کد خبر: ۶۸۳۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴
پنج شنبه ها با شهدا:

عاشقانه های شهید «خرم» برای مادرش/ آقایان مسئول مردم را فراموش نکنید

همیشه در کنار ورزشتان نماز و دعا و نیایش به درگاه ایزد متعال داشته باشید که بدون توکل به خدا کاری انجام نمی گیرد در همه کارهایتان اول کلام خداوند باشد تا به شما قوت بدهد.
به گزارش سرویس قطعه شهدای شیرازه، نامش مرتضی بود اما دوستانش او را حمید صدا می کردند؛ به ورزش علاقه مند بسیاری داشت و همیشه به هم سن و سالانش می گفت پهلوان باشید نه قهرمان، در بین ورزش های رزمی کاراته را بیشتر دوست داشت و توانسته بود کمربند بنفش را بدست آورد.

داراب آنلاین نوشت: مرتضی در زمان انقلاب نوجوانی 13 ساله بود اما با این وجود در پخش اعلامیه های امام (ره) نقش مهمی داشت و در صف تظاهرات ها پیشتاز بود. از آنجا که معتقد بود انقلاب اسلامی مانند کودکی است که نیاز به صیانت و حراست دارد در بهمن ماه 1360 در حالی که تنها 15 سال سن داشت برای اولین بار به جبهه اعزام شد.

 او که جنگ را نعمت و جبهه رفتن را رفتن به دانشگاه می دانست به مدت 45 روز به عنوان تک تیرانداز در عملیات فتح المبین در خرمشهر با دشمن بعثی جنگید. مرتضی بار دیگر در بهمن ماه 1362 از طریق سپاه به جبهه اعزام شد و این بار در دشت عباس به عنوان تک تیرانداز و امور تبلیغاتی از جمله خط و نقاشی به کشورش خدمت کرد.

سال 64 در حالی که در دانشگاه تربیت معلم امیر المومنین فسا تحصیل می کرد دلش طاقت نیاورد، دانشگاه را رها کرد و بار دیگر به جبهه اعزام شد. آخرین اعزام این ورزشکار و هنرمند شهید دی ماه 1364 بود؛ او سرانجام در نیمه شب 21 بهمن ماه همان سال در منطقه فاو و در عملیات والفجر 8 پر کشید و آسمانی شد.

خدایا جسدم را بگذار تا مادرم خوشحال باشد

این شهید والا مقام 10 روز قبل از شهادت در وصیت نامه خود نوشت:  معبودا می خواهم جسدم را برای مادرم بگذاری تا مادرم وقتی بر سر قبرم می آید خوشحال باشد و بداند فرزندش در کنار اوست چون من خیلی به مادرم علاقه دارم.

شهید حمید خرم در وصیت نامه خود خطاب به ادارات و دولتی ها می نویسد: شما کارهای مردم را از روی قانون انجام بدهید و به کارهای مردم زود رسیدگی کنید. از وسایل بیت المال در جهت شخصی استفاده نکنید که خداوند با شماست و چون شما نگهبانان بیت المال مسلمین هستید.

توصیه شهید خرم به ورزشکاران چه بود؟

همیشه در کنار ورزشتان نماز و دعا و نیایش به درگاه ایزد متعال داشته باشید که بدون توکل به خدا کاری انجام نمی گیرد در همه کارهایتان اول کلام خداوند باشد تا به شما قوت بدهد.

تصویر شهید مرتضی (حمید) خرم 6 ساعت قبل از شهادت

اگر اهل ورزش های رزمی هستید یا تنها یکبار از بلوار بسیج داراب عبور کرده باشید سالن ورزش های رزمی شهید «مرتضی خرم» که روزگاری محل تمرین این شهید والا مقام بود را دیده اید. این ورزشکار شهید در رشته کاراته کمربند بنفش داشت، نقاشی می کشید و خط خوبی داشت.

روحش شاد و یادش گرامی باد...

آگهی هفتمین روز شهادت شهید خرم

گزارش: برگرفته از آرشیو کانون تخصصی نشر شهادت به کوشش مسیح ریحانی


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امیرمحمدتاجیان
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴
0
عالی شهیدخرم دایی من بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴
0
بسم رب الشهداءوالصدیقین
باسلام ودرود برهمه شهیدان گلگون کفن نظام مقدس جمهوری اسلامی خصوصاشهید بزرگوار حمید خرم بنده یکی از همرزمان شهید در عملیات والفجر 8بودم ایشان یکی از انسانهای پاک وخوش برخورد گردان مابود،بسیار خوش سیماوباوقارومتین بود هرچه ازاین شهید بزرگواربگوییم کم است از هرانگشت اوهنر میبارید وبخاطراین همه فضایل است که خداوند بزرگ خوبان را دستچین میکند .اواولین شهید گردان مادرعملیات بود .امیدواریم راهرو راه این شهیدان والامقام باشیم.(ان شاالله)همرزم کوچکش ع.م از بوشهر