کد خبر: ۶۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴

ترکیه و بلاروس قربانی آزادکاران ایران شدند

تیم ایران با پیروزی مقابل ترکیه به کارش در روز نخست مسابقات جام جهانی کشتی آزاد پایان داد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در دومین دیدار از چهل و سومین دوره مسابقات جام جهانی کشتی پس از شکست مقتدرانه بلاروس در دیدار نخست با نتیجه 8 بر صفر برابر ترکیه ایستاد و این تیم را نیز با قدرت شکست داد.

شاگردان خادم در دیدار دوم با ترکیبی متفاوت به میدان آمدند اما در نهایت تیم ترکیه را نیز با حساب 7 بر یک شکست دادند تا برای دیدار امشب برابر آذربایجان جهت سرگروهی آماده شوند. تیم ترکیه در این دیدار در وزن 70 کیلوگرم نماینده‌ای نداشت.

57 کیلوگرم: یونس سرمستی 10 ــ سزار آکگول 13: سرمستی جوان که به‌جای رحیمی در دیدار دوم به میدان آمده بود هرچند از حریف خود با حساب 8 بر یک پیش افتاد اما در ادامه به تجربه کشتی‌گیر کاربلد ترک باخت و این کشتی‌گیر ترک بود که موفق شد سرمستی را 13 بر 10 شکست دهد تا نخستین باخت انفرادی شاگردان خادم در این مسابقات رقم بخورد.

61 کیلوگرم: بهنام احسان‌پور 5 ــ رجب آکتاش صفر: احسان‌پور مانند کشتی اول خود در یک رقابت جذاب آکتاش ترک را شکست داد تا نشان دهد خادم می‌تواند روی وی برای حضور در وزن دوم تیم ملی کشتی آزاد حساب باز کند.

65 کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور 10 ــ آکسوی صفر: در وزن 65 کیلوگرم اسماعیل‌پور که به یک وزن بالاتر آمده است با ارائه یک کشتی هجومی و فنون ناب در تایم اول 8 بر صفر پیش افتاد. وی در تایم دوم نیز در همان ثانیه‌های نخست حریفش را خاک کرد تا به این ترتیب با نتیجه 10 بر صفر پیروز شود.

70 کیلوگرم: حسن یزدانی (حریف نداشت): در وزن 70 کیلوگرم حسن یزدانی به‌دلیل نداشتن حریف دستش به‌عنوان فرد پیروز بالا رفت تا حساب کار در مجموع 3 بر یک به‌سود ایران شود.

74 کیلوگرم: پیمان یاراحمدی (حریف نداشت): یاراحمدی جوان که خود را برای دیدار برابر دمیرتاش آماده می‌کرد در کمال تعجب با غیبت وی مواجه شد و در نهایت دست وی نیز به‌عنوان فرد پیروز بالا رفت تا چهارمین برد تیم کشتی آزاد نیز به دست آید.

86 کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار 10 ــ سردار بوکه صفر: ششمین کشتی‌گیر تیم ایران در این دیدار جوکار باتجربه بود. جوکار که با آمادگی بسیار خوبی راهی این مسابقات شده در تایم اول با نتیجه 6 بر صفر و با خاک کردن حریف پیش افتاد. وی در تایم دوم با زیر یک‌خم‌ها و خاک‌های زیبای خود توانست 4 امتیاز دیگر نیز به دست آورد و در نهایت با نتیجه 10 بر صفر پیروز این پیکار باشد تا با کسب پنجمین برد تیم ایران، شکست ترکیه نیز قطعی شود.

97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان 4 (برنده) ــ ابراهیم بلوکباشی 4: با قطعی شدن پیروزی ایران برابر ترکیه در گام دوم محمدیان نیز با خیالی راحت روی تشک آمد. در تایم نخست او با یک امتیاز فنی یک بر صفر پیش افتاد. با آغاز تایم دوم این کشتی محمدیان 2 امتیاز دیگر به دست آورد و با خاک شدن یک امتیاز از دست داد تا حساب کار 3 بر 2 شود. بلوکباشی با کُنده‌کشی یک امتیاز گرفت اما با توجه به اخطار داشتن کشتی‌گیر ترک این محمدیان بود که با نتیجه 4 بر 4 به برتری دست یافت.

125 کیلوگرم: کمیل قاسمی 10 (ضربه فنی) ــ جمیسی صفر: در سنگین‌وزن این کمیل قاسمی بود که با ضربه فنی حریفش را شکست داد تا هفتمین برد ایران به دست آید.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان