کد خبر: ۶۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۴
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش در گفتگو با شیرازه:

اسکان ۲۱۷ هزار مسافر نوروزی در فارس/ افزایش تعداد مسافران نسبت به سال گذشته

برنامه های فرهنگی ویژه ایام سوگواری فاطمیه نیز در ستادهای اسکان پیش‌بینی شده است.
شیرازه- سرویس فرهنگی اجتماعی: دبیر ستاد اسکان مهمانان نوروزی اداره کل آموزش و پرورش فارس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تاکنون مهمانان نورزوی به تعداد 217 هزار و 376نفر روز از تسهیلات ستاد اسکان فرهنگیان فارس استفاده کردند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته شاهد افزایش تعداد مسافران هستیم.

خدابخش شهبازی با بیان اینکه تا کنون 68 هزار و 785 نفر فرهنگی و 18هزار و 165 نفر از سایر اقشار در ستادهای اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس پذیرش شده‌اند، گفت: تا کنون تعداد 171هزار و 963نفرروز فرهنگی و 45هزار و 413نفر روز از سایر اقشار از امکانات ستاد اسکان فرهنگیان فارس بهره‌مند شده‌اند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس اعلام کرد: 18 هزار و 300 کلاس درس در هزار و 960 مدرسه و همچنین 65 سالن ورزشی، تمام خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشگاه فرهنگیان و خانه‌های معلم در سراسر استان فارس برای اسکان گردشگران و میهمانان نوروزی مهیا شده است که 3هزار و 650نفر از پرسنل آموزش و پرورش به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه 4پایگاه پذیرش در 4ناحیه شیراز و یک پایگاه ویژه در بنیاد شهید مسافران نوروزی را پذیرش می‌کنند، گفت: در شیراز هفت هزار و 469 کلاس در 920 مدرسه، هشت سالن ورزشی، سه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان و سه خوابگاه دانش آموزی و اردوگاه شهید دستغیب برای میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر فرهنگیان که در اولویت بهره‌مندی از تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش هستند، سایر هموطنان نیز می توانند با مراجعه به 68 پایگاه در مناطق مختلف استان فارس از این تسهیلات بهره مند شوند.

شهبازی ادامه داد: امکان رزرو محل اسکان در تعطیلات نوروز 94 از 10 اسفند جاری برای فرهنگیان سراسر کشور میسر بود و آنان می توانستند با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://eskan.medu.ir و انتخاب محل سفر، وارد کردن کد پرسنلی و شماره شناسایی ملی در این زمینه اقدام کنند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی فرهنگیان استان فارس هزینه برپایی چادر در محل را 60 هزار ریال عنوان و اظهار کرد: درجه بندی کلاس ها در چهار گروه ویژه، الف، ب و ج صورت گرفته و تعرفه اقامت به ازای هر شب برای میهمانان فرهنگی در گروه ویژه 250 هزار ریال، در گروه الف 220 هزار ریال در گروه ب 160 هزار ریال و در گروه ج120 هزار ریال معین شده است.

شهبازی ادامه داد: با توجه به همزمانی تعطیلات نوروزی با ایام سوگواری فاطمیه، برنامه های فرهنگی ویژه این ایام نیز در ستادهای اسکان پیش بینی شده است.

وی گفت: برگزاری نمازهای جماعت در پایگاه ها، برپایی ایستگاه های نقاشی و تلاوت قرآن برای کودکان، برپایی غرفه های فرهنگی و غرفه های صنایع دستی دانش آموزان و فرهنگیان هم برای فروش و هم برای دیدن و همچنین برگزاری نمایشگاه های عفاف و حجاب و نمایشگاه های مذهبی از جمله این برنامه هاست.

رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت : ستاد اسکان فرهنگیان استان در تعطیلات نوروزی سال های 91 تا 93 مقام نخست کشور را از نظر بیشترین میزان پذیرش میهمانان به خود اختصاص داد که بیشترین آمار ثبت شده از میهمانان نوروزی در شهرهای شیراز و مرودشت ثبت شد.

شهبازی خاطرنشان کرد: درتعطیلات نوروز 93، حدود 145 هزار و 276 خانوار از تسهیلات ستاد اسکان فرهنگیان فارس استفاده کردند که افزون بر یک میلیون و 815 هزار و 950 نفر روز بوده است.


نظرات بینندگان