کد خبر: ۶۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

حدفاصل مدیریت محلی و شهری مشخص شود/ تحقق مدیریت یکپارچه شهری در گرو همدلی دستگاه‌هاست

مشکل این است که مدیریت یکپارچه شهری به‌خوبی شکل نگرفته است.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شوراها مدیریت محلی و دولت و مجلس مدیریت کلان کشور را برعهده دارند، گفت: مشکل این است که حدفاصل بین دو مدیریت محلی و ملی، مشخص نشده و مدیریت یکپارچه محلی، شهری و حتی روستایی به‌خوبی شکل نگرفته است.

مهدی چمران در اجلاس شهرداران و روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور که در شیراز برگزار شد بر تشکیل مدیریت یکپارچه شهری تاکید و اظهار کرد: اگر مدیریت یکپارچه شکل بگیرد، می‌توان کارهای مهم و عمده‌ای را انجام داد و آبادانی و پیشرفت در کشور رقم می‌خورد و فضایی فراهم می‌آید که در کنار رفاه مادی، آرامش روحی و معنوی شهروندان نیز تامین شود.

وی با تصریح اینکه امروز در کشور همه‌گونه توانمندی وجود داشته و از همه امکانات برخوردار هستیم، تصریح کرد: ایمان به خدا و توحید و مکتب و تفکر اسلامی که موجب بسیاری از جهش‌های علمی ناب در طول تاریخی شده، امروز مبنای تمام امور است.

چمران ضمن اشاره به جایگاه علمی و معرفتی شیراز در طول تاریخ اسلام، گفت: مبنای تفکر صدرالمتالهین که هنوز بعد از چند صد سال دنیا به سختی، اندیشه او را درک می‌کند، مبنای تفکر اسلامی بوده است و ما نیز اکنون از تفکر اسلامی برخورداریم که برمبنای آن و با استفاده از سنت‌های پسندیده ایرانی و نیروهای کارآزموده می‌توانیم به‌خوبی مشکلات کشور و جهان را حل کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در کوتاه مدت توانستیم در علم انرژی هسته‌ای و نانوفناوری رشد عظیمی داشته باشیم، تصریح کرد: معماری و شهرسازی ما اصولا در دنیا بزرگترین و بالاترین حرف را می‌زند و اکنون هم می‌توانیم بر مبنای تفکر اسلامی و توان نیروهای متخصص، شهر‌ها و روستاهای خود را آباد کنیم تا فضای رشد و تکامل روحی و معنوی مردم فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: وقتی تمام مجموعه‌ها از دولت، مجلس، قوه قضا و شورا‌ها هدف را رضای حق تعالی و خدمت به مردم بدانند دولت و مجلس اختلاف پیدا نمی‌کنند و شورا و شهرداری اصطکاک پیدا نخواهند داشت و در چنین فضایی خدمت خالصانه‌ شورا می‌تواند در کنار دولت و مجلس و قوای دیگر به پیشبرد کشور کمک کند.

وی بر ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف تاکید و تصریح کرد: تمام قوا باید بتوانند در کنار هم با همدلی و همزبانی و هماهنگی کامل به خوبی فعالیت داشته باشند و برای هم مشکلی ایجاد نکرده و تکمیل کننده زنجیره خدمت باشند تا بتوانیم نمونه زیبا و کاملی از مدیریت یکپارچه را ارائه دهیم.

نظرات بینندگان