کد خبر: ۷۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

ذوالانوار: کارگروه اشتغال استانداری فارس آماری از فعالیت های خود ارائه دهد

نماینده شیراز در مجلس گفت: میزان بیکاری به ویژه در میان جوانان تحصیل‌کرده در استان فارس بسیار بالاست و مسئولان اجرایی استان باید این بحران عمیق را به درستی درک کرده و به این معضل توجه ویژه داشته باشند.
به گزارش شیرازه، سید حسین ذوالانوار اظهار داشت: میزان بیکاری به ویژه در میان جوانان تحصیل‌کرده در استان فارس بسیار بالاست و مسئولان اجرایی استان باید این بحران عمیق را به درستی درک کرده و به این معضل توجه ویژه داشته باشند.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در حال حاضر مشکل بیکاری به یک مشکل فراگیر تبدیل شده و در بسیاری از خانواده‌ها، می‌توان جوانان تحصیل‌کرده بیکار را جستجو کرد که به دلیل عدم یافتن شغل مناسب، با مشکلاتی نظیر تأخیر در تشکیل زندگی و یا انتخاب راه‌های ناصحیح برای تأمین مخارج زندگی مواجه شده‌اند.

ذوالانوار در ادامه با اشاره به میزان جمعیت زندانیان استان فارس گفت: طی چند روز گذشته رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد که فارس سومین استان در کشور به لحاظ جمعیت کیفری است که با بررسی‌های انجام‌شده، معلوم شده است 70 درصد این جمعیت کیفری، فاقد شغل و بیکار بوده‌اند لذا از کنار هم قرار دادن آمار بیکاری و درصد زندانیان فاقد شغل می‌توان به عمق فاجعه‌ای که در استان فارس در جریان است واقف شد.

نماینده مردم شیراز در ادامه افزود: دولت به عنوان متولی اصلی امر اشتغال و به عنوان قوه‌ای که بودجه اجرایی کشور را در دست دارد باید در این زمینه تحرک و اهتمام بیشتری از خود نشان دهد و کارگروهی که تحت عنوان اشتغال و سرمایه‌گذاری در استانداری فارس تشکیل شده است، باید در فواصل زمانی معین به ارائه آمار دقیق در خصوص اشتغالی که توانسته برای استان ایجاد کند بپردازد.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: مبحث مهم دیگری که باید به آن اشاره شود، حفظ اشتغال موجود است چراکه برخی اوقات مشاهده می‌شود در گوشه‌ای از استان یک واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای چند ده نفر با تبلیغات رسانه‌ای گسترده به بهره‌برداری می‌رسد و در سوی دیگر، واحدهای صنعتی متعدد با صدها نفر نیروی کاری، در سکوت کامل به تعطیلی و ورشکستگی می‌رسند.

این نماینده مردم در پایان با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس افزود: در بسیاری از ملاقات‌های عمومی، مردم شریف استان و یا شهر شیراز مطالبات خود نظیر بیکاری جوانان و یا معضلات خود را مطرح می‌کنند که ما نیز به عنوان نمایندگان ملت خود را موظف به پیگیری این مسائل می‌دانیم اما باید توجه داشت بودجه و قدرت اجرایی، در دستان قوه مجریه کشور است و قوه مقننه در این زمینه اختیاراتی ندارد اما در عین حال، نمایندگان مجلس تا جایی که در توان داشته باشند و مسئولان اجرایی همراهی کنند به حل مشکلات مردم خواهند پرداخت.

نظرات بینندگان