کد خبر: ۶۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

۲۶۰۰ خانوار جدید تحت پوشش کمیته امداد فارس قرار گرفتند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: ۲۶۰۰ خانوار در ۱۰ ماه گذشته تحت پوشش کمیته امداد استان فارس قرار گرفتند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی کمیته امداد فارس، علی اللهیاری با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 2 هزار 600 خانوار نیازمند در استان فارس اظهار داشت: بیشترین قشر تحت پوشش این سازمان زنان سرپرست خانوار و حدود 1800 خانوار زندانیان است.

وی  با اشاره به مسئله اشتغال‌زایی مددجویان ابراز کرد: در ده ماه گذشته 480 میلیارد ریال اعتبار در زمینه اشتغال‌زایی به مددجویان اختصاص‌یافته است.

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: سقف وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال 15 میلیون تومان و وام‌های زنان سرپرست خانوار تا 30 میلیون تومان قابل‌افزایش است که از محل صندوق اشتغال کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین و سخت‌ترین مشکلات عمده فقرا در شهر شیراز هزینه تأمین مسکن و اجاره آن است.

اللهیاری درباره کاریابی برای مددجویان گفت: کمیته امداد استان فارس امسال برای 700 نفر از مددجویان مستعد خودکفایی، کاریابی کرده است که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال این تعداد به یک هزار نفر می‌رسد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه که در سنوات گذشته در حدود 90 درصد اعتبارات بلاعوض و 10 درصد خدمات قرض‌الحسنه بوده اما در حال حاضر این خدمات به‌طور مساوی تقسیم شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس همچنین درباره جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طریق مراکز خیریه و مراجعه افراد به درب منازل عنوان کرد: مراکز خیریه با نیت خیر توسط مؤمنین ایجاد می‌شوند که همسو با فعالیت‌های کمیته امداد هستند ولی به دلیل اینکه سیاست‌گذاری واحدی برای این مراکز اتفاق نمی‌افتد این مسئله سبب شده تا اثربخشی فعالیت خیریه‌ها به حداقل رسد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که امروز با 70 درصد از خیریه‌ها تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده‌ایم اما ازنظر قانونی هنوز به جایگاهی نرسیدیم که خود متولی امر این مراکز باشیم.

اللهیاری افزود: از طریق سه مرجع نیروی انتظامی، بهزیستی و فرمانداری برای خیریه‌های استان مجوز صادر می‌شود این در حالی است که سیاست‌گذاری برای این مراکز باوجود مجوزهای صادره از سه مرکز بسیار دشوار است اما عملکرد این مراکز و اثربخشی آن‌ها بسیار مثبت است و می‌تواند بهتر باشد.

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: روش‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در معابر عمومی و مراجعه به درب منازل مورد تایید کمیته امداد نبوده و غیرقانونی است وامید است این عمل اصلاح شود.


نظرات بینندگان