کد خبر: ۶۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
سرپرست فرمانداری شیراز:

پستی که منجر به زاویه با ولی‌فقیه شود به پول سیاهی نمی‌ارزد

پست و مقامی که انسان در راستای پذیرش آن ناچار به تبعیت ناپذیری از ولایت فقیه و ایجاد زاویه با مواضع ایشان گردد به اندازه یک پول سیاه هم ارزش ندارد.
به گزارش شیرازه، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، علیرضا بیات پور در مراسم وداع با شهید گمنام که در محل فرمانداری شهرستان شیراز انجام گرفت، گفت: سخن گفتن از شهید و شهادت خودش به خودی خود کاری است بسیار سخت و دشوار خصوصا اینکه در جوار پیکر پاک شهدا و در کنار تابوت ایشان باشد.

سرپرست فرمانداری شیراز با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عطر ایثار و شهادت همیشه باید در فضای جامعه پراکنده باشد و در زمان فعلی بیش از هر زمان دیگر به پراکنده شدن این عطر در سطح جامعه نیازمندیم، افزود: جامعه امروز که بیش از 35 سال از عمر انقلاب و 26 سال از جنگ فیزیکی و تحمیلی را طی کرده یک جنگ هشت ساله نابرابر با دشمن قدار و تا دندان مسلح را که در ظاهر یک کشور بود اما به گواه آمار و اسناد و مدارک در آن واحد کشور ایران با قریب  54 کشور در جنگ بود.

بیات پور افزود: با تحلیل هایی که توسط افراد و جریان های مختلف و بحث هایی که در خصوص صلح و سازش صورت می گرفت گروه هایی که علی رغم اینکه تفکر لیبرال داشتند و بعضا اسم خودشان را ولایتی ها گذاشته بودند به تعبیر امام اینها نه تنها از ولایت بلکه از اسلام هم بویی نبردند آن موقع تحلیل می کردند که جنگ را هر چه سریع تر با صلح تحت عنوان آشتی به اتمام برسانند، در مقاطع مختلف بحث بر سر سازش و کنار آمدن با دشمنان قدار را مطرح می سازند.

سرپرست فرمانداری با اشاره به سخنان رهبر عالی قدر در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: عبور موفقیت آمیز نظام اسلامی از مقاطع مهم و سرنوشت ساز 35 سال گذشته مرهون مبارزه جدی، صادقانه و خردمندانه ملت ایران بوده است که این تفکر باید با حفظ ویژگی آن ادامه یابد و در خصوص و پاسخ به کسانی که تفکر سازش دارند و مرعوب قدرت زورگویان هستند در همان جلسه فرمودند:کسانی که تفکر سازش و تسلیم در برابر زورگویان را ترویج می کنند و نظام اسلامی را متهم به جنگ طلبی می کنند در واقع مرتکب خیانت می شوند ایشان با درایت بر دو نکته تاکید می کنند که کشور ایران و نظام اسلامی نظام جنگ طلبی نیست اما در برابر ظالمان و زورگویان سر تسلیم فرود نیاورده و سازش ناپذیر است و برای سربلندی و عزت این کشور اسلامی همواره مقتدرانه ایستاده است.

بیات پور افزود: آن مبارزه و جنگ هشت ساله تمام شد منتها این بدان معنا نیست که جنگ در کشور ایران تمام شده است چرا که فقط صورت جنگ به شکل دیگری درآمده و از آن مبارزه و جنگ فیزیکی به جنگ نامشهود تغییر کرده است. ما در جنگ فیزیکی دشمن را در مقابل و روبروی خود می بینیم لذا مبارزه با دشمن در جنگ فیزیکی و جبهه خیلی راحت تر است.

وی ادامه داد: وضعیت تهاجم فرهنگی به جایی رسیدکه رهبر انقلاب فرمودند این شبیخون فرهنگی است و اتفاقا در این جنگ نیاز نیست که کیلومترها راه راطی کنید و عده خاصی به جبهه بروند بلکه  در این جنگ تک تک ما رزمنده این جبهه هستیم و سنگرش از منازل خودمان شروع می شود.

سرپرست فرمانداری شیراز افزود: طبیعتا مسئولیت تک تک ما به عنوان یک ایرانی این است که از جان و دل باور داشته باشیم که تا زمانی که این نظام بر اصول اصیل واسلامی خود پایبند باشد توطِئه بر علیه آن ادامه خواهد داشت چرا که طبق فرمایش حضرت امام خمینی (ره) دشمن دنبال این نیست که طرحی را یک ماهه یا یک ساله برنامه ریزی کند بلکه دشمنان برنامه ریزی هایی پنجاه ساله و حتی بیشتر می کند تا به کشور و نظام اسلامی آسیب برساند.

بیات پور اظهار کرد: مسئولیت ما تا زمانی که از کیان  این کشور و حریم ولایت دفاع کنیم و  موجب قرب و نزدیکی ما به اهل بیت عصمت و طهارت (س) باشد ارزش دارد و پست و مقامی که انسان را مفتون کرده و در راستای پذیرش آن ناچار به تبعیت ناپذیزی از ولایت فقیه و ایجاد زاویه با ایشان گردد به اندازه یک پول سیاه هم ارزش ندارد.

وی در پایان ضمن ادای احترام به شهدای گرانقدر، پاسداشت مقام شهید را پاسداشت غیرت، شرف، عزت و مردانگی دانست و تاکید کرد: حضور مردم و مسوولین در مراسمی که مربوط به شهدا و ایثارگران است بایدحضور حداکثری باشد.

در ادامه این مراسم دکتر بیدکی، جانباز 70 درصد و عضو مشاورین امور ایثارگران وزراتخانه ها و سازمانهای کشور نیز گفت: شهدا در همه جا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس در برابر جنایت کاران و دشمنان این مرز و بوم ایستادند و از هیچ کس و هیچ چیز ترس و واهمه ای نداشتند.

وی افزود: اگر دفاع مقدس و جانانه رزمندگان نبود کشور تجزیه می شد اما امروز به همت این ایثار و ایستادگی همین جوانان و شهیدان ، کشور سربلند و از آسیب ها در امان است.

این مقام مسئول ادامه داد: هر شهیدی وصیت نامه ای دارد که در بیش از 80 درصد آنها بیشتر از چهار بار نام امام حسین (ع) ، ولایت و ولی فقیه را برده اند پس اینها امور مهمی هستند که شهدا این قدر بر آنها تاکید کردند.

وی همچنین با اعلام اینکه بیش از 80 درصد شهدای ما زیر 30سال سن داشتند این موضوع را نشان از آن داشتند که حکومت اسلامی مارا جوانان اداره می کردند.


نظرات بینندگان