کد خبر: ۶۹۵۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
امام جمعه شیراز در جمع مدیران روابط عمومی:

نقش روابط عمومی‌ها در تحقق همدلی و همزبانی برجسته است/ اگر رسانه‌های جهان فعال بودند شاهد جنایات آل‌سعود نبودیم

اگر رسانه های جهان جنايات آل سعود را داد مي زدند ما شاهد صحنه های خشونت در جامعه بشري نبوديم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز روابط عمومي را مهم ترين و ارزشمندترين هنر توصیف و اظهار کرد: اگر به ارزش روابط عمومی توجه داشته باشيم همه مديران خواه و ناخواه به دنبال اين هستند كه روابط عمومي فعال و قوي و دارای جايگاهی بلند داشته باشند.

آيت الله اسدالله ايماني در دیدار مدیران روابط عمومي‌های استان که به مناسبت هفته روابط‌‌عمومی برگزار شد، گفت: اینكه امروز در جامعه مردم با زبان زور با هم حرف مي زنند، به خاطر اين است كه قلم بيان و زبان رسالت اصلي خود را از دست داده است اما اگر رسالت قلم و زبان فعال شود، جايي براي شمشير و سلاح باقي نمي ماند.

وی با بیان اینکه تريبون هاي دنياي غرب با زور با دنيا صحبت مي كند و منطق جايگاه خود را از دست داده است به صدور حکم اعدام شیخ نمر اشاره و تصریح کرد: آيت الله نمر، روحاني مبارز و شايسته و باوقاری است که در شرق عربستان زندگی و از حقوق مردم خود دفاع مي‌كند اما وی را به جرم دفاع از حقوق شهروندي محکوم به اعدام کرده اند درحالی که نه دست به سلاح زده نه توطئه كرده نه كودتا و نه حركت های مسلحانه داشته بلکه با زبان و قلمش گفته است كه شيعيان عربستان هم مثل همه مسلمانان، حقوق شهروندي دارند و دولت ملزم است اين حقوق را ادا كند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر روابط عمومی هاي جهان بشريت در راستاي منافع بشريت حركت مي كردند، ما شاهد چنين حرکت هايي نبوديم كه يك روحاني آزادانديش را بخواهند به جرم دفاع از حق اعدام كنند.

آیت الله ایمانی به جنایت های آل سعود در یمن اشاره و اظهار کرد: آل سعود مردم بي پناه يمن را به جرم آزاداندیشي و مستقل بودن و چون رئيس جمهور مورد نظر آنان را قبول نكردند، بمباران می کند به طوری که در يك شبانه روز 200 بار يك شهر را بمباران می کنند و این در حالی است که رسانه های دنیا در قبال این جنایات سکوت کرده اند.

وی با اشاره به جنایاتی که در یمن اتفاق افتاده است، نسبت به سکوت رسانه ها انتقاد کرد و گفت: اگر روابط عمومي هاي جهان فعال بودند و اين جنايات را داد مي زدند و منعكس مي كردند ما شاهد چنين جناياتي در صحنه جامعه بشري نبوديم.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه روابط عمومي براي تمام موجوداتي كه زندگي جمعي دارند و در قالب يك اجتماع زندگي مي كنند، به عنوان يك نياز مطرح است، گفت: چون انسان بيش از همه موجودات عالم در قالب جامعه حركت و زندگي مي كند؛ روابط عمومي براي او از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

آیت الله ایمانی يكي از ابزارهای روابط عمومي را بيان و زبان دانست و افزود: انسان به وسیله زبان می‌تواند آنچه در دل دارد را به مخاطب خود منتقل كند.

وی راه ديگر برای انتقال و ابراز مكنونات قلبی را قلم عنوان و اظهار کرد: خداوند در به کارگیری قلم و زبان معلم انسان است و اين نشان‌دهنده اهميت اصل روابط عمومي و نقش سازنده آن در اجتماعات است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه همه اديان آسماني جايگاه ويژه اي براي تشكيلات روابط عمومي در مجموعه خودشان داشتند، گفت: پيامبر اسلام(ص) در ميان پيامبران جايي را در مدينه مشخص كرده بود براي وافدين، يعني دسته ها و گروه هايي كه از اطراف خدمت پيامبر مي آمدند و مسائل را مطرح مي كردند؛ در آنجا پيامبر(ص) سخنگو داشتند و سخنگوي پيامبر(ص) با هيئت ها و جمعيت هایي كه به ملاقات رسول خدا مي آمدند و گزارش كار مي دادند، سخن مي گفت و مطالب پيامبر را براي آنها منعكس مي كرد.

نماینده ولی فقیه در فارس با تصریح اینکه روابط عمومی آنقدر در دين اسلام توسعه داشته كه حتي نسبت به مشركين هم تشكيلات روابط عمومي يك تشكيلات و جايگاه ويژه اي بوده است، گفت: خداوند به پيامبر اسلام دستور مي دهد اگر كسي آمد و گفت من نياز دارم بدانم اسلام چيست بايد با آغوش باز و روي گشاده با او روبرو شويم و مسئول روابط عمومي آنچه لازم است را به او بگويد و بعد او را بدرقه كند، تا به محل و مأمن اصلي خودش برسد و او را از كساني كه ممكن است موجب اذيت و آزارش شوند، حفظ كند.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه تشكيلات روابط عمومي يك نهاد ريشه دار و همزاد با تاريخ زندگي انسان است، تصریح کرد: برخي مي گويند كه اين تشكيلات ها رهاورد غرب است اما باید توجه کرد روابط عمومي به معناي واقعه كلمه همراه با زندگي جمعي انسان شكل گرفته است و در تعاليم انبياء هم هدايت های لازم در اين خصوص صورت گرفته است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال «دولت و ملت، همدلي و همزباني» گفت: در راستای تحقق شعار سال باید نقش عمده اي براي روابط عمومي قائل شد چراكه می توانند پيوند ميان دلها را مستحكم كنند و پيوند دولت و ملت را استوارتر از گذشته بسازند و اين استوارسازي الزاماتي دارد که يكي از آن ها اين است كه روابط عمومي دستگاه هاي مختلف فعاليت هاي مثبت و فعاليت های در راستاي منافع مردم را خوب بازگو و منعكس كنند.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: رسانه ها و روابط عمومی ها باید از بيان و قلم كه خدا به عنوان دو نعمت به انسان داده برای انعکاس خدمات دولت به ملت استفاده بهينه نمایند و همچنین نيازهاي جامعه و مخاطب را به مسئولین منعكس و منتقل كنند، كاري كه بخشي از آن را رسانه ها دارند آن را دنبال می‌کنند.

آیت الله ایمانی نقش مجموعه روابط عمومی ها در تحكيم روابط بين گروه ها و اقشار مختلف را مهم دانست و افزود: روابط عمومی ها بايد از افراط گرايي پرهيز كنند، جامعه را به سمت و سوي تحمل يكديگر پيش ببرند و مردم را از اينكه در مقابل كوچكترين حادثه برآشفته شوند، پرهيز دهند.

وی با بیان اینکه رسانه ها مي توانند زبان گوياي روابط عمومي ها باشند نه اينكه روابط عمومي دنباله رو رسانه ها باشند، گفت: نقش رسانه ها اين است كه بتوانند مسائل و مطالب حقيقي جامعه را كه از طريق روابط عمومي انعكاس پيدا مي كند با ادبيات قابل فهم براي جامعه بيان كنند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه روابط عمومي ها مي توانند موتور محركي براي رسانه ها باشند و رسانه ها را در راستاي منافع اساسي جامعه به كار گيرند، اظهار کرد: فردي كه مسئوليت روابط عمومي را به عهده دارد، يك انسان شناس به معناي واقعي كلمه است يعني روان انسان ها و جامعه را مي شناسد، نيازها را درك مي كند و با ادبيات مناسب با مردم به سخن مي نشيند.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه در اسلام مداراي با مردم را نصف عقل دانسته‌اند، گفت: در اسلام از برخورد قهري كه احساسات و عواطف مردم را جریحه دار کند و آنها را به تقابل وا دارد نهی شده است.

وی روابط عمومي ها را زبان، چهره، بيان و قلم ادارات توصیف و اظهار کرد: روابط عمومي ها انعکاس دهنده خدمات واقعي ادارات، سازمان ها و نهادها براي جامعه و همچنین منعكس كننده خوبي براي افكار، ايده ها، خدمات و كارهاي مثبت سازمان ها و نهادها هستند باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هر انساني در گرو زبان و قلمش است و زبان شخصيت انسان را تنظيم مي كند، گفت: هويت اداره ها در روابط عمومي آنها متجلی می شود و اگر اين هويت را روابط عمومي به اداره ندهد، آن اداره نقص دارد.

 آیت الله ایمانی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی های استان تصریح کرد: طبيعي است كه مجموعه های روابط عمومی بايد جايي متمركز شوند و يك حافظ منافع هم داشته باشند، كه تشكيلات و ساختار واحدي است كه به شكل انجمن از آنها نام برده مي شود و در جامعه بايد از منافع و حيثيت روابط عمومي ها دفاع كند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
مرگ بر آل سعود .