کد خبر: ۷۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴

فرماندار لارستان: سهم لار از سفرهای احمدی نژاد به فارس ۳۶ میلیارد تومان بود

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان از سفر وزیر راه و شهرسازی به جنوب استان فارس خبر داد و گفت: آقای آخوندی در این سفر از شهرستانهای جنوب استان و پروژه های در حال اجرا بازدید می کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از لادستان  علی اکبر نجیب زاده در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به انتقاد رسانه ها و گلایه های مردمی در خصوص عدم بهره مندی منطقه لارستان در سفر اخیر هیئت دولت به استان فارس، اظهار داشت: حجت الاسلام روحانی از ابتدای شروع به کار دولت، این تصمیم را بصورت علنی اعلام کرد که طرح های نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالا را در سفرهای استانی به اتمام می رساند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع بکار دولت تدبیر و امید، فعالیتهای بسیار خوبی در شهرستان لارستان انجام شده است، افزود: در دولت قبل به لارستان کم توجهی شده است که مهمترین آن در حوزه راه که از زیرساختها می باشد، رخ داده است.

معاون استاندار فارس، با اشاره به آمار مقایسه ای از خدمات دولت قبل و دولت جدید، تصریح کرد: در دو سال گذشته، هزینه ای بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان در بحث بزرگراه در منطقه لارستان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع به کار دولت، عملیات اجرای ۴۶ کیلومتر راه با هزینه ای بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد: تا پایان دولت یازدهم این پروژه ها به اتمام برسد.

مقام عالی دولت در شهرستان لارستان با اعلام این خبر که در دولت جدید، مبلغ ۹۴ میلیارد تومان در بحث بزرگراه هزینه شده است، گفت: این کارها در پاسخ به کسانی است که مدعی اند برای منطقه لارستان مصوبه ای نداشته ایم.

فرماندار ویژه لارستان با انتقاد از کم کاری مسئولین گذشته شهرستان لارستان، عنوان کرد: در پایان دولت قبل، هر شهرستان به جرأت به طور میانگین ۵۰ کیلومتر بزرگراه داشته اند، ولی متأسفانه در لارستان فقط ۳ و نیم کیلومتر بزرگراه داشته ایم.

معاون استاندار فارس با ابراز ناخرسندی از وضعیت جاده های مواصلاتی لارستان، عنوان کرد: به لحاظ بهره مندی از جاده های مناسب، اصلاً بنده به وضع موجود نارضی نبوده و در بحث راه حق لارستان ضایع شده است و باید دولت در زمینه احداث راه، باید دولت بیش از این به ما توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در دو سال و نیم گذشته بودجه ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به هلال احمر لارستان اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: این میزان بودجه در بحثهای ورزشی و آموزشی و غیره هزینه شده است.

نجیب زاده با اذعان به اینکه در دولت جدید کلنگ عملیات گازرسانی به روستاهای فیشور و محلچه با هزینه ۱۱ میلیارد تومانی به زمین زده شد، اضافه کرد: در هشت سال دولت قبل فقط ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بحث شهرکهای صنعتی هزینه شد در حالی که در این دولت، بیش از ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: جهت احداث پست برق بلغان، بیش از ۱۵ میلیارد تومان هزینه صرف شده است که در دولت قبل برای این پروژه فقط ۸۰۰ میلیون هزینه شده بود.

فرماندار ویژه لارستان، گفت: خدمات دولت در بخش ها و روستاهای لارستان نیز بشکل مطلوبی بوده است که نیاز به اطلاع رسانی از سوی بخشداران و دهیاران است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دولت گذشته جهت آماده سازی زیرساختهای فرودگاه ۵ میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان هزینه شد، تصریح کرد: از سال ۹۲ تا ۹۴، هزینه ای بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان به فرودگاه بین المللی لارستان اختصاص یافته است.

وی با ابراز نارضایتی از بودجه اختصاص یافته در سه دور سفر هیئت دولت نهم و دهم به منطقه لارستان، خاطر نشان کرد: در طول هشت سال در مجموع سه سفر فقط ۳۶ میلیارد تومان تحقق یافت.

معاون استاندار فارس با ابراز تأسف از عدم بهره مندی لارستان از پروژه های نیمه تمام جهت توجه بیشتر دولت در سفر اخیر به استان فارس، بیان کرد: اگر قبل از اجرای سفر هیئت دولت، رایزنی بهتری با مسئولین بلندپایه می شد، می توانستیم بهره مندی بیشتری از این سفر ببریم.

وی تأکید کرد: تا زمانی که بنده فرماندار لارستان هستم، از دکتر جعفرپور با وجود اختلاف دیدگاههای سیاسی حمایت و همکاری می کنم.

عالی ترین مقام دولت در لارستان با اعلام این خبر که طی چند روز آینده جنوب استان فارس میزبان وزیر راه و شهرسازی خواهد بود، تصریح کرد: آقای آخوندی در این سفر از شهرستانهای جنوب استان و پروژه های در حال اجرا بازدیدی خواهند داشت.

وی وجود راه آهن، جاده های مناسب مواصلاتی و برق باثبات را از زیرساختهای اساسی توسعه صنعتی دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه ویژه دولت به این مقوله ها در شهرستان لارستان، شاهد حضور سرمایه گذاران در منطقه باشیم.

نجیب زاده با تأکید به نقش برجسته رسانه ها در بیان مشکلات و نیازها، تصریح کرد: با بیان صریح مطالب از سوی نشریات و سایت ها، باعث آگاهی بخش و قوت قلب مردم می شود و بالعکس با روپوشی کردن درخواستها از سوی رسانه ها، باعث دلسردی و سکوت مردم می شود.
نظرات بینندگان