کد خبر: ۶۹۳۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

ورود پیکر مطهر چهار شهید گمنام به فارس + زمان و تشییع

پیکرهای مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز 24 اردیبهشت جاری همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در دو شهرستان فارس تشییع و خاکسپاری می شود.
شیرازه: به گزارش ایرنا، سردار خداداد ابراهیمی، عصر شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز بیان کرد:آیین استقبال از پیکرهای مطهر این شهدا روز سه شنبه (22 اردیبهشت) با حضور اقشار مختلف امت حزب الله، خانواده معظم شهدا و مسوولان استان فارس در فرودگاه شهید دستغیب شیراز برگزار خواهد شد.

وی افزود: پیکرهای این شهدای دوران دفاع مقدس پس از آیین استقبال به معراج شهدای شیراز واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انتقال داده می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس افزود:آیین وداع با این شهدای گمنام نیز در بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس در شیراز برگزار می شود و اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان، دانشجویان و دانش آموزان برای تجدید میثاق با آرمان های والای شهدا می توانند در این بنیاد حضور بهم رسانند.

ابراهیمی ادامه داد:روز پنجشنبه (24 اردیبهشت) که مصادف با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) پیکرهای پاک دو نفر از این شهدا پس از تشییع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا و دو شهید دیگر در بخش بیضا از توابع شهرستان سپیدان به خاک سپرده می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس اظهارداشت: این چهار شهید گمنام در هنگام شهادت 19، 20 ، 21 و 25 سال سن داشتند و در سال های 67 ، 62 و 61 در منطقه فاو ، جبهه شرهانی در عملیات محرم و منطقه عملیاتی خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

وی افزود: تاکنون 160 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 57 نقطه استان فارس تشییع و خاکسپاری شده و قرار است در بیش از 90 نقطه دیگر این استان پیکرهای مطهر شهدای گمنام خاکسپاری شود.

ابراهیمی در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بیان داشت:امسال برای بزرگداشت این روز بیش از دو هزار برنامه در استان فارس در قالب همایش، میزگرد فرمانده هان و یادگاران دفاع مقدس، بازسازی عملیات های دوران دفاع مقدس، همایش خاطره گویی و برنامه های فرهنگی و ورزشی برگزار می شود.

وی ادامه داد:برپایی رزمایش مشترک بیت المقدس توسط نیروهای ارتش استان های اصفهان و فارس، برگزاری شب شعر زنان جانباز، یادواره شهدای جهاد سازندگی و ویلچررانی جانبازان بالای 70 درصد از جمله برنامه هایی است که برای گرامیداشت حماسه سوم خرداد در فارس تدارک دیده شده است.

خرمشهر پس از 575 روز اشغال در سوم خرداد سال 61 با انجام عملیات بیت المقدس آزاد شد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
در مورد چگونگی تفحص شهدا و شناسایی یا عدم شناسایی شهدا یک مطلب کامل و با جزئیات دقیق بنویسید
ممنون