کد خبر: ۶۷۱۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفتگو با شیــرازه:

ارزیابی من از ارشاد فارس منفی است/ انگیزه کار دینی در این مجموعه دیده نمی شود

این را بارها اعلام کرده‌ام که اگر کاری هم انجام می‌شود برای رفع تکلیف است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شیـــرازه درخصوص اظهارات وزیر ارشاد در شیراز مبنی بر اینکه روی صدور مجوزها نظارت کامل داریم، خاطرنشان کرد: در اینکه مسئولین وزارت ارشاد چهره‌های متدین و علاقه‌مند به نظام هستند، بحثی نیست، اما این سخن که نظارت کامل دارند را قبول نداریم چرا که خروجی کار نشان داده است که نظارت‌ها کامل و دقیق نیست.

آیت‌الله اسدالله  ایمانی با بیان اینکه مطمئنا نظارت توسط شخص وزیر انجام نمی‌شود و مجموعه‌ای در وزارت ارشاد کار نظارت بر مجوزها را برعهده دارند، یادآور شد: باید توجه داشت موارد مجوزداری که خلاف قوانین جمهوری اسلامی است فقط اکنون رخ نداده بلکه موارد زیادی هم در دوران اصلاحات رخ داده بود که در آن زمان جامعه مدرسین قم از کتاب‌هایی که با مهر وزارت ارشاد به چاپ رسیده بود و حاوی دگراندیشی، مسائل زشت اخلاقی و موارد خیلی ناصواب اعتقادی بود نمایشگاهی مطبوعاتی برپا کردند و وقتی که به وزیر ارشاد آن زمان گفتند که این‌ها چیست، گفت من نمی‌دانم و خبر ندارم و تعجب کرد که چگونه این کتاب‌ها که برخلاف مقررات جمهوری اسلامی است با مهر وزارت ارشاد به چاپ رسیده است! بنابراین طبیعی است خواه‌ناخواه گاهی مطلب از دست آقایان خارج شود.

وی با تصریح اینکه ادعای نظارت کامل و دقیق یک تعارف در پاسخگویی به سوالات و اعتراضات موجود است و ما هم به عنوان یک تعارف از آن می‌گذریم، گفت: نظارت کامل و دقیق واقعیت ندارد چراکه اکنون خروجی‌ها و سی‌دی‌های مجوزدار و ممهور به مُهر وزارت ارشاد در دست مردم است که فاقد شرایط لازم است و ضوابط شرعی در آن راه ندارد و نمی‌توان از نظر شرعی گفت که مجاز و حلال است.

امام جمعه شیراز در خصوص جمع بندی ارزیابی عملکرد اداره کل ارشاد فارس نیز به شیـــرازه گفت: ارزیابی من از عملکرد اداره ارشاد مثبت نیست و این را بارها به خودشان اعلام کرده‌ام که دغدغه و انگیزه انجام کار دینی در این مجموعه دیده نمی‌شود و اگر کاری هم انجام می‌شود برای رفع تکلیف اداری است. اما شاهد این نیستیم که واقعا از سر سوز دل بخواهند حرکتی را دنبال کنند و لذا ارزیابی من منفی است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر چند روز قبل خود به شیراز در بین خبرنگاران گفته بود: نگرانی ائمه جمعه در خصوص مجوز کنسرت های موسیقی بی جا است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
0
صداوسیمای فارس در ایام فاطمیه مخصوصا روز جمعه برنامه شاد وبزن بکوب پخش می کند چرا ایراد نمی گیرید وفقط به مدیر کل ارشاد گیر داده اید
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
0
توهمات خاتمي ارشاد مهاجراني و افاضات روحاني ارشاد جنتي را در پي داشت كه به دنبال قبح زدائي و اباحه گري هستند..