کد خبر: ۶۹۷۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

اعتراض کارگران نانوایی های سروستان نسبت به پایین بودن دستمزد

عدم دریافت حق سنوات، حق مسکن و اولاد، عیدی و پاداش و همچنین عدم امکان استفاده از مرخصی از جمله موارد اعتراضی کارگران نانوایی نسبت به پایین بودن دستمزد آنها در سروستان است.
به گزارش شیرازه به نقل از سرو آنلاین، طی چند ماه اخیر یکی از مسائلی که منجر به تشکیل جلسات متعددی در محافل دولتی و خصوصی شد، بحث عدم افزایش حقوق کارگران نانوایی بوده که این مساله هنوز لاینحل مانده و پیگیری های این قشر زحمت کش جامعه درخصوص احقاق حقوق از دست رفته شان،راه به جایی نبرده است.

براساس اخبار دریافتی،میزان دستمزد کارگران نانوایی علیرغم افزایش قیمت نان از نیمه دوم سال93 که بنابر اظهار نظر مسئولین کشوری،افزایش قیمت نان به دلیل  افزایش حقوق کارگران بوده است که کارفرمایان حاضر به انجام آن نیستند. عدم پرداخت حق سنوات، حق مسکن و اولاد، عیدی و پاداش، عدم حق استفاده از مرخصی از جمله گلایه و همچنین پرداخت حقوق بر مبنای قانون کار از جمله درخواست های کارگران نانوایی است.

از سوی دیگر کارفرمایان نانوایی ها معتقدند؛ همزمان با افزایش نرخ نان، آن هم پس از چند سال، قیمت آرد و سوخت و سایر هزینه ها افزایش داشته و هیچ گونه حمایتی از نانوایی ها صورت نمی گیرد.

صاحبان نانوایی در سطح شهر سروستان ضمن اعتراض نسبت به مسائلی همچون؛ افزایش غیرقانونی تعداد نانوایی ها، اعطای مجوز نانوایی به افراد غیر صلاحیت دار، سخت گیری نسبت به نانواهای بومی و عدم نظارت صحیح نسبت به صاحبان نانوایی های غیربومی و برخورد دوگانه و حمایت یکجانبه قانون کار از کارگران نانوایی ها، خواستار اصلاح امور مربوط به این قشر از واحد های تولیدی-خدماتی در سروستان هستند.

در مقابل این دو گروه، انسجام دقیقی درخصوص حل مشکل فوق الذکر از جانب مسئولین دولتی همچون؛ فرمانداری، اداره صنعت،معدن و تجارت و اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در این شهرستان دیده نمی شود و به همین دلیل علیرغم تشکیل جلسات متعدد، مشکلات مطرح شده به قوت خود باقی است.

براساس آخرین اخبار دریافتی از فرمانداری سروستان،قرار است طی هفته جاری ضمن تشکیل جلسه ای با حضور مسئولین نانوایی ها،نماینده کارگران و مسئولان دولتی محلی،مسائل و مشکلات موجود را بررسی و در نهایت راهکارهای صحیح و عادلانه ای ارائه شود.

خاطر نشان می شود شهرستان سروستان دارای 28 واحد نانوایی بوده و بیش از یکصد نفر در این واحدها مشغول کار می باشند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
چند شب پیش خبرنگار شبکه استان فارس رفته بود با کارگران چند تا نانوایی در مورد کیفیت نان صحبت کنه که یه نانوا میگفت مقصر ما نیستیم و مشکل از آرده ولی نانوایهای دیگه میگفتند چون پول خوب گیرمون نمیاد ما هم نون با کیفیت نمیپزیم.پس معلوم شد آرد مشکلی نداره و از عمد نون بدون کیفیت و سوخته و خمیر میدین دست مردم چون پول خوب گیرتون نمیاد.