کد خبر: ۶۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

برگزاری مانور مقابله با نشت گاز کلر توسط شرکت آبفا استان فارس در قیروکارزین

مانور بزرگ مقابله با گاز کلر و کارگاه آموزشی کار با دستگاه های کلرزن گازی در تصفیه خانه ی آب حضرت ابیطالب (ع) شهرستان قیروکارزین برگزار شد.
شیـــرازه: مانور بزرگ مقابله با گاز کلر و کارگاه آموزشی کار با دستگاه های کلرزن گازی و تجهیزات مربوطه با حضور پرسنل کنترل کیفیت و بهداشت آب امور و ادارات آبفا شهرهای استان فارس در تصفیه خانه ی آب حضرت ابیطالب ( ع) شهرستان قیروکارزین برگزار شد.
به گزارش پرگون در کارگاه آموزشی کار با دستگاههای کلرزنی گازی و تجهیزات مربوطه که در حاشیه مانوری با همین عنوان توسط شرکت آبفا استان فارس در تصفیه خانه آب حضرت ابیطالب (ع) در شهرستان قیر و کارزین برگزار گردید ، مهندس محمدعلی قلندری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس در جمع تنی چند از معاونین ، مدیران و کارشناسان شرکت آبفا استان فارس ، اعضای شورای اسلامی شهرهای قیر و کارزین و جمعی از پرسنل کنترل کیفیت و بهداشت آب امور و ادارات تابعه ی این شرکت با اشاره به این مطلب که بشر از بدو خلقت با توجه به نیاز به امنیت ، به دنبال راههای ایجاد ایمنی و آسایش برای خود بوده است اظهار داشت : وظیفه ی سنگینی در قبال سلامتی پرسنل و کسانی که در محیط اطراف تاسیسات آب و فاضلاب زیست می کنند بر عهده ی ماست و ما با رویکرد های پیشگیرانه همواره در راستای تامین امنیت و سلامتی پرسنل و شهروندان تحت پوشش گام برداشته ایم . وی در همین خصوص آموزش را بسیار لازم و ضروری توصیف کرد و افزود: بدیهی است با آموزشهای لازم به پرسنل و متولیان کار با تاسیسات آبرسانی و جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب می توانیم شاهد کارکرد مطلوب تر پرسنل و کاهش مخاطرات کاری باشیم . مهندس قلندری ادامه داد: کار با دستگاههای کلرزن گازی نیز از مواردی است که باید با دقت و ظرافت خاص صورت پذیرد چرا که هر گونه اهمال و بی توجهی در این حوزه می تواند ایجاد خطر نماید . وی ادامه داد: آنچه در این بخش می تواند حائز اهمیت باشد اثرات کار با عوامل شیمیایی است که دقت نظر در این حوزه بسیار لازم است و باید با ارائه ی آموزشهای لازم پرسنل مجری در این بخش را توانمند کنیم که بحمداله شرکت آبفا استان فارس با همین رویکرد سعی نموده است اصول و قواعد علمی کار را به کارکنان آموزش و اثرات منفی هر گونه بی توجهی را گوشزد نماید.
مهندس قلندری با اشاره به این مبحث که هیچ گاه کیفیت آب را فدای کمیت نخواهیم کرد به شهروندان استان فارس اطمینان داد که شرکت آبفا استان فارس همواره کنترل کیفی و بهداشت آب را مد نظر قرار داده و اولویت خود می داند .
در ادامه ی این کارگاه ، تعمیرات دستگاه کلرزن گازی و کار با کیت ایمنی سیلندر گاز کلر توسط مدرس دوره به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
همچنین در ادامه ی کارگاه آموزشی کار با دستگاه های کلرزن گازی و تجهیزات مربوطه مانور مقابله با نشت گاز کلر با استقرار نیروهای اورژانس ، هلال احمر و آتش نشانی و حضور شرکت کنندگان در کارگاه برگزار گردید و پرسنل کنترل کیفی و بهداشت آب امور و ادارات آبفا تابعه ی شرکت آبفا استان فارس به صورت عملی با شیوه های جلوگیری از نشت گاز کلر در استفاده از دستگاههای کلرزن گازی آشنا گردیدند.



نظرات بینندگان