کد خبر: ۶۵۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

راه اندازی نخستین مرکز غذای سالم کشور در شیراز

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فارس نخستین استانی است که 18 درصد سبوس‌گیری گندم آن به 12 درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش شیرازه به نقل از موج ما، موسی صالحی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراسم افتتاح نخستین مرکز غذا و بازی های سالم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز درصدد است برای سلامتی اقشار جامعه نان و برنج سبوس‌دار را جایگزین نان و برنج سفید کند چراکه بسیاری از بیماری‌ها شامل فشارخون، چربی کبد و نیز بیماری‌های قبلی و عروقی به علت مصرف این نوع مواد غذایی است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین‌بار به‌منظور آموزش پزشکان و متخصصان اقدام به برپایی شورای عالی غذا کرده است که در این شورا آموزش‌های استفاده از غذای سالم به اساتید، پزشکان عمومی و ماماها داده می‌شود تا از این طریق فرهنگ‌سازی شود.
صالحی خاطرنشان کرد: 95 درصد از مبتلایان به بیماری دیابت نوع 2 و حدود 5.6 درصد در دنیا و 9 تا 10 درصد در ایران به دلیل استفاده از نان و برنج سفید به این بیماری مبتلا شده‌اند.
وی با بیان اینکه جشنواره غذای سالم از امروز در شیراز گشایش یافته یادآور شد: این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ استفاده و تهیه غذای سالم از مواد اولیه سالم و شیوه های صحیح طبخ غذا گشایش یافته و تا سه روز به صورت یکسره از 8 صبح تا 8 شب جهت بازدید علاقه مندان دایر میباشد.
این محقق و استاد تغذیه تاکید کرد: تشویق آشپزها و شیرینی پزها برای استفاده از مواد اولیه سالم در تهیه غذای سالم، آموزش آشپزها و سرآشپزهای مراکز مختلف در سطح شهر از جمله برنامه های این جشنواره است.
صالحی امکان ارتباط با پنج مرکز تهیه غذای سالم را از مزایای این مرکز دانست و افزود: در این مرکز با شیوه های تضمین سلامتی چهار عمل سرخ کردن، کباب کردن، آبکش کردن و سبوس گرفتن انجام نمی شود .
 نخستین مرکز غذای سالم کشور راه اندازی شد
نجف گلزار مدیر مجموعه نخستین مرکز غذای سالم کشور نیز اظهار داشت: نخستین مرکز اجرای همایش های VIP، گردهمایی، سمینارهای دولتی و غیردولتی راه اندازی و تدارک دیده شده که با توجه به اینکه در شیراز چنین مکانی کم بود، طبق نیاز سنجی  به عمل آمده  این مرکز راه اندازی شد، که با برخورداری از تمام امکانات لازم برای برگزاری جلسات آماده شده است.
مدیر مجموعه نخستین مرکز غذای سالم کشور ادامه داد: این مرکز با نظارت عالی و مشاوره دانشیار دانشگاه علوم پزشکی و توسط گروه تحقیق و توسعه و آموزش، خوراک‌های مختلفی را با موازین بهداشتی معرفی می‌کند و پس از تائید از سوی شورای عالی غذای این استان به همگان معرفی می‌شود.
گلزار تصریح کرد: پس از عقد تفاهم‌نامه، گروه آموزش مرکز همایش‌ها اقدام به فراخوان مدیران مهدهای کودک، مدارس و آموزشگاه‌های سطح شهر شیراز کرده و با تشکیل جلسات و کارگاه‌های آموزشی در این مرکز غذای سالم را معرفی می‌کند.
وی در پایان بیان داشت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشجویان رشته‌های مختلف علوم تغذیه می‌توانند تحقیقات و پایان‌نامه‌های خود را در مرکز اجرای همایش‌ها به انجام برسانند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
GERMANY
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
0
خوب ادرسش کجاست؟؟؟ این چه طرز خبر رسانی هست!