کد خبر: ۶۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

خط و نشان دادگستری قیروکارزین برای توزیع کنندگان مواد مخدر و زمین خواران

فخارزاده رئیس دادگستری شهرستان قیروکارزین: از همین جا به همه توزیع کنندگان مواد مخدر اعلام می کنیم که دست از توزیع مواد مخدر بردارند و الا زمانی که به چنگال قانون گرفتار آیند علاوه بر مجازات اشد، حکم تبعید آنها نیز صادر خواهد شد.

به گزارش شیرازه، محمود فخارزاده رئیس دادگستری شهرستان قیروکارزین در گفتگوی تفصیلی با پرگون با تبریک ایام اله دهه مبارک فجر گفت: بی شک اگر امروز ما امنیتی داریم و در آرامش کامل زندگی می کنیم مرهون فداکاری های شهدا و بویژه شهدای انقلاب اسلامی، به برکت رهبری داهیانه ی امام راحل(ره) و حضور همیشگی ملت غیور ایران در تمامی صحنه های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی افزود: خداوند متعال مسئولیت ها را به عنوان فرصتی برای خدمت به مردم عطا نموده فلذا هیچ گاه نباید در جهت خدمت به مردم خستگی به خود راه داد و همواره باید این نکته مهم را در نظر گرفت که پیوسته پاسدار خون شهیدان و زحمات امام راحل (ره) و منویات مقام عظمای ولایت در مسیر استمرار اهداف انقلاب باشیم.

رئیس حوزه قضائی شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: دادگستری شهرستان قیروکارزین بحمداله روز به روز با هماهنگی و صمیمیتی که بین کلیه قضات و مجموعه کارکنان و تعامل با سایر نهاد های نظامی، انتظامی و امنیتی و همچنین شورای تأمین شهرستان وجود دارد توانسته است به حول قوه الهی به برنامه ها و اهداف خود نزدیکتر شود.

قاضی فخارزاده با اشاره به اهداف و اولویت های کاری دادگستری شهرستان قیروکارزین اظهار داشت: محور قرار دادن دستورالعمل مدیریت پرونده های مهم از ابتدا تا صدور و اجرای کامل رأی، برخورد قاطعانه و بدون اغماض با جرایم خشن و مخلان نظم امنیت و آرامش عمومی، حرکت در مسیر قانون و حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و همچنین پاسخگویی دستگاه قضایی، کاهش آسیب های اجتماعی با بکارگیری رویکرد پیشگیرانه و توسعه فرهنگ صلح و سازش و رشد کیفی شوراهای حل اختلاف از اهداف و اولویت های دادگستری قیروکارزین می باشد.

وی افزود: همچنین تلاش خواهیم کرد با بکارگیری سیاست های کلان دستگاه قضایی و بویژه منویات رئیس کل محترم دادگستری استان فارس و شورای عالی قضایی استان دستیابی به اهداف عالیه عدالت را در دستور کار خود قرار دهیم. قاضی فخارزاده گفت: برخورد قاطع با نا امنی ها، ورود سریع و بموقع به موضوعات کیفری از ناحیه دادستان محترم و قضات محترم دادسرا از دیگر برنامه های دادگستری شهرستان قیروکارزین می باشد.

رئیس دادگستری شهرستان قیروکارزین در بخش دیگری از گفتگوی خود با پرگون با اشاره به پدیده زمین خواری در این شهرستان اظهار داشت: برخورد با پدیده زمین خواری و رفع تصرف از اراضی ملی و بستر و حریم رودخانه قره آقاج از دیگر برنامه های دادگستری شهرستان است که در همین راستا در مرحله اول 15 هکتار از اراضی واقع در حریم و بستر رودخانه قره آقاج رفع تصرف گردید.

وی ادامه داد: این اراضی که در سالیان گذشته مورد تصرف قرار گرفته بود با ورود بموقع و نظارت دادستان محترم عمومی و انقلاب قیروکارزین و تلاش نیرو های نظامی و انتظامی رفع تصرف گردید و تلاش مسئولان قضایی شهرستان قیروکارزین تا رفع تصرف کامل اراضی مذکور و نیز اجرای کامل احکام قطعی معلق مانده در خصوص اراضی ملی تصرف شده ادامه خواهد داشت.

رئیس حوزه قضائی شهرستان قیروکارزین از دیگر برنامه ها و سیاست های دستگاه قضایی شهرستان را برخورد با توزیع کنندگان مواخد مخدر دانست و افزود: در خصوص توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر بویژه مواد مخدر صنعتی همانند شیشیه در دادگاه انقلاب شهرستان قیروکارزین احکام قاطعی صادر گردیده و سریعا اجرا شده که الحمدالله تأثیر خوبی در سطح شهرستان داشته است.

وی ادامه داد: از همین جا به همه توزیع کنندگان مواد مخدر اعلام می کنیم که دست از توزیع مواد مخدر بردارند و الا زمانی که به چنگال قانون گرفتار آیند علاوه بر مجازات اشد، حکم تبعید آنها نیز صادر خواهد شد.

قاضی فخارزاده در ادامه با اشاره به پرونده های رسیدگی شده در دادگستری شهرستان قیروکارزین ابراز داشت: در طول 11 ماه گذشته در دادگستری شهرستان قیروکارزین 6068 فقره پرونده در داسرا و 2784 فقره پرونده در دادگاه شهرستان و تعداد 2799 فقره پرونده نیز در شوراهای حل اختلاف شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی افزود: بیشترین جرایم ارتکابی به تفکیک سرقت ، ضرب و جرح عمومی، توهین، تهدید، مواد مخدر و تخریب اموال عمومی بوده است که ان شالله در حال برنامه ریزی مدون و دقیق هستیم که ضمن کاهش ورودی پرونده به دادگستری با در نظر گرفتن مجازات متناسب نسبت به مرتکبین از ناحیه ریاست محترم شعبه 101 جزایی موجب کاهش وقوع جرایم مذکور و نیز پیشگیری از ارتکاب مجدد آن گردد.

رئیس دادگستری شهرستان قیروکارزین در پایان سخنان خود گفت: از کلیه قضات گرانقدر شهرستان قیروکارزین، کلیه مسئولان شهرستان و بویژه نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و اداره اطلاعات که انصافا ضمن تعامل نسبت به اجرای دستورات مقامات قضایی و حضور بموقع موجب ارتقاء نظم و امنیت مطلوب در سطح شهرستان گردیده اند تشکر می کنم و همچنین از الطاف و عنایت ویژه امام جمعه محترم شهرستان حجت الاسلام اکبری نسبت به دستگاه قضایی شهرستان قیروکارزین قدردانی می نمایم که بی شک این امر موجب دلگرمی مجموعه بوده و مسئولیت مان را سنگین تر نموده و موجب خواهد شد که در راستای احقاق حقوق مردم نهایت تلاش و کوشش خویش را بکار گیریم.

نظرات بینندگان