کد خبر: ۶۸۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴

سوغات عربستان به شیراز رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از لزوم مراقبت در برابر آلودگی هوا به‌دلیل استمرار این شرایط در شیراز خبر داد و بر عدم خروج گروه‌های در معرض خطر مانند کودکان، بیماران قلبی عروقی و تنفسی از منزل تأکید کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، محسن مقدمی اظهار داشت: بر اساس داده‌های گزارش‌شده از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست و اعلام پایداری هوا از سوی سازمان هواشناسی، شرایط هشدار آلودگی هوا، امروز، بیست‌وسوم فروردین‌ماه در شهر شیراز همچنان ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: با توجه به شرایط موجود، بهتر است همشهریان از رفتن به پارک و مراکز تفریحی، ورزش و پیاده‌روی تا پایان آلودگی هوا خودداری کنند.

وی افزود: همچنین لازم است از قرار دادن مواد غذایی و آب در مجاورت هوای آزاد جدا پرهیز شده و از ظروف درب‌دار استفاده و همچنین در صورت مواجهه با مشکلات تنفسی، با اورژانس 115 تماس گرفته شود.

مقدمی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی مردمی، به‌ویژه برای گروه‌های حساس مانند زنان باردار، ضروری بوده و بهتر است فعالیت‌های خارج از منزل، محدود شود.

برابر اعلام اداره هواشناسی، منشأ بروز این گردوغبار از صحرای عربستان بوده و وجود سیستم کم‌فشار در فارس، موجب تشدید این شرایط شده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
0
کم از دست عربستان و ... می کشیم گردو غبارش هم باید تحمل کنیم.