کد خبر: ۶۶۲۳۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
مدیرکل صدا و سیمای فارس در «زنگ حساب» شیرازه/ قسمت دوم

«خوشا شیراز» مِلک کسی نیست و برای آن هزینه ای نمی کنیم/ «پنجیر» بر می گردد

برنامه رادیویی «راه و بی‌راه» که هر روز 12:50 تا 13:30 و برنامه «مردم و قانون» که یکشنبه و سه‌شنبه ساعت 12:30 پخش می‌شود، صرفا به موضوع مسائل حقوقی و قضایی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس که میهمان «زنگ حساب» شیرازه بود با حوصله به تمام سوالات مخاطبین شیرازه پاسخ داد. قسمت اول پاسخ های آقای کشفی روز پنج شنبه منتشر شد و حالا قسمت دوم آن به صورت زیر منتشر می شود.

شهرداری چقدر با شما قرارداد دارد که مدام برایش برنامه های تبلیغاتی پخش می کنید؟

مبلغ قرارداد خیلی زیاد نیست که قابل ذکر باشد. صداوسیما براساس قانون مکلف است بخشی از اعتبارات خود را از طریق تبلیغات و کارهای مشارکتی تامین کند و این یک عرف پذیرفته شده در تمام رسانه‌های دنیا است بنابراین تمام نهادهایی که توانایی مالی دارند و مایل هستند که خدمات و اقدامات خود را در یک سطح بالاتر گزارش و ارائه دهند با صداوسیما براساس چارچوب‌های مشخص مشارکت می‌کنند بدین صورت که بخشی از امکانات را آن‌ها و بخشی را سازمان تقبل می‌کند تا برنامه‌ای به صورت مشارکتی ساخته شود.

در حوزه خبر کار مشارکتی و قراردادی با هیچ سازمان و اداره‌ای نداریم و تنها در برنامه‌های ویژه و مشارکتی است که این برنامه‌ها با لوگوی ویژه نمایش داده می‌شود و از سایر برنامه‌ها قابل تشخیص است. قابل ذکر است که برنامه‌های مشارکتی را هم با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی به مردم دنبال می‌کنیم و ای کاش همه دستگاه‌هایی که توانایی مالی دارند از اهالی رسانه و مجموعه‌هایی که قلم می‌زنند و دغدغه فکری دارند حمایت کنند چراکه امروز حمایت از کار فرهنگی و فکری ضروری است و نباید نسبت به اینکه خبرنگاران استان از امکانات بهره‌مند شوند بخل بورزیم.

«خوشا شیراز» مِلک کسی نیست و برای آن ریالی هزینه نمی کنیم/  در پخش آگهی‌های بازرگانی دخالتی نداریم/ «پنجیر» بر می گردد

تهاجم فرهنگی دشمن جدی و فضای مسوم رسانه‌ای آن‌ها علیه ما است بنابراین باید در درون خود را تقویت کنیم و توجه متولیان به این عرصه‌ها بیشتر باشد و همه دستگاه‌ها برای اقدامات خود پیوست فرهنگی داشته باشند.

در رسانه ملی نمی‌خواهیم به مباحث اختلاف‌برانگیز ورود کنیم بلکه تلاش می‌کنیم وحدت ایجاد شود چرا که اختلاف باعث می‌شود استعدادها، انرژی‌ها، بیت‌المال و امکانات هرز برود. اگر جایی آتشی برافروخته شد تلاش می‌کنیم روی آن آب بریزیم چراکه کمک به شعله‌ورتر شدن آتش اختلاف باعث می‌شود دودش در چشم همه برود. در جامعه نیاز به وحدت، همدلی، آرامش و تعامل داریم و به جای دعوا و کشمکش‌هایی که عایدی برای مردم ندارد و آن‌ها را خسته می‌کند، باید کمک کنیم که فضای دوستی و صمیمانه به وجود آمده و اجازه ندهیم سوءتفاهم پیش آید و پیشرفت استان دغدغه مشترک همه ما باشد.

در فضای رسانه که هزینه‌های سنگینی برای تولید برنامه‌ها از جمله انیمیشن داریم نیاز به کار مشارکتی نیز هست البته در این فضا رقم‌ها نجومی و میلیاردی نیست درحالی که در برخی استان‌ها سایر سازمان‌ها حتی استودیو نیز ساخته‌اند.

«خوشا شیراز» مِلک کسی نیست و برای آن ریالی هزینه نمی کنیم/  در پخش آگهی‌های بازرگانی دخالتی نداریم/ «پنجیر» بر می گردد

البته ما در برنامه‌های مشارکتی پول نمی‌گیریم که اگر جایی عیب و کوتاهی دیدیم سکوت کنیم بلکه برنامه مشارکتی براساس چارچوب‌ها در زمان تعیین شده پخش می‌شود و بنا نیست سایر برنامه‌ها خدای نکرده متاثر از برنامه مشارکتی باشد و ما نمک‌گیر و دست وپا بسته شویم. نباید نگاه‌ها به خبرنگار اینقدر پایین باشد و این توهین بزرگی به جامعه فرهنگی خبرنگار است که اگر مثلا جایی چایی خورد، انتظار داشته باشند دیگر میرزابنویس باشد و اصل رسالت خود را فراموش کند.

خبرنگار افسر جنگ نرم است و باید مدافع و مروج اصالت‌های ما باشد. از طرفی خبرنگاران باید دقت کنند که بدون شناخت و تحقیق، چشم را نبندند و دهان را باز کنند و جویده و ناجویده تحویل جامعه بدهند که این عین بی‌دینی است و جز اینکه در جامعه بدبینی و ناامیدی ایجاد کند اثری ندارد. همه ما عضو یک خانواده هستیم و مانند خواهر و برادر در کنار یکدیگر باید در جهت افزایش آگاهی جامعه تلاش کنیم.

یک‌بار گزارش هزینه‌های سفر و اقامت مهمانان و مجریان برنامه خوشا شیراز را اعلام کنید! بگذارید مردم بدانند یک بازیگر یا ورزشکار و مجری این برنامه چقدر برایشان هزینه دارد! بعد نظر مردم را جویا شوید!

صدا و سیمای مرکز فارس یک ریال برای برنامه خوشاشیراز هزینه نمی‌کند و از نظر مالی و ریالی هیچ هزینه‌ای متحمل صداوسیما نمی‌شود و سازمان اصلا چنین پولی ندارد و گاهی آنقدر شرایط مالی سخت بر ما تحمیل می‌شود که در برنامه معمول خود هم دچار مشکل می‌شویم. برنامه خوشا شیراز مورد حمایت اسپانسر است و صداوسیما هزینه، دستمزد، پاداش، پذیرایی، هدیه و سوغات به هیچ هنرمند، ورزشکار و مهمان این برنامه نداده، نمی‌دهد و ندارد و نمی‌تواند که بدهد.

«خوشا شیراز» مِلک کسی نیست و برای آن ریالی هزینه نمی کنیم/  در پخش آگهی‌های بازرگانی دخالتی نداریم/ «پنجیر» بر می گردد

ساختار برنامه خوشاشیراز متنوع و مفرح و برای سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت تیپ جوان و خانواده پیش‌بینی شده است که سیاست‌گذاری محتوای برنامه و ارزیابی آن برعهده صداوسیما است.

ازجمله سیاست‌گذاری‌های این برنامه معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شیراز است که در این راستا همه لوکیشن‌ها را در مراکز دیدنی شیراز انتخاب کرده‌ایم. همچنین معرفی محصولات و سوغاتی‌های شهرستان‌های مختلف استان فارس در دستور کار این برنامه بوده است.

اینکه بتوانیم دو ساعت جمعیت چند میلیون نفری را از استان و فرا استان پای شبکه فاس بنشانیم، موهبت بزرگی است که از آن به عنوان یک فرصت باید بهره برد و ویژگی‌های استان فارس را به همه معرفی کرد.

درخصوص اشتباهاتی که در این برنامه ممکن است رخ دهد نیز باید توجه کرد که برنامه 4سال است به طور زنده روی صحنه می‌رود و نوع برنامه گفتگو محور است و مهمانان در اختیار ما نیستند و هرکدام سلیقه، ذوق و اندیشه متفارت دارند که اغلب آن‌ها نیز رسانه‌ای، فرهنگی و هنرمند هستند.

مدعی نیستیم برنامه‌ای که 4سال به صورت زنده پخش می‌شود، عاری از خطا و اشتباه است اما در مقایسه با سایر برنامه‌های زنده کمترین اشکال در آن بوده است. ممکن است خطایی از کسی سرزده باشد که بلافاصله اولین برخورد از سوی ما بوده و تذکر داده و توبیخ کرده‌ایم و پس از آن با برگزاری جلسات متعدد اجازه نداده‌ایم که این فضا ادامه پیدا کند. ممکن است یک مهمانی که با فضای فارس و شیراز آشنا نیست براساس ذهنیت قبلی خود مطلبی را بیان کند که بنده هم تاکید دارم نباید چنین اتفاقی بیفتد. معتقدم مردم فارس با توجه به گذشته، تاریخ، تمدن و آداب و رسوم خود دارای نخبگی و فرهیختگی والایی هستند.

چرا برنامه خوشا شیراز تبدیل شده به محلی برای درآمدزایی چند هنرپیشه تهران‌نشین که با مجریان برنامه، خود می گویند و خود می خندند؛ چرا از جوانان توانمند و تحصیلکرده در عرصه های هنری و تصویری و علوم ارتباطی استان بهره نمی گیرید؟

اکنون به سمتی رفته‌ایم که از مجری بومی استفاده و این وضعیت تقویت می‌شود. سعی کرده‌ایم با تکرار به طریق مختلف ویژگی‌های خوب مردم فارس از جمله مهمان‌نوازی را نهادینه کنیم و امکانات و برخورداری‌ها و ظرفیت‌های هنری و فرهنگی فارس را بیشتر معرفی کنیم که در این راستا هر مهمانی که در برنامه حضور پیدا کرده نیز سعی می‌کند با مخاطبین از توانمندی‌های فارس صحبت کند.

«خوشا شیراز» مِلک کسی نیست و برای آن ریالی هزینه نمی کنیم/  در پخش آگهی‌های بازرگانی دخالتی نداریم/ «پنجیر» بر می گردد

در بسیاری از برنامه‌ها ازجمله خوشاشیراز با مفاخر، بزرگان و هنرمندان بومی به گفتگو نشستیم. برای تعیین و دعوت از مهمانان برنامه خوشاشیراز نیز اتاق فکر تشکیل داده‌ایم و از حضور کارشناسان، خوانندگان، بازیگران و اساتید دانشگاه‌های استان در این برنامه استفاده کرده‌ایم ضمن اینکه اگر مردم چهره‌هایی را می‌شناسند که مناسب حضور در برنامه است، می‌توانند آن‌ها را به ما معرفی کنند.

خوشاشیراز مِلک کسی نیست و متعلق به همه مردم و رسانه است که مخاطب آن تیپ جوان و بخشی از خانواده‌هاست و موضوع آن تفریح و سرگرمی است البته نباید فکر کنیم در یک برنامه باید همه‌چیز باشد که چنین برنامه‌ای مخاطب‌گریز خواهد شد. بنابراین سعی شده در این برنامه آداب و رسوم پسندیده به طور غیرمستقیم ترویج شود. مثلا احترام به پدر و مادر و پیشکسوتان به طور غیرمستقیم در دل برنامه جا می‌گیرد. حضور بازیگران به نوعی الگوسازی به همراه دارد و وقتی بازیگری از آداب پسندیده مانند زیارت حضرت شاهچراغ(ع)، احترام به بزرگتر و غیره صحبت می‌کند به طور غیرمستقیم پیام را به مخاطب منتقل می‌کند. به محتوای برنامه توجه و نظارت می‌شود و این برنامه روزبه‌روز مناسب‌تر خواهد شد.

متاسفانه گاهی دیده می شود کارشناسانی که به عنوان کارشناسان مذهبی در برنامه ها حضور پیدا می کنند کم سوادند یا متاسفانه نمی توانند مطالب را به مخاطب تفهیم کنند برای رفع این مشکل چه اقدامی انجام می دهید؟

برای رسانه یک امتیاز محسوب می‌شود که بتواند از کارشناسان سطح بالا و رسانه‌ای‌تر در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی استفاده کند. در استان فارس هیچ منعی برای استفاده از کارشناسانی که به موضوعات تخصصی تسلط کافی دارند و در چارچوب شرایط و ضوابط رسانه‌ای هستند، نداریم.

تنوع استفاده از کارشناسان مختلف به ویژه در زمینه مذهبی زیاد است که از ظرفیت‌های زیاد فارس در عرصه‌های دینی و مذهبی از جمله ائمه جمعه، روحانیونی که استاد دانشگاه هستند یا مسئولیت دارند، استفاده می‌کنیم.

«خوشا شیراز» مِلک کسی نیست و برای آن ریالی هزینه نمی کنیم/  در پخش آگهی‌های بازرگانی دخالتی نداریم/ «پنجیر» بر می گردد

ممکن است از بین حدود 60کارشناس چند نفر در سطحی که مخاطب می‌خواهد نباشند و نمی‌توان این را به عموم کارشناسان تعمیم داد. بنابراین برای قضاوت پیرامون برنامه رسانه‌ای یا باید مصداق را ذکر کرد و یا کل برنامه‌ را رصد کرد. در عین حال ممکن است مخاطبی بحثی را پیگیری کرده و به این نتیجه رسیده است که کارشناس برنامه کم‌سواد است که اگر به ما انعکاس داده شود، پیگیری و تجدیدنظر می‌کنیم.

چرا بزرگترین بخش استان فارس(آباده طشک) با جمعیت بسیار زیادی که دارد رادیو اف ام مختص به خود ندارد؟

چرا بخش مشهد مرغاب و شهر قادرآباد فاقد پوشش رادیو fm می باشد و امکان استفاده از رادیو در این بخش وجود ندارد؟

اینکه بگوییم هرشهری ایستگاه داشته باشد، این یک امتیاز محسوب نمی‌شود چنانچه سیگنال‌ها را در شیراز از ایستگاه ده‌نو و مهارلو دریافت می‌کنیم. بنابراین مهم این است که شهری از دریافت سیگنال محروم نباشد و بتواند تلویزیون ببیند یا رادیو بشنود.

درخصوص این مورد نیز کارشناسان فنی را برای بررسی اعزام می‌کنیم که اگر علت، مشکلات فنی باشد آن را تامین و رفع می‌کنند و اگر نیاز به اقدامات بیشتری وجود دارد، آن را برای تامین اعتبار در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

چرا شبکه دیجیتال صدا وسیما با کوچکترین تغییرات جوی قطع می‌گردد؟

در جاهایی که از طریق ایستگاه‌های ماهواره‌ای سیگنال فرستاده می‌شود، شرایط و تغییرات جوی تاثیرگذار است. اکنون بهترین شیوه سیگنال‌رسانی از طریق زمین است و ما به عنوان اولین استان در بحث پدافند غیرعامل پیش‌بینی کردیم که حتی با قطع سیگنال ماهواره، امواج از طریق سیگنال زمینی قابل دریافت باشد و این کار را آغاز کرده‌ایم اما در برخی مکان‌ها امکان سیگنال‌رسانی زمینی وجود ندارد.

چرا باید پخش پیام های بازرگانی در اختیار فردی باشد که به طور مداوم تبلیغات موسسه خصوصی خود را پخش می کند؟

سالانه در تهران برای آگهی‌های بازرگانی مناقصه برگزار می‌شود و کسانی که توانمند هستند در آن شرکت می‌کنند سپس کنسرسیومی که برنده مناقصه شد، آگهی بازرگانی در اختیار آن است و در کلان با صداوسیما طرف قرارداد هستند که این کنسرسیوم نیز برای شرکت‌هایی که بتوانند برای شبکه‌های ملی و استانی آگهی بازرگانی قبول کنند، مناقصه برگزار می‌کند. بنابراین آگهی‌های بازرگانی در اختیار هیچ‌یک از مراکز صداوسیمای استان‌ها نیست و مرکز استان دخالتی در چگونگی پخش آگهی بازرگانی ندارد و از تهران ابلاغ می‌شود که چه زمانی، چه مدتی و به چه صورت آگهی پخش شود.

چرا دوربین های اخبار فارس مرتب جمال حضرتعالی رابه نمایش می گذارد؟ درنماز جمعه درمراسم ترحیم، در راهپیمایی و...؟

اینگونه نیست که در رسانه فضای ویژه‌ای را برای خود درنظر گرفته باشیم چراکه این اقدام درست و حرفه‌ای نیست بنابراین غرضی در این موضوع وجود ندارد. در نماز جمعه یا در راهپیمایی ممکن است تعداد بسیاری از مسئولین در کنار هم باشیم، دوربین کار رسانه‌ای خود را انجام می‌دهد و در صف نماز جمعه نه می‌تواند روی یک نفر زوم کند و نه می‌تواند او را نادیده بگیرد بنابراین عمدی در کار نیست ضمن اینکه تلاش ما این است که حضور همه مردم و مسئولین را در کنار هم نشان دهیم.

متاسفانه دو روستای کوه خیاره و اسلام آباد شهرستان خرامه به خاطر عدم پوشش تلویزیون دیجیتال از ماهواره استفاده می کنند آیا با توجه به سفر اخیر استاندار فارس به این شهرستان و مصوب نمودن پی گیری این مشکل، حرکتی از سوی سازمان شما انجام شده یا نه ؟

راغبیم برای مقابله با ماهواره هرچه زودتر پوشش دیجیتال به تمام مناطق برسد و برای ما افتخار بزرگی است که هرچه زودتر پوشش 79 درصدی دیجیتال به 90درصد و بیشتر برسد که یکی از اقدامات موثر در توسعه و گسترش دیجیتال در همه نقاط این است که مسئولین دستگاه‌ها و خیرین در این خصوص کمک کنند.

اولین پولی که بعد از مصوبه استانداری به حساب سازمان ریخته شود، بلافاصله سفارش ساخت فرستنده داده می‌شود اما تاکنون هیچ رقم و اعتباری برای مناطق نام‌برده تخصیص داده نشده و خود مخاطب عزیز و اهالی می‌توانند پیگیری کنند که این مصوبه عملیاتی شود و ما هم کمک می‌کنیم.

چرا خبر های اخبار شبکه فارس بی کیفیت هستند یعنی بعضی اخبار برای روزهای قبل هستند/ بعضی از اخبار داغ که در شیراز و فارس اتفاق می افتد را پوشش نمی دهید/ برخی اخبار ناقص پخش می شود شاید مهمترین قسمت آن پخش نشود/ سهم اخبار شهرستان ها کمرنگ است/ دکور برنامه اخبار زشت است / مجری اجرا بعضی مواقع ضعیف عمل می کند/ مهمتر از همه اخبار چالشی پخش نمی شود؟

به نظر دوستان احترام می‌گذاریم و به‌گونه‌ای پیش می‌رویم که رضایت مردم بیشتر شود. رسانه، اتاق شیشه‌ای است یعنی همه چیز کار رسانه را مردم یا می‌بینند و یا می‌شنوند و همه در هر سطح تحصیلی، اعتقادی، فکری و فرهنگی راجع به رسانه قضاوت می‌کند و هرکس ممکن است گمان کند که بهترین و کارشناسانه‌ترین قضاوت را کرده است اما باید توجه کردکه برخی تولیدات رسانه‌ای مانند دکور، فیلم، گزارش و غیره سلیقه‌ای است و ممکن است عده زیادی آن را بپسندند و یا مورد استقبال عده‌ای قرار نگیرد. به هرحال تامین همه سلایق سخت است و تلاش و نگاه ما این است که تولیدات را به معیار حرفه‌ای نزدیک کنیم تا روز‌ به‌روز کیفیت برنامه‌ها بهتر و توجه بیشتر به همه موضوعات شود تا موضوعی نباشد که ما به خوبی در آن ورود نکرده باشیم.

چرا اخبار خنثی پخش می شود و به چه علت اخبار چالشی و داغ استان پخش نمی شود مگر با کسی عقد اخوت بسته اید؟ آیا ما باید در سایت های خبری این خبرهای چالشی را ببینیم و بخوانیم؟

اینکه صداوسیما را با روزنامه، سایت، شبکه‌های خارجی یا سایر سیستم‌های اطلاع‌رسانی مقایسه کنیم، قیاس صحیحی نیست زیرا کار صداوسیما به دلیل شرایط، جنس و نوع کار کاملا متفاوت است. صداوسیما رسانه ملی است که حتما باید به اقتضائات، شرایط، ضوابط و سیاست‌های کلان مورد نظر توجه کرد. شاید بسیاری از مردم دوست دارند آنگونه که آن‌ها می‌خواهند صداوسیما به مسائل ورود کند اما چون رسانه ملی هستیم و مخاطب ما محدود نیست بلکه همه سن و همه قشر با سلایق و گرایشات مختلف مخاطب ما هستند بنابراین باید به فراگیر بودن موضوع و اینکه دغدغه عموم مردم و قابل پخش باشد، توجه کنیم. برنامه خبری پنجیر نیز که قبلا پخش می‌شد در قالب و نام جدید به زودی روی آنتن می‌رود.

نام دو برنامه تلویزیونی درخصوص مسائل حقوقی و قضایی که باعث آشنایی مردم با مشکلات حقوقی بشود را در شبکه فارس نام ببرید؟

مطالب و موضوعات در برنامه‌های متفاوت توزیع می‌شود. در برنامه‌های «خانواده ما»، «کاشانه مهر» و «نگاه روز» یکی از موضوعاتی که به آن پرداخته می‌شود، مسائل حقوقی است. همچنین در برنامه «در شهر» که هر روز ساعت 8:30 تا9صبح و «مجله سحرگاهی» که ساعت 12:30 شب از رادیو پخش می‌شود، مسائل حقوقی نیز تشریح می‌گردد.

برنامه رادیویی «راه و بی‌راه» که هر روز 12:50 تا 13:30 و برنامه «مردم و قانون» که یکشنبه و سه‌شنبه ساعت 12:30 پخش می‌شود، صرفا به موضوع مسائل حقوقی و قضایی می‌پردازند.

رادیو فارس در شهرستان به سختی شنیده می شه اما صدای کرمان به وضوح شنیده میشه با توجه به اینکه ما جزء فارس هستیم ترتیبی بدهید که صدای فارس تقویت شود؟

حتما این کار را انجام می‌دهیم؛ اگر آدرس و مشخصات را برای ما ارسال کنند به منظور رفع مشکل، تیم فنی را اعزام می‌کنیم.

چشم‌انداز و راهبرد کلی صدا وسیما چگونه است؟

«خوشا شیراز» مِلک کسی نیست و برای آن ریالی هزینه نمی کنیم/  در پخش آگهی‌های بازرگانی دخالتی نداریم/ «پنجیر» بر می گردد

در صداوسیما کار را براساس یک سند و نقشه راه شروع کردیم که افق جدید و راهبردهای اصلی تا سال 95 در این سند به طور دقیق مشخص شده که پروژه‌ها با چه مبلغی و با کدام منبع مالی انجام شود و کل واحدهای مرکز براساس آن نقشه راه حرکت می‌کنند. توسعه مرکز همه‌جانبه است و صدا، سیما، خبر، موسیقی و غیره همزمان و در کنار هم جلو می‌روند. در 4سال اخیر که کویر خشک اقتصادی بود، 195 پروژه با اعتباری بالغ بر 54میلیارد تومان در حوزه‌های سخت‌افزاری و زیرساختی اجرا شد که جز با همت و تلاش جهادی محقق نشده است.

و سخن پایانی؟

صداوسیما مجموعه انتفاعی، شخصی، خصوصی و باندی نیست و ما هم به دنبال هیچ چیز جز انجام رسالت خود به عنوان رسانه ملی نیستیم و خدا را شاهد می‌گیرم که درتمام خلوت و جلوت خود بر عهد و پیمانی که بسته‌ایم، هستیم. تلاش ما این است که فارس در همه عرصه‌ها برترین، بهترین و در قله باشد که صداوسیمای فارس علیرغم کمبودها و غفلت‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد در بسیاری از عرصه‌ها جزو مراکز پیشرو بوده و امیدواریم این موفقیت‌ها سرآغاز نهضتی برای سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های استان باشد.

در صداوسیما هیچ دایره بسته‌ای وجود ندارد و وامدار هیچ مجموعه‌ای هم نیستیم و در کنار سایر رسانه‌ها تلاش می‌کنیم که سطح آگاهی و فرهنگ عمومی افزایش یابد. همچنین معتقدم در مجموعه شیرازه جوانانی با علاقه و انگیزه فعالند که با نیت خیری که دارید حتما جلو می‌روید و موفق می‌شوید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
0
خدايي اونجاروكه گفتيدچرادوربين همه جاتصويرشما(رئيس صداوسيمامركزفارس)نشون ميده،خيلي باحال بود
هواي رئيسشون دارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
0
وحدت؟! به مشکلات مردم بی توجهی کردن و چشم بستن به ضعف های مدیران دولتی و شهری که باعث این همه مصیبت شده و عدم انعکاس مسائل شیراز و استان، اسمش وحدته؟! شما هنوز به این حد از درک نرسیدید که دوره سرپوش گذاشتن به مشکلات و گل و بلبل نشون دادن همه چیز گذشته. با این همه رسانه دیگه نمیشه چیزی رو لاپوشونی کرد. اخبار مسیر خودشون رو پیدا می کنن. این وسط فقط مردم نسبت به رسانه میلی (ملی به قول شما) بی اعتماد میشن، که شدن! رسانه اگر ملیه باید در خدمت ملت باشه نه در خدمت یک طبقه و قشر مدیران دولتی و شهری! والا قرار نبود اینجوری بشه! قرار نبود صدای مردم با این توجیهات ابتدایی و غیر منطقی خفه بشه! اگه کسی دلش برا این انقلاب میسوزه و دغدغه اسلام داره، باید به وظیفه رسانه ایش عمل کنه. امر به معروف و نهی از منکر سیاه نمایی نیست! چند وقت دیگه میگن امام حسین هم قصد سیاه نمایی و بر اندازی داشته!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
0
واقعا رسانه هدفش فرهنگ سازیه یا محلی برای خودنمایی ؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
0
چرا دوربین های اخبار فارس مرتب جمال حضرتعالی رابه نمایش می گذارد؟ درنماز جمعه درمراسم ترحیم، در راهپیمایی و...؟

اینگونه نیست که در رسانه فضای ویژه‌ای را برای خود درنظر گرفته باشیم چراکه این اقدام درست و حرفه‌ای نیست بنابراین غرضی در این موضوع وجود ندارد؟اینم از بروبچه های رسانه بایذ پرسید که عامدانه وبا دستور دنبال این اقا راه می افتند؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
0
در انتخاب من به عنوان چهره ماندگار دخالتی نداشتم و ارگان‌های مربوطه از جمله انجمن پیشکسوتان ورزش، اداره کل تربیت بدنی، شورای فرهنگ عمومی استان، استانداری فارس و بنیاد فارس شناسی بر اساس شاخص‌ها و معیارهای شفافی که دارند چنین فرصتی را برای شناسایی و معرفی بنده فراهم کردند که این هم به 40 سال سابقه و حضورم در عرصه‌های ورزشی، فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای و آثار مثبتی که در این حوزه‌ها داشته‌ام، برمی‌گردد.؟مسولان باید جواب بدند این اقا را با چه ملاکی چهره ماندگار کردند؟بنطرم فقط با رانت اشکار رسانه ایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
0
دقیقا بفرمایید که تخصص حضرتعالی چیست (تحصیلات آکادمیک) و سابقه رسانه ای شما و همچنین مدیریتی شما چیست؟

گرچه معتقدم این مسائل شخصی است و کمکی به مخاطبان سایت ارزشمند شیرازه نمی‌کند اما برای احترام به سوالات و نظرات این مخاطب عزیز دارای مدرک کارشناسی در حوزه مدیریت هستم ؟این سوال اصلا شخصی نیست یک شاخص است چرا نمی گید دقیقا مدرکتون چیه؟از کدام دانشگاه اخذ کردید؟براستی با مدرک کارشناسی میشید ژهره ماندگار؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
0
صدای فارس در شهرستان نی ریز خوب شنیده نمی شه لطفا رسیدگی کنید
ناشناس
-
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
0
شیرازه چطور می خوای جواب خون شهدا رو بدی ما که میدونیم واسطه این مصاحبه تلاش راننده سردار و برادر زاده مدیر کل صدا وسیماست اگر شما عملکرد این اقا رو تایید می کنید پس دیگه چرا هر روز به دکتر مریدی ارشاد گیر می دید دیگه شما از نظر ما صلاحیت طرح دغدغه های استان فرهنگی رو ندارید
ناشناس
-
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
0
این آقا که میگه از امکانات رسانه برای مطرح کردن خودم استفاده نمی کنم پس چرا این قدر با کمانه مدیر کل تربیت بدنی رایزنی کرد تا چند هفته پیش یک سالن ورزشی در شهرک والفجر شیراز رو بنام این اقا کردند اقای استاندار لطفا به واحد بازرسی تون بفرمایید که این نون قرض دادن ها رو بین مدیران بررسی کنند این اقا یک دونه مدال ورزشی ملی نداره میشه چهره ماندگار بعد قهرمان های المپیکی ما باید کنج عزلت خون دل بخورند!!!!
ناشناس
-
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
0
اگه برگزاری کنسرت موسیقی در شیراز به واسطه سومین حرم اهل بیت بودنش باید محدود بشه چرابه برنامه خوشا شیراز که چهار ساله با دعوت کردن از خواننده ای پاپ داره کنسرت با بیننده میلیونی برگزار می کنه اعتراض نمی شه به نظرم میاد ارشاد باید از دامادها واقازاده ها به عنوان معاون استفاده کنه$%
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
0
ooوشا شیراز خیلی برنامه خوبیه. مشکل از شماست که دوست دارید شیراز رو تبدیل کنید به یه قفس و هیچ کس، سرمایه گذار، هنرمند، توریست و ... پاش رو نذاره اینجا!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
0
باز یکی حرف حساب زد، یکی دیگه پرید وسط که آییییی سرمایه گذار! بابا چه ربطی داشت به سرمایه گذار؟ خوب که نگفتی شما با همین کاراتون باعث افزایش بیکاری و عدم اشتغال زاایی هستید!! شما که دغدغه شیراز رو دارید بگید تا حالا این برنامه خوشا شیراز چه دردی از مردم دوا کرده؟ غیر از اینه که چند تا به اصطلاح هنرمند و ورزشکار و ... چند روز آوردن با کلی هزینه گردوندن؟! تازه غیر از حرف های خاله زنکی از این برنامه چیزی شنیدی؟ چهارتا حرف حساب زدن؟ اسپانسر بدون چشمداشت و فی سبیل الله این همه داره خرج می کنه؟ حالا اگه یه وقت نمی گید به اسپانسر تهمت زدید و باعث فرار سرمایه گذار شدید؟!