کد خبر: ۶۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

امام‌جمعه کازرون: مدیری که از فتنه گران حمایت کند، مسئولیتش مشروعیت ندارد

امام جمعه کازرون با اشاره به حوادث اخیر در استانداری فارس و حمایت یکی از فرمانداران شهرستان استان از سران فتنه، گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری فتنه خط قرمز نظام است، بنابراین هر مسئولی در هر سمتی که باشد اگر از آن عدول و از فتنه‌گران حمایت کند، مسئولیت آن مشروعیت ندارد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  کازرون خبر، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی کازرون با گرامی‌داشت فرارسیدن دهه پرفروغ فجر انقلاب در سخنانی اظهار داشت: پیام روشنگرانه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی پس از حوادث اخیر و هتاکی مجله فرانسوی به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و موج اسلام‌ستیزی غرب در فضای مجازی بسیار انعکاس خوبی داشته است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود از جوانان، روشنفکران و تحصیل‌کردگان غرب خواست اسلام را از طریق منابع اصیل و مأخذ دسته اول یعنی قرآن کریم و زندگی پیامبر اسلام بشناسند، نه از طریق برخی رسانه‌های مغرض آن را مطالعه کنند.

امام‌جمعه کازرون پیام مقام معظم رهبری را تلنگری به وجدان و احساسات دست‌نخورده غربی که تحت تأثیر رسانه‌های بیگانه قرارگرفته‌اند، عنوان کرد و متذکر شد: برخی از جوانان غربی به علت گرفتن آدرس اشتباه به گروهک‌های تروریستی تکفیری و داعش پیوستند که امیدواریم این پیام تأثیرات خوبی در افکار و اندیشه اسلام‌خواهی جوانان غربی داشته باشد و آدرس خود را از پیام معظم‌له دریافت کنند.

خرسند فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و تصریح کرد: انقلاب ما، انقلابی اسلامی و مردمی و با محوریت مرجعیت عالی‌قدر امام راحل صورت پذیرفت و این حرکت در حال حاضر تمام نشده و همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول، حفظ و حراست از انقلاب اسلامی، دوری جستن از انحراف‌ها و جهت‌گیری‌هایی که منتهی به افراط‌وتفریط می‌شود را از اهم وظایف ما در ادامه انقلاب در حال حاضر برشمرد و اذعان داشت: ریزش و رویش در انقلاب‌ها امری طبیعی است و در زمان پیامبر اسلام هم همین امر بوده و بسیاری از افراد در ادامه راه از پیامبر اسلام(ص) و امیرالمؤمنین علی(ع) جدا شدند.

خرسند ادامه داد: در انقلاب اسلامی جریان حق و باطل منتسب به افراد نیست، بنابراین در این راستا نباید فقط ریزش‌ها را ببینیم، بلکه باید رویش‌ها را که توسط جوانان رقم می‌خورد را مشاهده کنیم.

وی گفت: در برخی محافل سیاسی شعار جدایی دین از سیاست به گوش می‌رسد و یا گفته می‌شود اوضاع دنیا عوض‌شده، ما نیز باید دست از شعار و مرگ گفتن به قلدران دست بکشیم که به این دسته افراد باید گفت آیا سال 56 و پیش از آن سال 46 اوضاع طبق نظر ما بود که الآن عوض‌شده است.

 

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: تا استکبار و استعمار و رفتار قلدرمنشانه توسط برخی از کشورها ادامه دارد ما دست از شعارهای خود برنمی‌داریم و هرسال کوبنده‌تر از سال‌های پیش آن‌ها را سر می‌دهیم.

خرسند از مردم انقلابی و همیشه در صحنه این شهرستان خواست سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را امسال باشکوه‌تر از سال‌های پیش برگزار کنند.

وی به مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: چند سال است دنیای غرب به مذاکره ادامه می‌دهد و تجربه نشان داده که این مذاکره به نتیجه نخواهد رسید و هرچه ما کوتاه‌تر بیاییم آنان پرروتر می‌شوند.

امام‌جمعه کازرون با اشاره به پیروزی حزب‌الله لبنان در تلافی از رژیم پلید صهیونیستی گفت: این عملیات قهرمانانه بیانگر این بود که دیگر دورانی که اسرائیل هر غلطی می‌کرد و بعضی از کشورها جرئت جوابگویی نداشتند، گذشته است.

خرسند اظهار امیدواری کرد در قدم بعدی اقدامات حزب‌الله بسیار کشنده‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به حوادث اخیر در استانداری فارس و حمایت یکی از فرمانداران شهرستان استان از سران فتنه، گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری فتنه خط قرمز نظام است، بنابراین هر مسئولی در هر سمتی که باشد اگر از آن عدول و از فتنه‌گران حمایت کند، مسئولیت آن مشروعیت ندارد.

امام‌جمعه کازرون از دولت و استاندار این استان خواست به شعار اعتدالی خود پایبند باشند و از افراطیون تندرو این جناح و آن جناح حمایت نکنند، چراکه مردم به شعار اعتدال رأی داده‌اند.

نظرات بینندگان