کد خبر: ۶۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

امید نوروزی: بساط برخی‌ها باید از اردوی تیم ملی جمع شود/ اردوی تیم ملی ناسالم است

نوروزی با بیان اینکه برخی در اردوی تیم ملی می خورند و می خوابند و چیزهایی مصرف می کنند گفت: وادا باید به جای یکی مثل من، از این افراد تست بگیرد تا بساطشان را جمع کنند و جا را برای دیگران باز کنند.
به گزارش شیرازه و به نقل از ایسنا امید نوروزی درباره برنامه‌اش برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی اظهار کرد: اردوی بعدی تیم ملی از 25 اردیبهشت آغاز می شود و ان‌شاءالله خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابی آماده می‌کنم اما به نظر من برگزاری رقابت‌های انتخابی به این شکل کار درستی نیست. نمی‌شود با ما هم مانند دیگر کشتی‌گیرانی که در خانه خوردند و خوابیدند و در مسابقه خاصی شرکت نکرده‌اند رفتار شود.

فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم تیم ملی افزود:‌ ما سال گذشته در رقابت‌های جهانی برای نخستین بار به عنوان قهرمانی رسیدیم. حداقل باید یک امتیازی برای ما قائل شوند و مانند سایر کشتی‌گیران با ما رفتار نکنند.

وی درباره پیشنهاد خود در این باره گفت: پیشنهاد من این است که باید کشتی‌گیرانی که در مسابقه‌های جهانی سال گذشته به مدال دست یافته‌اند، کنار بایستند و بقیه کشتی‌گیران در رقابت‌های انتخابی شرکت کنند. آن‌ وقت نفر اول انتخابی تیم ملی با کشتی‌گیر تیم ملی در مسابقه‌های جهانی سه مرتبه کشتی‌ بگیرند تا در مجموع نفر برتر دوبنده تیم ملی را بر تن کند. من دنبال بهانه نیستم و اگر بخواهم به خاطر چهار تا کشتی در مسابقه‌های انتخابی به دنبال بهانه‌جویی باشم، باید به توانایی خودم شک کنم اما صحبت من این است که باید تصمیم منطقی در این باره اتخاذ شود. اگر بخواهند این گونه مسابقه‌ها را برگزار کنند به نظر من دور از منطق و انصاف است.

نوروزی تصریح کرد: من راضی هستم 5-6 کشتی پشت سر هم بگیرم تا یکباره کار را تمام کنم اما بحث این است که این نوع برگزاری کار درستی نیست که بخواهند قهرمان جهان و المپیک را در میدانی بگذارند که با چند کشتی‌گیر مبارزه کند. حال اگر اتفاقی برای نفرات اصلی تیم ملی بیفتد و با مصدومیت مواجه شوند، آن وقت چه کار می‌خواهنند بکنند. این کار نه از لحاظ اخلاقی و نه از لحاظ حرفه‌ای درست است. من پیشنهادم را در این باره ارائه کرده‌ام. حال اگر موافقت هم نکنند، مشکلی هم ندارم و در انتخابی کشتی می‌گیرم.

دارنده مدال طلای المپیک لندن در ادامه با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون کشتی گفت: متاسفانه وزارت ورزش به دلیل یک سری مسائل هیچ حمایتی از کشتی نمی‌کند اما با همه این اوصاف فدراسیون زحمت خود را می‌کشد تا کشتی‌گیران با مشکلی مواجه نشوند. اما در مجموع باید بگویم وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و دولت، با این شرایط هیچ توقعی از کشتی در المپیک نداشته باشند. 7 ماه از اولین قهرمانی ما در مسابقه‌های جهانی می‌گذرد اما هنوز نه یک ریال حقوق گرفته‌ایم و نه پاداش. من پارسال 10-11 ماه در اردو بودم و از ابتدای امسال هم در اردو هستم اما روی هم رفته از فدراسیون کشتی 4 تا یک میلیون و 900 هزار تومان گرفته‌ام که این را هم فدراسیون با وجود همه مشکلاتش به ما پرداخت کرده است.

امید نوروزی: بساط برخی‌ها باید از اردوی تیم ملی جمع شود/اردوی تیم ملی ناسالم است

وی درباره برخی قول‌های مسئولان برای حمایت بیشتر از کشتی نیز گفت: این قول‌ها فایده‌ای ندارد. هر موقع پول به حساب فدراسیون ریختند درست است. کشتی‌گیران اگر کاری می‌کنند، فقط به خاطر مردم است و به هر شکل دست و پا می‌زنیم تا موفق شویم. ما که همیشه در کشتی چه از لحاظ مالی و چه معنوی ضرر کرده‌ایم. این بار هم ما صبر می‌کنیم تا شاید ورزش ایران صاحب مدیری شود که به درد ورزشکاران برسد.

نوروزی با اشاره به مصدومیت خود در مسابقه‌های جهانی گفت: پس از اینکه به ایران آمدم نزدیک 30 میلیون تومان خرج کردم که این هم پاداش قهرمانی ما در مسابقه‌های جهانی بود اما هیچ کس نیامد بگوید تو قهرمان المپیک و جهان چه کار می‌کنی.

فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم ایران خطاب به برخی حاشیه‌سازان برای فدراسیون کشتی گفت: از برخی مسئولان خواهش می‌کنم فدراسیون کشتی را وارد حاشیه نکنند. با اینکه توجهی به کشتی نمی‌کنند فدراسیون تلاش خود را می‌کند تا بهترین عملکرد را داشته باشد. ما سال گذشته در کشتی فرنگی قهرمان جهان شدیم و آزاد هم نایب قهرمان شد. در بازیهای آسیایی هم کشتی ایران نتیجه خوبی گرفت و در ادامه در جام جهانی چند روز پیش کشتی آزاد ایران در خاک آمریکا به قهرمانی رسید. بنابراین کشتی همیشه موفق بوده و توانسته پرچم ایران را به اهتزاز درآورد.

وی در ادامه درباره برخی شائبه‌ها مبنی بر دوپینگ کشتی‌گیران فرنگی‌کار در چند ماه اخیر گفت: اگر بخواهید در ورزش ایران حرف واقعیت را بزنید همیشه بد می‌شوید. من نظر خاصی در مورد کسی ندارم اما اردوی ما ناسالم است. ماموران ستاد مبارزه با دوپینگ باید در نحوه انتخاب کشتی گیران برای گرفتن تست دوپینگ تجدید نظر کنند. آن‌ها وقتی به اردوی تیم ملی می‌آیند از افرادی مانند من و حمید سوریان که سابقه خود را به خوبی در کشتی نشان داده‌ایم تست دوپینگ می‌گیرند در حالی که آن‌ها باید از کسانی تست بگیرند که در اردو می‌خورند و می‌خوابند و هر دفعه چیزی مصرف می‌کنند؛ کسانی که هدف‌شان کسب مدال در کشتی نیست و آمده‌اند تا چیزی گیرشان بیاید. ستاد مبارزه با دوپینگ باید جلوی این کشتی‌گیران را بگیرد تا بساط‌شان را از اردوی تیم ملی جمع کنند تا جای 4 کشتی‌گیر باز شود.

امید نوروزی: بساط برخی‌ها باید از اردوی تیم ملی جمع شود/اردوی تیم ملی ناسالم است

نوروزی تصریح کرد: خدا کند برای مسابقه‌های انتخابی تیم ملی از تمام نفرات تست سفت و سختی بگیرند تا مسابقه‌ها در صحت و سلامت کامل برگزار شود و حقی از کسی ضایع نشود. قبل از مسابقه‌های نیکولا پتروف ماموران دوپینگ از ما تست گرفتند اما وقتی به آن‌ها گفتم چرا همیشه از ما تست می‌گیرید، جواب دادند به خاطر اینکه اسم شما را به ما دادند. من هم به آن‌ها گفتم خب خودتان هم افراد دیگری را انتخاب کنید از آن‌ها تست بگیرید. من در طول این سال‌ها 25 بار تست دوپینگ داده‌ام. بنابراین سابقه من نشان می‌دهد که چگونه رفتار کرده‌ام. امیدوارم اگر نظارتی هم صورت می‌گیرد، درست باشد تا کشتی‌گیرانی که در اردوها زحمت می‌کشند، به حق خود برسند و با اقدام برخی کشتی‌گیران، خدشه‌ای به حیثیت آن‌ها و کشتی ایران وارد نشود.

او در پایان درباره حضور در مسابقه‌های نیکولا پتروف نیز گفت: قصدم این بود که با حضور در این مسابقه‌ها خودم را محک بزنم اما متاسفانه حق‌خوری در این رقابت‌ها زیاد بود و داوران بسیار بد عمل کردند اما در کل هدفم کشتی‌گرفتن بود تا برای مسابقه‌های اصلی آماده شوم. من با یک دست هم می‌توانستم در این مسابقه‌ها قهرمان شوم اما وقتی داوری ضعیف است کاری نمی‌توان کرد. آن‌ها حق سوریان را هم به راحتی خوردند بعد به او هدیه دادند اما این کارها فایده‌ای ندارد و باید بر داوری خود نظارت می‌کردند.


نظرات بینندگان