کد خبر: ۶۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 20 اردیبهشت 94

روس‌ها جاده‌های فارس را «آسفالت سبز» می‌کنند/ کسی برای مکتب «سنگ سیاه» دل نمی‌سوزاند

صحبت‌های القاصی‌مهر در جمع مردم کازرون از مطالبی است که تمام روزنامه به آن پرداخته‌اند. برخی در صفحه نخست و برخی در صفحات داخلی.
روس‌ها جاده‌های فارس را

به گزارش شیرازه؛ بی خبری روزنامه های امروز سالاد مطبوعاتی شیرازه را هم تقلیل داده است. گزیده ای از مطالب روزنامه های فارس را در زیر می خوانید:

روس‌ها جاده‌های فارس را  تیتر یک خود را به خانی عضو سابق شورای شهر و مدیرعامل فعلی شرکت عمران شهر صدرا اختصاص داده است «اعلام ممنوعیت های ساخت و ساز در صدرا». خانی گفته هر گونه ساخت و ساز و تفکیک در محدوه‌ی فاز یک شهر صدرا به علت وجود اختلافات بین موقوفه‌ها ممنوع می‌باشد.

عکس امروز این روزنامه به «آغاز ویژه برنامه های هفته شیراز در تالار حافظ» مربوط می‌شود که به همت اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شده است.

یادداشت این شماره افسانه به موضوع مسکن پرداخته و به وضعیت اجاره بها و افزایش آن انتقاد کرده است.

صدر اخبار داخلی روزنامه به القاصی‌مهر اختصاص یافته که در جمه مردم کازرون گفته: «تاخیر در مجازات مجرمین جرایم خشن پذیرفته نیست».

روس‌ها جاده‌های فارس را با وجود اینکه یک روزنامه استانی است اما در قامت یک روزنامه کشوری تیتر زده و اخبار استان را نادیده گرفته است. امروز حتی نیمهی پایینی صفحه نخست هم میزبان مطالب کشوری شده بود!

بررسی صفحات داخلی هم مثل صفحه نخست بی‌نتیجه بود و کمتر خبرِ درخور توجهی در این صفحات دیده می‌شود به جز یک خبر که آن هم مربوط به تشییع جنازه چهار شهید گمنام که قرار است سه شنبه همین هفته در شیراز تشییع شوند. این خبر را سردار ابراهیمی مدیر کل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس فارس داده و گفته علاوه بر شیراز در فسا و بیضا نیز پیکر این شهدا تشییع خواهد شد. محل تجسس این شهدا فاو و شلمچه ذکر شده است.

روس‌ها جاده‌های فارس را  صحبت‌های القاصی‌مهر را تیتر یک خود کرده و آورده: «ماموریت ما فراجناحی است».

«روس‌ها جاده‌های فارس را «آسفالت سبز» می کنند» دیگر تیتر این روزنامه در صفحه اول است. در جلسه ای که بین این شرکت و اداره راه و شهرسازی برگزار شده مقرر شده پس از تحقیقات در مورد صحت توانایی های این شرکت از آن در استان استفاده شود.

برخلاف صفحات داخلی، صفحه آخر این روزنامه حاوی چند مطلب است. اولین مطلب مربوط به رییس اداره میراث فرهنگی است که رییس آن گفته: «مستند سازی تاریخ سازمان‌ها و ادارات فارس را در دستور کار داریم».

دومین مطلب هم با تیتر «"همای هنر" خاتم‌سازی ایران بر شانه‌های استاد بزرگ شیرازی» در این صفحه چاپ شده است.

روس‌ها جاده‌های فارس را هم صحبت‌های القاصی مهر در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری کازرون را تیتر یک صفحه استانی خود کرده: «اگر مردم احساس ناامنی کنند خواب بر مسئولان امنیتی حرام است». وی با بیان این مطلب گفته: «دستگاه قضایی مستقل و بی طرفانه با افرادی که بخواهند امنیت مردم را سلب کنند برخورد خواهد کرد».

«نیمی از کارگاه‌های ساختمانی فارس ایمنی ندارند» را رییس کانون انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی کشور گفته که تیتر دوم صفحه نخست این روزنامه است.

«کسی برای مکتب هنری "سنگ سیاه" دل نمی سوزاند» هم که در صفحه اول تیتر شده را استاد هادی سیف گفته است. این پژوهشگر هنرهای مردمی که عمر خود را صرف معرفی هنر مردم ایران کرده در نشست‌های تخصصی هفته شیراز، به معرفی اجمال آثار هنری موجود در سنگ سیاه مثل کاشی‌کاری، نقاشی روی چوب و... پرداخته است.

«امکان استفاده از کارتهای شهروندی در 4 هزار تاکسی شیراز» از تیتر های داخلی این روزنامه است که قرار است در شش ماهه نخست امسال اجرایی شود. این خبر را معاون مدیریت شهری بانک شهر داده است. این طرح می‌تواند تاحد زیادی جلو تخلفات رانندگان تاکسی را بگیرد.

روس‌ها جاده‌های فارس را  12 صفحه ای هم طبق معمول کشوری تیتر زده است.

«اختصاص 200 میلیارد ریال از ضمانت نامه های صندوق به فارس» تیتر حاشیه نشین این روزنامه است که به نقل از مدیر عامل شهرک‌های صنعتی فارس به چاپ رسیده است. وی با اعلام آمار درصدی از صنایع کوچک و بزرگ در فارس گفته در صورت نیاز میزان ضمانت‌نامه‌ها افزایش می‌یابد.

تیتر صفحه آخر اما به عذرخواهی سرپرست فدراسیون اتومبیلرانی از عکاسان و خبرنگاران اختصاص یافته و با تیتر «از خبرنگاران و عکاسان شیرازی عذرخواهی می کنم!» به چاپ رسیده است. صیدانلو در توضیح علت این اتفاق گفته اسپانسری که قرار بود رسانه‌ها را به مسیر ببرد، از انجام اینکار امتناع کرد که ما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

نظرات بینندگان