کد خبر: ۶۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

جهرم با چاله چوله ها به استقبال مسافران نوروزی می رود؟

زیباسازی و ترمیم خیابان ورودی شهر جهرم از اموری است که هر ساله مورد تاکید مردم قرار گرفته اما کمتر توجهی به آن شده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، با شروع شمارش معکوس پایان سال 93 و آغاز سال جدید حال و هوای شهرها رو به تغییر است؛ ستادهای تسهیلات نوروزی ادارات و ارگان های خدماتی از جمله هلال احمر، شهرداری، اورژانس، پلیس، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و سایر دستگاه های مربوطه این روزها در تکاپوی آماده شدن برای خدمات رسانی به همشهریان و هموطنان در ایام نوروز هستند. به گزارش پسین جهرم، شهرستان جهرم نیز از این قافله عقب نمانده و این ستاد از ماه گذشته شروع به کار کرده است. گرچه فعالیت دستگاه های خدماتی منحصر به ایام نوروز نیست اما آنچه که نوروز را از سایر ایام سال متمایز می کند، سفرهای مردم از سایر نقاط کشور به شهرها و روستاها و استفاده از مناظر بکر و دیدنی آنها است.

به سبب قرار گرفتن جهرم در مسیر شمال به جنوب کشور و به واسطه کوتاه بودن این مسیر نسبت به سایر محورها، این شهر همواره مورد استقبال مسافران نوروزی قرار می گیرد.

بر این اساس سال گذشته نزدیک به 555 هزار مسافر نوروزی از شهر جهرم عبور کردند که بیش از 62 هزار نفر در مراکز اقامتی مشخص شده توسط ستاد تسهیلات نوروزی این شهر اسکان داده شدند.

با توجه به آمار فوق، آنچه ضرورت دارد، ایجاد خدمات رفاهی مناسب به مسافران در راستای جذب و ترغیب آنها برای اقامت و ماندن در شهر و وجود خاطره ای خوب از جهرم در اذهان هموطنان است.

زیباسازی معابر، ترمیم بولوارها، مناسب سازی نقاط گردشگری، سرویس های بهداشتی، پارک ها، خدمات دهی مناسب رستوران ها، مغازه ها، مراکز اقامتی و غیره از جمله اموری است که می تواند ضمن ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی در معرفی و شناساندن فرهنگ غنی مردم این شهر تاثیربسزایی داشته باشد.

از جمله اموری که معمولاً در این ایام مورد توجه بیشتر قرار می گیرد، آسفالت خیابان ها و معابر است که همیشه از دغدغه های بزرگ مسئولان خدمات شهری و مردم بوده است.

در این راستا، زیباسازی و ترمیم خیابان ورودی شهر نیز از مواردی است که هر ساله مورد تاکید مردم قرار می گیرد اما کمتر توجهی به آن شده است.

با توجه به الحاق چند روستا به شهر جهرم در سال های گذشته روند اجرای امور خدماتی که پیش از آن توسط بخشداری مرکزی و اداره راه و شهرسازی انجام می شده به شهرداری جهرم سپرده شده است.

گرچه در طول این سالها خدمات و برنامه هایی نیز توسط شهرداری برای مجموعه الحاقی که به عنوان پیشانی شهر جهرم مطرح است، انجام شده اما به دلیل مشکلات بسیار این منطقه، خدمات مذکور کمتر به چشم می آید که جا دارد بودجه بیشتری برای آن در نظر گرفته شود.

در عین حال، آنچه در روزهای باقیمانده به نوروز ضرورت دارد، ترمیم چاله چوله هایی است که در ابتدای ورودی جهرم (پل) تا انتهای آن (منطقه تل ریگی) که به وفور دیده می شود، است. این مسیر به سبب تردد بسیار زیاد وسائل نقلیه و خودروهای عبوری از معدود خیابان این شهر است که مورد توجه مسافران قرار می گیرد و چنانچه قصد مسافران از سفر به جهرم، عبور از آن برای رسیدن به مقصد خود باشد مجبور به گذر از این مسیر هستند که جا دارد با زیباسازی و ترمیم آن در راستای هر چه بهتر معرفی کردن جهرم به هموطنان توجه بیشتری شود.

نظرات بینندگان