول داد که تا دو هفته دیگر پیگیر مشکل کابل تلفن این روستا خواهم شد که باز هم متاسفانه بد قولی کردند.

نوروزی به سفر فرماندار لارستان به بخش بیرم اشاره کرد و گفت: طی سفر دوباره فرماندار به این بخش و تاکید مسئولین بخش بیرم در جهت رفع این مشکل،مهندس نجیب زاده در همانجا طی تماس تلفنی با مدیر کل مخابرات استان،از ایشان دعوت کردند که شخصاً  در این بخش حضور یابند و از مشکل بوجود آمده بازدید کنند.

وی همچنین در ادامه به سفر مدیر کل مخابرات استان فارس به بیرم اشاره کرد و اذعان داشت: در سفری که مهندس محمودی به این بخش داشتند، مصوب کردند که حداکثر ظرف مدت 3 ماه مشکل تلفن را حل می کنیم که صورت جلسه آن هم با امضای مهندس محمودی و مهندس صادق نژادان موجود است.که متاسفانه باز هم بدقولی کردند و به وعده خود پایبند نبودند.

نوروزی در پایان سخنان خود به بیان آخرین وعده عملی نشده پرداخت و اظهار داشت: باز هم در سفری که مهندس نجیب زاده و دکتر جعفرپور در آذر ماه امسال به این بخش داشتند، بار دیگر این دغدغه از طرف مردم و مسئولین بخش به آنها منعکس شد،که این بار نیز مهندس نجیب زاده با مدیر کل تماس گرفتند و به وی عنوان داشتند که "شما علیرغم قول هایی که به من دادید به وعده های خود عمل نکردید، و دارید با حیثیت و آبروی من بازی می کنید"، که در ادامه مهندس محمودی ضمن عذر خواهی، تعهد کردند تا ظرف مدت یک ماه، یعنی تا پایان دی ماه 93 مشکل تلفن روستای محمد قاسمی حل می شود.
وی افزود: دی ماه هم گذشت و هنوز شاهد بد قولی های مسئولین هستیم، که امیدواریم به زودی این مشکل حل شود.

لادستان در ادامه به سراغ مردم این روستا رفته تا صحبت های آنها را نیز در همین ماجرا بشنود:

یکی ازاهالی روستای محمد قاسمی، به هزینه زیاد استفاده از تلفن همراه مردم این روستا اشاره کرد و گفت:هر خانوار به طور میانگین،ماهانه 70 هزار تومان باید کارت شارژ بخرد که این ظلم بزرگی است که طی این دو سال و نیم اخیر به ما مردم روستا تحمیل شده است.

دانش آموزی ادامه داد: برای گرفتن یک تحقیق یک صفحه ای جهت مدرسه،bمجبوریم به مرکز بخش مراجعه کنیم. دانشجویی که اهل این روستا بود،به ثبت نام  ترم و حذف و اضافه دانشگاه خود اشاره داشت. و دیگری از اهالی روستا جمله ای بیان کرد که نشان از دلسردی و بی اعتمادی مردم روستا نسبت به وعده های مسئولین داشت و گفت: اصلاً قول و وعده های مسئولین در این رابطه، ما را یاد درس زمان دبستان می اندازد.

زارعی بخشدار بیرم ضمن تایید سخنان رئیس شورای بخش در مورد مکاتبات صورت گرفته جهت رفع این مشکل اظهار داشت: با توجه به اینکه کابل تلفن روستای محمد قاسمی مورد سرقت واقع شده بود،چندین مرتبه مکاتبه با مرکز شهرستان و همچنین اداره کل استان داشته ایم و موضوع را منعکس کردیم،خودِ مدیر کل دو نوبت اینجا حضور پیدا کردند و همچنین مدیر شهرستان نیز بازدید هایی داشته اند، برنامه هایی تدارک دیدند که سریع تر کابل کشی کنند و مشکل مرتفع شود.

وی ادامه داد: متاسفانه عنوان داشتند که کابل موجود نیست، که در آخرین پیگیری صورت گرفته فرماندار محترم با مدیر کل مخابرات استان، مقرر شد تا پایان دی ماه به جای کابل از فیبر نوری استفاده کنند که هم مشکل تلفن و هم اینترنت برطرف شود، که امیدواریم در روز های آتی این امر محقق شود.

با وجود اینکه یک هفته از مهلت آخرین وعده مدیر کل می گذرد، در این روستا هنوز خبری از بوق تلفن نیست که ما هم امیدواریم ماجرای وعده های بدون عمل که در ذهن مردم روستا نقش بسته، با وصل شدن تلفن های آن ها به فراموشی سپرده شود.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
روابط عمومی مخابرات لارستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
0
با عرض سلام وعرض تبریک ایام دهه فجر روستای محمد قاسمی به علت سرقت کابل تلفن ثابت قطع ولی ارتباط از طریق تلفن جی اس ام روستای برقزار بوده وهیج هزینه اضافی برای مردم نداشته واز اینترنت ازاین طریق امکان فعال شدن بوده وبزودی از امکان کافوی نوری بهره مند خواهند شد باسپاس لطفا منعکس نماید