کد خبر: ۶۹۶۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

رئیس دانشگاه شیراز: آماده ایم دوباره بین المللی شویم

دانشگاه شیراز نخستین دانشگاه مجازی برای متقاضیان آموزش عالی را در ایران ایجاد کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، سیزدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگی دانشجویان غیرایرانی و هشتمین جشنواره فرهنگ ملل دانشجویان غیرایرانی سراسر کشور در محل دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز با حضور وزیر علوم، معاون دانشجویی وزارت علوم، سفرای 30کشور جهان و روسای دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

رئیس دانشگاه شیراز در این مراسم با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه باید در یکی از دانشگاه‌های کشور تدریس به زبان انگلیسی صورت گیرد، گفت: دانشگاه شیراز آمادگی برگزاری کلاس ها به زبان انگلیسی و بین المللی شدن را دارد ضمن اینکه هم‌اکنون نیز سایتی برای دانشگاه طراحی کردیم که با استاندردهای بین‌المللی همخوانی دارد.

مجید ارشاد از شیراز به عنوان یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران یاد و عنوان کرد: فارس خاستگاه تمدن ایران، آغاز سلسله هخامنشیان، مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و مأوای بزرگانی چون فیلسوف بزرگ ایران و جهان ملاصدرا، کلام‌پردازان بزرگ ایران و جهان چون سعدی و حافظ است؛ شاعرانی که بر فرهنگ جهان اثر گذاشته‌اند و مفاهیم غنی قرآن کریم را در الفاظی شیوا به جهان معرفی کردند.

وی با اشاره به آیین نکوداشت دانش‌آموختگی دانشجویان غیرایرانی گفت: این مراسم فرصت مغتنمی است برای جمع ارزشمندی از دانش‌آموختگانی که بخشی از سال‌های پر ارزش جوانی خود را در دانشگاه‌های ایران اسلامی سپری کرده‌اند تا نعمت بی‌همتای کسب علم و معرفت و قرب الهی را قدر بدانند و به دلیل پایان موفقیت‌آمیز مقطع حساس و سرنوشت ساز دوران تحصیل خود را جشن بگیرند.

ارشاد با بیان اینکه امروز دنیا شاهد تحولات شگرفی از پیشرفت بشریت در تمام زمینه‌ها و شاخه‌های علوم و فناوری است، گفت: پیشرفت‌های بشریت متعلق به همه انسان‌هاست و کسی حق مصادره آن‌ها را ندارد.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه فرهنگ تمام ملت‌ها ارزش‌هایی دارد که شایسته ستایش هستند و باید آن‌ها را شناخت و به آن‌ها احترام گذاشت، افزود: بی‌شک درک تفاوت‌های ملت‌ها و احترام به آن‌ها دنیای بهتری را برای همگان پدید خواهد آورد و علم زبان مشترک تمام ملت‌هاست و ارمغان جهانی پر از صلح و معنویت و حاکمیت اندیشه در عصر جدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشور ایران با آغوش باز پذیرای جوانان جویای علم و معرفت از سراسر جهان است، به تشریح فعالیت‌های دانشگاه شیراز پرداخت و گفت: دانشگاه شیراز با بیش از نیم قرن تجربه از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه‌ها و قطب پژوهشی کشور محسوب می‌شود.

ارشاد از فعالیت ۶۵۰ عضو هیئت علمی و تحصیل ۱۹ هزار دانشجو در دانشگاه شیراز خبر داد و افزود: وجود چهره‌های شاخص و ماندگار جهان اسلام از سرمایه‌های اصلی این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه شیراز با تأکید بر اینکه این دانشگاه سوابق انکارناپذیری در توسعه علمی و سیاسی کشور داشته است، افزود: این دانشگاه نخستین دانشگاهی بود که دوره دکترا را در کشور ایجاد کرد لذا یکی از منابع غنی تولید علم در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه شیراز نخستین دانشگاه مجازی برای متقاضیان آموزش عالی را در ایران ایجاد کرد که هم اکنون آموزش‌های متعدد در فضای مجازی صورت می‌گیرد همچنین اولین دانشگاه بین‌المللی کشور بوده است که حدود یک چهارم دانشجویان آن خارجی بوده‌اند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
می شه لطفا چندتا از این سی نفر سفرا را نام ببرید؟