کد خبر: ۶۷۳۰۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی شد/ درخواست احمدی مقدم از رهبری

با حکم فرمانده کل قوا سردار سرتیپ اشتری به فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری را به سمت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب و از تلاش‌های بی‌دریغ و مؤثر سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در دوره تصدی فرماندهی این نیرو تشکر و قدردانی کردند.

متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری

نظر به تعهد و شایستگی و حسن سوابق خدمتی و بنا به پیشنهاد وزیر محترم کشور و جانشین فرمانده کل قوا در امور نیروی انتظامی، شما را به سمت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

لازم است اقدامات شایسته دوران تصدی سردار سرتیپ احمدی‌مقدم نظیر؛ ارتقاء فضای اسلامی و انقلابی ناجا، صیانت از کارکنان خدوم و توجه جدی به معیشت آنان، تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جاده‌ای تداوم یابد و رعایت‌های دقیق در بهبود خدمات انتظامی و برنامه‌ریزی مستمر و ابتکار عمل لازم در برقراری امنیت و آرامش اخلاقی و اجتماعی، دنبال شود.

از قوای سه‌گانه، به ویژه وزارت کشور، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، صدا و سیما، ستادکل نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، انتظار می‌رود که در شرایط حساس کنونی، حمایت‌های لازم از نیروی انتظامی را در ابعاد مادی و معنوی، به عمل آورند.

از تلاش‌های بی‌دریغ و مؤثر سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در دوره تصدی فرماندهی آن نیرو، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

توفیق شما و همه کارگزاران ناجا و حامیان این نیروی عظیم را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

18/ اسفندماه/ 1393

درخواست احمدی مقدم از رهبری

در همین رابطه تسنیم نوشت: سردار احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به خداحافظی خود از نیروی انتظامی اظهار داشت: اسفندماه سال گذشته خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و از ایشان خواستم که این مسئولیت را به فرد دیگری محول کند و به شوخی نیز به ایشان گفتم اگر شما از من خسته نشدید، مردم از من خسته شده‌اند ولی ایشان در اردیبهشت ماه، حکم بنده را به مدت یک سال دیگر تمدید کردند.

وی ادامه داد: یک ماه قبل نیز نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری ارسال کردم و در آن عنوان داشتم به نظرم شروع به کار فرمانده جدید از ابتدای سال بهتر است و ایشان نیز در پاسخ این درخواست من را پذیرفتند و فرمودند که این پذیرش علی‌رغم خواست من است و تمایل داشتم شما تا تیرماه در این سمت باقی می‌ماندید.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه امروز حکم فرمانده جدید ناجا صادر می‌شود، درخصوص ادامه فعالیتش پس از پایان خدمت  در ناجا گفت: از مقام معظم رهبری درخواست فرجه‌ای به منظور مستندسازی حوادث مهم 10 سال خدمت خود در نیروی انتظامی را داشته‌ام تا حوادثی همچون، کشتار گروهک ریگی در تاسوکی و فتنه 88 و همچنین فراز و فرودهای بسیاری که در طول این یک دهه رخ داد را ثبت کنم.

 وی در پایان با عذرخواهی از مردم در برابر کاستی‌های موجود در یک دهه اخیر پلیس، به خود نمره 10 داد و خاطرنشان کرد: شایستگی مردم ما بیش از کارهای انجام شده بوده ولی دانش و توانایی ما در همین اندازه بود وگرچه همکاران بسیار خوبی در پلیس مرا همراهی می‌کردند ولی هر قصوری که در این دوران رخ داد، متوجه من است. از این رو نمره 10 را تنها به این دلیل به خود می‌دهم که با ارفاق در مقابل مردم رفوزه نشده‌ باشم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
0
نمره اش 5 هم نیست. سال گذشته 16 هزار نفر تو جاده ها مردند. تو عراق اینقدر آدم کشته نشد
ن
کاش بلد بودی علمی و مستند حرف میردی
ناشناس
بی انصافی خوب نیست!؟
ناشناس
بابا بی موالاتی بعضی از راننده ها، سرعت زیاد در حد پرش، کیفیت پایین ماشین ها، خواب آلودگی ، حرف زدن با موبایل و .... کخ دیگه تقصیر نیرو انتظامی نیست؛ کمی کلاهتون رو کج بزارید و انصاف بدید خیلی از اینها به بی فرهنگی خود ما مردم برمی گرده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
0
امیدواریم فرمانده جدید توجه بیشتری به پرسنل وخانواده انها داشته باشد
امین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
0
سردار احمدی مقدم از موفق ترین فرماندهان نیروی انتظامی بودند. خداوند به ایشان توفیق خدمت در سایر عرصه ها را عنایت فرماید .ایشان از همسنگران شهدا واز سرمایه های ارزشمند نظام می باشند.
در پاسخ به مطلب دو ستمون هم باید عرض کنم که اولا این رقم تا قبل از فرماندهی ایشان بیست وهفت هزار نفر بود.وثانیا بسیاری از مشکلات به فرهنگ رانندگی ما بر می گردد واصلاح آن به زمان نیاز دارد.
منصور
United States of America
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
0
با تشکر از تلاش و زخمات سردار بزرگ و آرزوی موفقیت برای تمامی خدمتگزاران صادق و دلسوز امید است همشه سالم و سربلند باشند .
رضايي
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
0
ايشان شكسته نفسي فرموده اند.نمره واقعي ايشان 18 است.
دهقان
موفق باشند
ناشناس
-
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
0
تقدیروتشکر ازسردار احمدی مقدم ونمره این سردار15میباشد