کد خبر: ۶۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
با کسب ۴ طلا، ۲ نقره و یک برنز؛

کشتی آزاد ایران برای بیست و سومین بار بر بام آسیا ایستاد + جزئیات

تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران تاکنون از 27 دوره برگزار شده رقابت های قهرمانی آسیا، 22 مرتبه قهرمان شده است که با قهرمانی در قطر تعداد قهرمانی های ایران به 23 می رسد.
به گزارش شیرازه، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با اقتدار بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی آسیا ایستاد.
 
رجانیوز نوشت: در ادامه مسابقات چهار وزن دوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا که از صبح دیروز (پنجشنبه) در سالن اسپایر دوحه قطر آغاز شده است، محمدحسین محمدیان نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان با غلبه بر حریف قرقیز در دیدار نهایی به مدال طلا دست یافت و چهارمین مدال طلا را در این مسابقات برای کشورمان به ارمغان آورد.
 
در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۲ کشتی گیر وزن کشی کرده بودند، محمدحسین محمدیان در اولین مسابقه اش با نتیجه ۵ بر یک علی خان ژومایف از قزاقستان را شکست داد. وی در دور دوم نیز در همان تایم اول با نتیجه ۱۳ بر ۲ رستم اسکندری، دارنده مدال های نقره و برنز آسیا از تاجیکستان را مغلوب کرد و راهی نیمه نهایی شد.
 
محمدیان که نخستین تجربه خود را در این وزن تجربه می کرد در این مرحله با نتیجه ۱۴ بر ۹ از سد تاکشی یاماگوچی از ژاپن گذشت و فینالیست شد. نماینده کشورمان در دیدار نهایی نیز با نتیجه ۱۰ بر ۳ مقابل ماگومد موسی ئف، قهرمان آسیا و نایب قهرمان بازی های آسیایی از قرقیزستان به برتری دست یافت و مدال طلا را بر گردن آویخت.
 
بدین ترتیب تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با ۴ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز و ۶۸ امتیاز، با کسب عنوان قهرمانی به کار خود در این رقابت ها پایان داد.
 
مسعود اسماعیل پور در وزن ۶۵، پیمان یاراحمدی در ۷۴، علیرضا کریمی در ۸۶ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم در این مسابقات به مدال طلا دست یافتند. بهنام احسان پور در ۶۱ و کمیل قاسمی در ۱۲۵ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و یونس سرمستی در ۵۷ به مدال برنز دست یافت. سعید داداش پور هم به علت مصدومیت از ادامه حضور در رقابت ها کناره گیری کرد و دست خالی ماند.

ایران پس از اولین دوره در سال 1979 ( جو تانداروی هند) از سال 1981 تا 1997 یازده سال پیاپی قهرمان آسیا شده و پس از آن در سال 2001 ( اولان باتور مغولستان) برای سیزدهمین بار به قهرمانی رسید و این قهرمانی را در سال های 2003 ( دهلی هند)، 2004 ( تهران)، 2005 ( ووهان چین)، 2006 ( آلماتی قزاقستان)، 2007 ( بیشکک قرقیزستان )، 2009 ( پاتایای تایلند) 2010 ( دهلی هند) و 2012 ( گومی کره جنوبی)، 2014( قزاقستان) جام قهرمانی آسیا را بالای سر برد.

تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران تاکنون از 27 دوره برگزار شده رقابت های قهرمانی آسیا، 22 مرتبه قهرمان شده است که با قهرمانی در قطر تعداد قهرمانی های ایران به 23 می رسد.

تیم کشتی آزاد ازبکستان سه دوره و ژاپن و هند نیز هر کدام یک دوره در این رقابتها به قهرمانی دست یافتند.
نظرات بینندگان