کد خبر: ۶۶۵۲۳
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
حمایت از فتنه، توهین به خانواده شهدا و قبح شکنی نقاط تاریک کارنامه فرمانداران روحانی

چرا مدیران سالم اصلاح طلب را منصوب نمی کنید؟

وجود برخی عناصر اصلاح‌طلب اما متعهد در دولت قابل کتمان نیست که در برخی موارد قابل تقدیر نیز هست

شیـــرازه – سرویس سیاسی؛ اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب؟ این سوال کلیشه‌ای در حوزه‌های مختلف مدیریتی شنیده می‌شود که فلان مدیر اصلاح‌طلب است یا اصول‌گرا؟ این وزیر به اصلاح‌طلب‌ها میدان داده یا اصول‌گرا‌ها؟

اگرچه پرسش از جهت‌گیری سیاسی یک مدیر بالذات امری ناپسند نیست اما فارغ از اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن مدیران، باید از ارزش‌های مشترک انسانی، ملی و اسلامی نیز سخن گفت. آیا یک مدیر اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا می‌تواند بدون تعهد به چنین ارزش‌هایی و صرفا به دلیل همسویی با گفتمان دولت، بر صندلی وزارت، استانداری، مشاورت، فرمانداری، مدیرکلی و ... تکیه بزند؟

وقتی دکتر روحانی در رقابت انتخاباتی سال 92 شعار اعتدال سر می‌داد، کم‌تر کسی بود که در پَس این اعتدال، اصلاح‌طلبی را نبیند. وقتی که روحانی به پاستور رفت تا هفتمین رئیس جمهور ایران باشد، این گمانه عملی شد. موجی از مدیران اصلاح‌طلب پست‌های مدیریتی را قبضه کردند.

روحانی تمایلات اصلاح‌طلبانه داشت و این‌که در دولت او سیستم توزیع پست‌ها متناسب با این تمایلات باشد، اگرچه با شعار اعتدال هم‌خوانی نداشت اما چیز عجیبی هم بود. اما آیا مدیران دولت روحانی، همگی به ارزش‌های ملی، انسانی و اسلامی پای‌بند بودند؟

وجود برخی عناصر اصلاح‌طلب اما متعهد در دولت قابل کتمان نیست که در برخی موارد قابل تقدیر نیز هست. اما سوال اصلی این است که وجود برخی فرمانداران با سوابق مشخص، چگونه باید توجیه شود؟ دولت تمایل دارد تا بیشتر از اصلاح‌طلبان بهره ببرد، اما آیا گفتمان اصلاح‌طلبی، فساد اخلاقی، ارتشا، فساد مالی، حمایت از فتنه‌گران، توهین به شهدا و ... را می‌پذیرد؟ اگر پاسخ مثبت است که ... اما اگر پاسخ منفی است که همین‌گونه است، چگونه زد و بندهای سیاسی زیر پرچم اصلاح‌طلبی، مجوزی شده است برای حضور چنین افرادی در برخی فرمانداری‌ها؟ به عنوان مثال، فرماندار تکاب در استان آذریابجان غربی اخیرا مقام شهادت و شهدا را زیر سوال برده و گفته:

این جا نمی شود خیلی از مسائل را گفت کسانی هستند که به اسم شهید هستند اصلا واقعا شهید نشده اند، اتفاقی روی مین رفته اند، ترکش اصابت کرده یا در نزاع های محلی کشته شده اند! و یا حتی کسانی هم هستند که در جنگ بوده اند و حالا شانس آورده اند و تیر به آنها اصابت نکرده، حالا سعادت نداشته اند. آنها چکار کنند و حتی این هم عادلانه نیست که به فرزندان شهدا بیشتر سهمیه بدهند و به آنها ندهند و ...

یا فرماندار داراب در حالی که رهبر انقلاب بارها مساله فتنه و فتنه‌گران را تذکر داده‌اند، دوباره در مقام دفاع از یکی از فتنه‌گران برآمده و در یادداشتی در ستایش از خاتمی نوشته است:

یکی از علمای اسلام به خاتمی عزیز گفته بود شما اسلام را زنده نگه داشته اید و خاتمی مظلوم همواره مدافع اسلام، نظام، انقلاب و ولایت و مردم بوده است، تبعیت ایشان از مقام معظم رهبری و همراهی ایشان با ولایت کامل بود ... بنا نداشتم در فضای مجازی مطلبی بنویسم اما مطالب دوستان را که مشاهده کردم دیدم از همه چیز باخبرید، آنچه امروز مطرح شد در واقع دفاع از حرمت و کرامت انسان بود، آن هم سید بزگواری که خدمتگزار صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی و معمار گفتگوی تمدنها و منادی اخلاق و صلح و عدالت بوده و هست.

از این دست اظهارات و مواضع بیش‌تر از این می‌توان ذکر کرد.

آخرین رخ داد تلخ نیز حضور فرماندار شهرستان دشتی در جلسه رقص و پایکوبی بود که پیش از این در رسانه ها بازتاب های فراوانی داشت. (اینجا ببینید)

آیا انتصاب این فرمانداران نشانه قحط الرجال در میان اصلاح طلبان است؟

آیا انتصاب این فرمانداران نشانه قحط الرجال در میان اصلاح طلبان است؟
فرماندار شهرستان دشتی بوشهر در مراسم رقص و پایکوبی!

حالا که دولت عزمش جزم است تا برای صرف کردن واژه «اعتدال» از همه طیف ها استفاده کند و سهم ویژه ای برای اصلاح طلبان کنار بگذارد، باید پرسید آیا انسان فرهیخته و پای‌بند به انقلاب و ارزش‌های آن در میان اصلاح‌طلبان کم است که میدان به چنین عناصری داده می‌شود؟ آیا وزیر کشور به این موارد اشاره دارد؟ آیا او می‌داند که نمی‌تواند در وضعیت کنونی کشور روی چنین فرمانداری حساب باز کند؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اصلاح طلب واقعی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
0
این حرفها و این طور کارها هیچ سنخیتی با اصلاح طلبی واقعی و اعتدال نداره
این که به خانواده شهدا توهین کنند حماقت محض است
رقص هم که دیگه ضایع هست
ضمنا جناب اصلاح طلب دزدی دزدی است هر نکبتی می خواهد باشد.
فساد فساد است نگاه سیاسی به این موضوعات غلط است. غلط
حقگوی معتدل
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
0
خب حتما نیست که نمی ذارن!
عکستون جالب بود
مرسی
ناشناس
ملاك پست دهي در دولت راستگويان:- عضو ستاد موسوي و دوم خردادي بودن - تطهير فتنه و فتنه گران - زاويه دار بودن با ولايت و ولايتمداري..
اصلاح طلب
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
0
نه عزیزدلم!!!!!!!!!!!!1همه اصول تراشان سالم هستند و خداترس!!!!!!!!!دزدی 3هزارمیلیاردی هم در دولت اصلاح طلب بوده و....همه مشکلات کشور از اصلاح طلبان است و جناح شما هم فقط و فقط اعتدالگراست و همه شماهاانسان های فرهیخته و پای‌بند به انقلاب و ارزش‌های اسلام هستید!!!!!!!!!!!شیرازه!!!!!!!!بس کنید این توهمات را............
اصولگرا
دوست اصلاح توهم!! ريشه دزدي ها از دوران زمامداري شما تنيده شد و با حمايت دوستان شما يعني جريان انحرافي گسترده شد.
اين طفل نامشروع در بطن شما ديده گشود
...... و خود كرده را تدبير نيست!
اي كاش ذره اي از شجاعت و حق طلبي اصولگرايان را شما داشتيد .در تمام برهه ها اين اصولگرايان هستند كه كوس رسوايي غارتگران بيت المال را مي زنند و شما
ابن الوقت هاي فرصت طلب نظاره گرهستيد تا بر موج سوار شده و فرياد وامظلوما سر دهيد اما بدانيد كه حناي شما زماني رنگ باخت كه حرمت عزاي امام حسين (ع) را برنتابيديد.
ناشناس
ولی بانکی که 3 هزار میلیارد دزدی میکنه رو حاج آقا خاطره بنا نهاد ....
شهروند
جناب اصول تراش!!!!!!!!!!! توهمات باند شما را انتهائی نیست!!!!!!!!!!!بیچاره دزدی همه و همه متعلق به جناح شماست!!!!!!!!!!!!!آره راست می گوئید اصلاح طلبان شجاعت شما را ندارند هم دزدی کنند و هم بگویند دولت ما پاک ترین دولت تمام ادوار تاریخ است!!!!!!!!! دوست اصول تراش فرا روبه جلو بس است!!!حنای شما برای ملت دیگه رنگی ندارد!!!!!!!!!!
هموطن
آقاي شهروند فراري از وطن!
شما كه با بي غيرتي تمام دريوزه گري بيگانه را مي كني و سنگ اصلاح طلبان غربزده را بر كله و سر و سينه ات مي زني اگر ذره اي تشخيص داشته ياشي بايد بفهمي كه اين دزدي ها توسط همان هايي صورت گرفته كه تفكر و شعارشان با شما معلوم الحال هاي خوشگذران يكي است.فعلا هم شاه دزد شما در چنگال عدالت است و بد جوري دست و پا مي زنه!
ضمن اينكه شما فرار رو به همه طرف! داريد وقتي آقايان خود را اصولگرا نمي دونند و اصل مرام و مشي آن را قبول ندارند شما وامانده ها براي لاپوشاني هزار و يك دربدري سياسي خودتون دولت دهم را به اصولگرا ها منتسب مي كنيد .
اصولگرا ها براي دفاع از اصل نظام مقابل شما غرب زده ها ايستاده اند نه براي دفاع از
هم پياله هاي شما مانند مشايي و رحيمي و بقايي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
0
حتما آدم سالم وجود دارد اگر استاندارها زد و بند نکنن
میرزایی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
0
ای قشنگ تر از پریا
تنها تو کوچه نریا
اصلاح طلبا دزدن
کاپشنت رو می دزدن

این شعر برای برخی اصلاح طلبا جواب میده نه همشون
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
0
سلام جناب شیرازه :مثل اینکه شیرازه ی اخلاقت داره از هم در میره!! چونکه با سیاست عمرو عاصی مطلب مینویسی، یعنی تذکر کاملا اخلاقی فرماندار داراب را که با شجاعت تمام در برابر آن فرمانده ای که خلاف ادب واخلاق صحبت کرده بود را با سفسطه ولا پوشانی در لفافه ای از منفعت طلبی حزبی پوشانده ای و به خورد مردم میدهی و خیال میکنی مردم نمیفهمند!!!به راستی که" مقام معظم رهبری تا مثل شما دوستان را دارد نیاز به هیچ دشمنی ندارد "!
(اگرمردی این را هم بگذارتا مردم ببینند)
شاکر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
0
دوستان عزیز خدا هست قیامت حواهد بود حساب همه به دقت سر سوزن رسیدگی خواهد شد قطعا در پیشگاه خداوند انصاف وعدالت معیار اصلی امتحان خواهد بود خوشا به حال انان که سر بلند بیرون می ایند.یادمان باشد حاج احمد اقا گفتند امام را در خواب دیدم دستشان را اندکی حرکت دادند و فرمودند بابت این اندازه رفتار هم سوال میکنند .وان گاه ما چه راحت به برادر دینی حود ان هم شیعه مرتضی علی جه راحت چه راحت تهمت می زنیم تحقیر میکنیم و........ خدا هست قیامت هست حسابرس دقیقا رسیدگی خواهد کرد . دوستان تامل تامل تامل
هندونه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
0
اگه عاقل بودن که دور به شما نمیدادند تا ایقدر مضحکشون کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
0
اصلاح طلبان قصداین رادارندکه اگربتوانندبدون آنکه خاتمی وکروبی وموسوی توبه کنندوازملت عذرخواهی کنندآنها راتطهیرکنندوبه صحنه های سیاسی واجتماعی بازگردانندولی سخت دراشتباهند