کد خبر: ۶۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
شهردار تهران:

راهی جز تقویت شوراها و مدیریت محلی نداریم/ دغدغه‌های مردم در اولویت کار شهرداری‌ها باشد

دولت به مسائل کلان ملی و بین‌المللی بپردازد و مسائل محلی به شورا‌ها و شهرداری‌ها سپرده شود.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، شهردار تهران تفکیک امور محلی و ملی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر عنوان و اظهار کرد: در مسیری که کشور براساس قانون اساسی برای توسعه و پیشرفت انتخاب کرده است، راهی جز تقویت نهاد شورا‌ها و مدیریت محلی وجود ندارد.

محمد باقر قالیباف در پنجاه و یکمین اجلاسیه مجمع روسای شورا‌ها و شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور که در شیراز برگزار ‌شد، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که دولت به مسائل کلان ملی و بین‌المللی بپردازد و مسائل محلی به شورا‌ها و شهرداری‌ها سپرده شود، اما یک نگرانی در این مسیر وجود دارد و آن اینکه خودمان خدای ناکرده با عمل و رفتار‌هایمان باعث تضعیف مهم‌ترین نهاد مردمی شویم.

شهردار تهران با تاکید براینکه نهاد شورا برخاسته از قانون اساسی و اولین ابلاغ و دستور حضرت امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: اگر ما به‌طور جدی به شوراها توجه کنیم یقین داشته باشید که نهاد شورا روز به روز بارور‌تر و برجسته‌تر خواهد شد.

قالیباف تصریح کرد: ما همواره حرف از تمرکز زدایی و مدیریت یک‌پارچه شهری می‌زنیم، موضوعی که به‌حق است اما نباید از این امر غافل شویم که برخی خطراتی که در سطح ملی مطرح می‌کنیم، می‌تواند برای خود شهرداری‌ها نیز وجود داشته باشد.

وی از وجود بسیاری از موازی‌کاری‌ها و کارهای چندگانه در شهرداری‌ها انتقاد و خاطرنشان کرد: در شهرداری‌ها باید به کارآمد کردن و روزآمد کردن امور توجهی جدی داشته باشیم و به سمتی حرکت کنیم که اولویت‌های مردم به اولویت‌های شهرداری‌ها تبدیل شود و از پرداختن به اولویت خود شهرداری‌ها بپرهیزیم که در چنین نشست‌هایی باید با تبادل تجربیات در مسیر حذف این نقائص گام برداشت.

قالیباف با تصریح اینکه باید تلاش کنیم که دغدغه شهرداری‌ها‌‌ همان دغدغه‌های مردم باشد، گفت: در شهر‌ها نباید از محرومان و فقرا غافل شد؛ کسانی که حتی برای تامین یک وعده غذا و ابتدایی‌ترین نیازهای درمانی با مشکل مواجه هستند.

شهردار تهران تاکید کرد که نباید در سایه کارهای توسعه‌ای از ضروری‌ترین وظایف انسانی و اسلامی از جمله توجه به فقرا غفلت کرد.

نظرات بینندگان