کد خبر: ۷۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
دومین روز تحصن دانشجویی در مسجد دانشگاه شیراز

سخنرانی هدایت خواه، کلانتری و هاجری در جمع متحصنین/ دومین بیانیه دانشجویان صادر شد/ پدر شهید احمدی روشن پیام داد/ تحصن به پایان رسید

دومین روز از تحصن دانشجویان دانشگاه های جنوب کشور در دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، روز گذشته 600 نفر از دانشجویان دانشگاه های جنوب کشور در اعتراض به زیاده خواهی های آمریکا و حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای در دانشگاه شیراز متحصن شدند. در دومین روز از این تحصن، ستار هدایت خواه نماینده سابق شهر یاسوج در مجلس شورای اسلامی علی رغم تلاش عوامل انتظامات برای جلوگیری از ورود وی به داشنگاه، هدایت خواه موفق شد در جمع دانشجویان متحصن حضور یابد.

وی در بخشی از سخنرانی خود در جمع متحصنین با اشاره به نام گذاری سال گفت: انتظار می رفت با توجه به نامگذاری امسال، همدلی بیشتری با دانشجویان و ملت داشته باشند و فضا را برای دیگاه های مختلف باز می گذاشتند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

دانشجویان بوشهری و یاسوجی به شیراز می آیند

دانشجویان دانشگاه های استان کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر و شهرهای مهر و کازرون و زرقان نیز برای حضور در این تحصن در راه شیراز هستند

ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه

عوامل حراست دانشگاه برای ورود دانشجویان به دانشگاه شیراز شدیدا سخت گیری می کند و تنها با کارت دانشجویی این دانشگاه اجازه ورود می دهد...

بیانیه شماره 2 کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای هم منتشر شد.

مسئول دفتر وزارت امورخارجه  در شیراز، در جمع دانشجویان متحصن حاضر شود

کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای در بیانیه شماره 2 خود با بیان این مطلب که به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اعتماد داریم اعلام کرد: مسئول دفتر وزارت امورخارجه  در شیراز در جمع دانشجویان متحصن برای شنیدن دغدغه ها، نگرانی ها و مطالبات دانشجویان حاضر شود.

کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای  بیانیه شماره 2 خود را صادر کرد که متن کامل آن به شرح ذیل است:

هو الحق
ما دانشجویان به عنوان پرچم دار گفتمان اسلامی و مدافع سرسخت استقلال و رشد علمی کشور با کمال قدرت و استقامت در مقابل زورگویی دشمن و هرگونه توقع بیجا و زیاده خواهی گزاف آنها دشمن ایستاده ایم.

ما قویا اعلام می داریم به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اعتماد داشته و حمایت و پشتیبانی از آنان را بر خود واجب می دانیم لیکن عمیقا نسبت به دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا بی اعتماد و بدبینیم وهمواره  آن را دولتی خودبرتربین، دولتی غیرمنطقی و عهدشکن می دانیم.
در همین راستا دانشجویان برای بیان نگرانی ها و مطالبات خود، مکررا درخواست خود را مبنی برصدور مجوز برای تجمعات دانشجویی اعلام داشته اند اما متاسفانه هربار با عدم موافقت با این درخواستها مواجه شده اند. با اتخاذ چنین رویکردی از سوی مسئولین، دانشجویان مطالبه گر ناچار به تحصن در این مکان مقدس یعنی مسجد دانشگاه شیراز شده اند. از این جهت از مسجد برای تحصن استفاده شد که جلوی شایع پراکنی ها و هرگونه حرف و حدیث ناصحیح دیگری در این باب گرفته شود. برای روشن شدن این اقدام لازم به ذکردو نکته است:
اول آن که صدور مجوز صرفا برای درخواست تجمع صورت می گیرد نه برای تحصن در یک محیط بسته؛ همچنان که اگر با یکی از چندین درخواست ما مبنی بر صدور مجوز برای تجمع موافقت می شد، دانشجویان به تحصن مبادرت نمی ورزیدند. و دوم آن که  حضور مسئول محترم نهاد رهبری در دانشگاه شیراز در جمع متحصنین خود بیانگر قانونی و به حق بودن این اقدام است. فلذا ما دانشجویان به عنوان برجسته ترین چهره آشتی ناپذیر در برابر قانون شکنی ها وعوام فریبی ها همواره طلایه دار قانونمداری و ظلم ستیزی بوده ایم و این حرکت نیز خود نمودی آشکار و به حق از آن است.

همچنان که در بیانیه  شماره 1 نیز اشاره  شد ما دانشجویان بر آن شدیم تا با برپایی تحصن دانشجویی ندای دشمن ستیزی خود را به گوش زورگویان و تمام خفتگان و در خواب ماندگان برسانیم.همچنین ما خواستار شفافیت هرچه بیشتر از سوی تیم مذاکره کننده درباب جزئیات مذاکرات هستیم. ما بار دیگر اعلام می کنیم پیشرفت های اساسی بومی کشور غیر قابل مذاکره است. عزت وحقوق ملت ایران غیر قابل مذاکره است. ما تنها راه مقابله با دشمن وقیح را عزم راسخ ،عدم انفعال و استقامت و پایداری می دانیم.

در همین راستا و مطابق با درخواست ما در بیانیه شماره 1 مبنی بر حضور مسئول دفتر وزارت امورخارجه در جمع متحصنین برای شنیدن دغدغه ها، نگرانی ها و مطالبات دانشجویان و با توجه به بی اعتنایی مسئولین مربوطه نسبت به این درخواست، ما اعلام می کنیم کماکان تحصن ادامه دارد ... تحصن تا حصول درخواست متحصنین ادامه پیدا خواهد کرد.

والعاقبه من المتقین

کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای


نماینده سابق یاسوج در مجلس در جمع دانشجویان متحصن در شیراز: حرکت دانشجویان متحصن در دانشگاه شیراز قابل تقدیر است

نماینده سابق یاسوج در مجلس در جمع دانشجویان متحصن در دانشگاه شیرازگفت: حرکت دانشجویان دانشگاه های جنوب کشور در مورد تحصن در مسجد دانشگاه شیراز قابل تشکر هست.

ستار هدایتخواه در جمع دانشجویان انقلابی متحصنین در دانشگاه شیراز اظهار داشت: گاهی برخی این‌طور القا می‌کنند که ما بخاطر مردم این امتیازات در مذاکرات را می دهیم که این باید برای مردم روشنگری شود.

وی افزود: با چنگ و دندان هم که شده باید این استقلال را حفظ کنیم و برای به دست آوردن این استقلال هزینه های زیادی داده ایم و امروز هم باید هزینه می دهیم.

نماینده سابق مردم یاسوج در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتظار می رفت با توجه به نامگذاری امسال، همدلی بیشتری با دانشجویان و ملت داشته باشند و فضا را برای دیدگاه های مختلف باز می گذاشتند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

هدایتخواه ادامه داد: اول دولت باید همدل و همزبان باشد چرا که امکانات در اختیارش هست و ملت باید این همدلی را پاسخ دهد و اگر از سوی دولت همدلی و همزبانی صورت نگیرد از مردم توقع هیچ گونه همدلی نباید داشت.

وی بیان داشت: حرکت دانشجویان دانشگاه های جنوب کشور در مورد تحصن در مسجد دانشگاه شیراز قابل تشکر هست.این تحصن ملازمت در راه ولی زمان است نه افراط و تفریط.

این فعال سیاسی خاطنشان کرد: بر اساس مباحث دینی محور اصلی همدلی و همزبانی ولایت فقیه است و اگر قرار است امسال همدلی و همزبانی تحقق پیدا کند همه باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشید.

هدایتخواه بیا بیان اینکه ضرورت انرژی هسته ای حفظ استقلال است ادامه داد: انرژی هسته ای برای هر کشوری فناوری است و هر کشوری این فناوری را نداشته باشد عقب مانده است.

وی تصریح کرد: برخی می گویند که عرصه دیپلماسی، عرصه ی ارائه مبانی ایدئولوژیک نیست و نباید روی آن‌ها تاکید کرد. پاسخ این گونه سخنان این‌ است که آیا طرف مقابل یعنی آمریکا هم همین طور است؟

نماینده سابق مردم یاسوج در مجلس ادامه داد: امام اعلام کرد ما ارباب نمی‌خواهیم.رب ما فقط خداست و آنها هم تلاش کردند که این حرف سر بلند نکند ولی کرد.

هدایتخواه بیان کرد: در رابطه با برخورد با آمریکا آخرین سند از حرف های امام، وصیت نامه امام است نه این که برخی ها با خواب و خاطره تعریف کنند که امام در اواخر عمر تغییر دیدگاه داده اند. کافی است متن وصیت نامه امام را مرور کنیم.

وی افزود: مشکلات اقتصادی ریشه در تحریم ها ندارد و یک مشکل ساختاری است و تا زمانی که الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت عملی نشود اتفاقی نخواهد افتاد.

حجت الاسلام دکتر علی اکبر کلانتری، مسئول جامعه اساتید استان فارس به جمع متحصین پیوست.

وی در جمع دانشجویان متحصن گفت:

- دغدغه شما برادران در راستای منویات مقام معظم رهبری و اهداف شهدای والا مقام است و همین بر مبنای غیرت اسلامی و دینی است که من از این حرکت شما تشکر می کنم.

- داشتن غیرت یعنی داشتن اعتماد و در عین حال دغدغه برای چیز هایی که دفاع از آن واجب است.

- انسان با ایمان واقعی فردی است که در قبال گرفتاری ها و نا به سامانی های موجود دغدغه خاطر داشته باشد اما غیرت دو مصداق فردی و اجتماعی دارد.

- یک فرد مسلمان در عرصه فردی باید دارای غیرت متعادل باشد و زیاده روی در بحث غیرت تبعات منفی دارد.

- غیرت در عرصه اجتماعی همان غیرت در مقابل خون هزاران شهید و احساس مسئولیت در این موضوع است این حرکت به معنای یک مومن واقعی است.

 اعلام حمایت دانشجویان لار از تحصن دانشجویی شیراز

بسیج دانشجویی لار در بیانیه ای نوشتند:

اقدام انقلابی دانشجویان دلسوز شجاع در دانشگاه شیراز به همگان نشان داد که پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب و با تمام هجمه های فکری و فرهنگی شیاطین در این سالیان هنوز هم جوانان این وطن دغدغه مندانه و متعهدانه اوضاع کشور را رصد می کنند و خود را ملزم به پیدا شدن رهنمودها و فرامین نائب امام عصر (عج) حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد) در جامعه می دانند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های لارستان بزرگ ضمن همایت از تحصن دانشجویان انقلابی در مسجد دانشگاه شیراز از مسئولین و دیپلمات های دلسوز کشور می خواهد با قدرت و شجاعتی خمینی گونه در مقابل زیاده خواهی های غرب ایستادگی کنند و بدانند ملت ایران همواره پشتیبان و حامی کسانی هستند که از خواسته های به حقشان در مقابل بیگانگان عقب نشینی نمی کنند

دانشجویان انقلابی آباده، استهبان، لامرد، کازرون، بیضا، فسا، اقلید، لارستان، سپیدان و نورآباد هم به تحصن کنندگان پیوستند.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز به متحصنین پیوست
محمد رضا هاجری، رئیس کمسیون شورای شهر شیراز عصر امروز به متحصنین پیوست.

هاجری:جمع شدن دانشجویان به معنای مخالفت با نظام و دولت نیست/تا آخرین لحظه با تیم مذاکره کننده هستیم

عضوشورای شهر شیراز گفت: ما اعلام کرده ومی کنیم که تا آخرین لحظه با تیم مذاکره کننده هستیم اما برطبق نسخه که مقام معظم رهبری پیچیده اند، نه آن نسخه ای که دول غربی داده اند.

هاجری در جمع دانشجویان متحصن دانشگاه شیراز گفت: جمع شدن دانشجویان در این مکان به معنای مخالفت با نظام و دولت نیست بلکه بیان کننده آن است که دلواپس و نگرانند.

وی گفت: دلولپسیم چون با کسانی در حال مذاکره هستیم که در طول سال های ۸۲تا ۸۴ بارها و بارها فریبکاری خود را نشان دادند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اعتراض ما به کسانی است که با وجود تمام خطوط قرمز ها مشخص شده از منویات رهبری پیروی نمی کنند.

وی بیان کرد: دردآور است که در لیست ۲۳نفره از افرادی که باید از طرف آمریکا مورد سوال قرار گیرند اولین اسم دبیر عالی امنیت ملی است به خدا اگر از این تحقیر بمیریم حق داریم .

هاجری گفت: ما اعلام کرده ومی کنیم که تا آخرین لحظه با تیم مذاکره کننده هستیم اما برطبق نسخه که مقام معظم رهبری پیچیده اند، نه آن نسخه ای که دول غربی داده اند.

وی تصریح کرد: اگر این مذاکرات به شکست منجر شود ما باز هم دست و بازوی مذاکره کنندگان را می بوسیم چون با عزت زیر بار ذلت و تحقیر آمریکا نرفتند.

این عضو شورای شهر گفت: دولت و مجلس وحتی نیروهای مصلح بخشی از نظام هستند و هیچ یک نمی تواند ادعای برتری بر دیگری را داشته باشد؛ شیرازه همدلی حول محور ولایت تحقق پیدا می کند.

وی گفت : در مذاکرات قبلی طبق گفته آقای لاریجانی همه داشته های هسته ای با یک آبنبات چوبی عوض شد ,ما دلواپسیم که این بار با یک نسکافه عوض شود .

هاجری در پایان بیان کرد: بنده به حضورخود در این جمع انقلابی افتخار می کنم وشما با این حرکت خود نشان دادید که با حضورخود می توانید آینده یک کشور راترسیم کنید

 پیام پدر شهید احمدی روشن به تحصن شیراز

پدر شهید احمدی روشن با اعلام حمایت از تحصن دانشجویان جنوب کشور در شیراز گفت: مردم ایران اسلامی یک مطالباتی دارند که دولت به هر حال باید گوش کند.اگر که مسئله مسئله ی امنیتی است، دولتی وظیفه ی شرعی و عرفی و قانونی دارد که امنیت را تامین کند که مطالبات به حق و قانونی و بجایی دارند.

وی افزود: الان درست موقعی است که همدلی و همزبانی بین مردم ایران و دولت و ملت ایجاد شود.اگر دولت با مردم این چنین برخورد بکند هیچ وقت همدلی و همزبانی ایجاد نخواهد شد.
لذا مردم وظیفه دارند به هر ترتیب انتقادهایی را که نسبت به کارهای دولت و فضای دولت دارند ، به هر ترتیب به گوش مسئولین بالاتر و شخص رئیس جمهور برسانند.

پدر شهید احمدی روشن با بیان اینکه متاسفانه مسئولین مربوطه نسبت به خواسته های مردم بی اعتنایی می کنند ادامه داد: مردم هم به هر ترتیب به هر وسیله ای میخواهند این مسائل را به سمع و نظر مسئولین بالاتر برسانند. من برای مردم و آن کسانی که متحصن شدند آرزوی توفیق دارم و به مسئولین محترم بالاخص ریاست محترم جمهور می خواهم بگویم اینها همان مردمی هستند که رای دادند و دولت را سر کار آوردند . باید به خواسته هایشان توجه شود و به خواسته هایشان احترام بزارند.مردم دشمن دولت نیستند.

رحیم احمدی روشن در پاسخ به این سوال که آیا دولت از دانشجویان هراس دارد که در دو سال گذشته حاضر به شنیدن حرف های آنان نشده است گفت:مردم ما مردم صد سال پیش نیستند که هر توافقی را به عنوان دستاورد و کار خوب بخواهیم به مردم بقولانیم. مردم ما مردم هوشیاری هستند . بالاخص جوانان دانشجویان فهیم و هوشیار.

پدر شهید احمدی روشن با ابراز تاسف از تهدید مسئولین دانشگاه مبنی بر قطع برق متحصنین گفت: این کار خوبی نیست .آقایان فکر می کنند که حالا مثلا بیایند برق را قطع کنند و مراسم را کنسل کنند دانشجویان دست از کار خود برمی دارند. این به ضرر خودشان تمام می شود.

وی خاطرنشان کرد:من به آنهاسفارش میکنم؛ نه به عنوان پدر شهید احمدی روشن بلکه به عنوان یک ایرانی و مسلمان و نهایتا شیعه آقا علی ابن ابی طالب(ع) که ایشان می فرمایند که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید. زیر بار استکبار جهانی رفتن یک منکر بزرگ است.
حضرت امام(ره) می فرمایند که استکبار جهانی. یعنی آمریکار جهانخوار به منزله ی یک سگ هار است که نباید در مقابل آن عقب نشینی کرد. بنابراین ما باید آنها را تهدید کنیم و در مقابل آنها بایستیم. رهبر معظم انقلاب بارها و بارها فرموده انذ که ما خوشبین نیستیم. ما دغدغه هایی داریم.
برای چه حضرت آقا دغدغه هایی باید داشته باشند؟ چرا باید خوشبین نباشند ؟ این همان شناخت عمیقی است ایشان از دشمنان ما دارند و ملت ما هم به همین خاطر دغدغه هایی دارد.

سخنرانی نماینده دانشجویان بوشهری در تحصن دانشگاه شیراز

دکتر شجاعی، نماینده دانشجویان بوشهری حاضر در تحصن شیراز؛

- بعد از بیانیه لوزان متاسفانه یک عده فریاد لبیک یا آمریکا سر دادند و در درون کشور جشن گرفتند. آیا ما کارمان با آمریکا حل شد؟؟

- حرف های امام را در صحیفه امام بخوانید. امروز اسلام آمریکایی دنبال خود آمریکا است.

- آمریکا تروریست است و چرا برخی ها کور و کر هستند و نمی بینند و نمی فهمند فجای آمریکا در منطقه را.

- آمریکا امروز در مذاکرات هسته ای به دنبال این است که آقایی خود را در دنیا اثبات کند.

- عواملی فعالی و فعلی که منتهی به جام زهر برای حضرت امام شدند را بخوانید؛ امروز هم همان عوامل فعالی و فعلی در کار هستند.

عده ای که شعار ضد آمریکایی می دادند امروز برای آمریکا فرش قرمز پهن می کنند

استاد طاهری گفت: یک روز همین آقایان به شدت شعار تند ضد آمریکایی سر می دادند حال همین افراد فرش قرمز برای آمریکا پهن می کنند.

استاد طاهری، عصر امروز در تحصن دانشجویان دانشگاه های جنوب کشور حاضر شد و در جمع متحصنین سخنرانی کرد.

اهم صحبت های استاد دانشگاه بدین شرح است:

- چه طور می شود انسان مسائل بدیهی که عوام ناس جامعه آن را به خوبی می فهمد، نفهمد؛

- انسان تا زمانی که از نظر فکر و اندیشه مبنا و صول محکمی نداشته باشد، حرکات زیکزاکی فراوانی خواهد داشت؛ یک روز تند روی و یک روز کند روی می کند.

- یک روز همین آقایان به شدت شعار تند ضد آمریکایی سر می دادند حال همین افراد فرش قرمز برای آمریکا پهن می کنند.

- این عدم ثبات در فکر و اندیشه نشان می دهد که یک خمیر مایع مبنی بر اصول مترقی و مبنای دینی ندارد.

- ملت ما دشمن و توطئه های دشمن را به خوبی شناخته و با این دشمن سال ها دست به گریبان بوده است.

- متاسفانه انسان هایی یا جاهل هستند و یا خود را به جهالت می زنند؛ نکند عده ای چهره آمریکا را بزک کنند که مردم و جوانان ما را تحت تاثیر قرار بدهد و آن چه را خود دارند از بیگانه تمنا کنند.

- رهبری برخی می خواهند این سه کلمه اصول خارجی بر اساس حکمت، عزت و مصلحت که بر مبنای منویات مقام معظم هست، از یک دیگر تفکیک کنند.

- اول باید ببینیم چه کسی مصلحت کشور را تشخیص می دهد؟ من یا کسی که سکان دار این نظام است و دشمن به فراصت او بار ها اذعان کرده اند.

-نگذارید ضد انقلاب در تشکل های شما نفوذ کنند چون یکی از بزرگترین اهداف آن ها حضور در بین افراد مومن و انقلابی برای کج راهه بردن آن ها است.

با استغاثه به امام زمان(عج) تحصن مسجد دانشگاه شیراز پایان یافت؛  تحصن دانشجویی دانشجویان دانشگاه های جنوب کشور پایان یافت

تحصن دانشجویی دانشجویان دانشگاه های جنوب کشور با قرائت بیانیه توسط سخنگوی کمیته دفاع از حقوق هسته ای خاتمه یافت.

دانشجویان ایران اسلامی هوشیارانه روند مذاکرات را رصد می کنند

تحصن مسجد دانشگاه شیراز با استغاثه به امام زمان(عج) پایان یافت و در بیانیه پایانی این کمیته آمده است: دانشجویان ایران اسلامی هوشیارانه روند مذاکرات را رصد می کنند کمیته دفاع از حقوق هسته ای در دانشگاه شیراز با قرائت بیانیه ای تحصن را خاتمه دادند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَالَذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدینَّهم سُبلنا
و آنها که در راه ما (با خلوص نیت) جهاد کنند، قطعا به راه های خود هدایتشان خواهیم کرد. (عنکبوت – ۶۹)
برای کشوری که اتکا به درون و توان داخلی یک اولویت است، باید احساس اعتماد مردم به سیاست های دولت هم بالا باشد تا با پیوند مردم و دولت، پیشرفت حاصل شود.

در شرایطی که متاسفانه دولتمردان فضایی برای بیان مطالبات دانشجویی از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان فراهم نمی کنند و کار به جایی می رسد که درخواست های مکرر تجمعات دانشجویی با عدم موافقت مواجه می شود ما دانشجویان دانشگاه های جنوب کشور به عنوان بخشی از بدنه ی فعال ملت غیور ایران اسلامی بر آن شدیم تا در روز دوشنبه ۱۱ خرداد اقدام به برگزاری تحصن دانشجویی در مسجد دانشگاه شیراز ، به منظور ، بیان مطالبات خود مبنی بر انتشار جزئیات مذاکره در راستای همدلی دولت با ملت، ابراز نگرانی نسبت به امنیت و استقلال کشور با توجه به بحث بازرسی ها و بازجویی ها و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی ها و گزافه گویی های طرف مورد مذاکره، نماییم. مذاکره در مورد پیشرفت اساسی بومی کشور اصلاً معنا ندارد. این ملت برای استقلالش خون های بسیار داده است.
این ملت دیگر نمی تواند تکه پاره های بدن فرزند دیگرش را از لابه لای یک اتومبیل سوخته ی دیگر جمع آوری کند. این ملت بر نمی تابد درهای کشور برای دشمنش که علنی با اون دشمنی می کند باز شود؛ حال تحت هر عنوانی که می خواهد باشد. استقلال عزت و امنیت کشور مقدم است بر مسئله هسته ای، و مذاکره بر سر این مسائل اساساً معنا ندارد.

در راستای انتقال مطالبات دانشجویان به تیم مذاکره کننده در بیان شماره۲ مسئول دفتر وزارت امور خارجه در شیراز را جهت انتقال دغدغه ها، نگرانی ها و مطالبات به مسئولین مربوطه دعوت کردیم لکن گوش هیچکس شنوای صدای دانشجویان نیست. انتظار ما همدلی دولت با ملت بود، که ظاهراَ این خواسته، خواسته ی زیادی است. اما دولت بداند ما همچنان همدل و همزبان او خواهیم بود. و امیدواریم در حل مشکلات توفیق یابد. ما کمک به دولت جهت گشایش مشکلات کشور را برای خودمان یک فریضه می دانیم. پیشنهاد می کنیم دولت از این قبیل حرکات به چشم یک فرصت نگاه کند، و از این خفقان نرم دست بردارد. از ما نخواهید ساکت بمانیم، از ما نخواهید دهانمان را بدوزیم، از ما بخواهید بمیریم اما از ما نخواهید چشممان را به روی مصالح، منافع، استقلال و امنیت کشور ببندیم. ما را بکشید اما به شعورمان توهین نکنید. دانشجو زنده، بیدار و هشیار است، و هیهات که ننگ رفتن زیر بار شرق و غرب را بپذیرد.

ما در آستانه نیمه شعبان هستیم. حال که کسی اینجا گوش شنوایی برای شنیدن حرف های ما ندارد ای آقا و مولا و ای صاحب ما یا حجت ابن الحسن (عج) ما استغاثه خود را به پیشگاه شما می آوریم:

ای مولای ما! جوانانی هستیم در سنگر علم ، برخاسته از دل ملت، فرزندان امام روح الله(ره) و داعیه دار هزاران لاله به خون خفته با کوله باری پر از رسالت.

سید و مولای ما امروز سربازان کویت در آستانه میلاد پر نورات در این مکان همراه و همنوا با پیر محبوبت گرد آمده ایم تا به همه ستیزه جویان عالم بگوییم اجازه نخواهیم داد تهدید بر این ملت سایه افکند .ملتی که حسین (ع) را دارد از شهادت باکی ندارد ما یا دنیا را از لوث وجود استکبار پاک خواهیم کرد و دست یکدیگر را از شوق این پیروزی خواهیم فشرد یا به آن شادی عظیم تر خواهیم رسید و شهادت را در آغوش خواهیم کشید که در هر صورت پیروزی از آن ماست .

آقا و مولای ما تا آن لحظه بر دامانت آرام بگیریم مدافع حقوقی خواهیم ماند که مرهون خون هزاران شهید است .ای سید ما ما هنوز بغض نجوای علم دارتان در کوران فتنه را در گلو داریم. اما از همینجا با شما عهد می بندیم تا لحظه ی آمدنتان در تمام صحنه های دفاع از انقلاب که مقدمه ی حکومت دولت عدل شماست بمانیم.

ما از این شایعه پراکنی ها نمی هراسیم، ما از اینکه علیه ما چیزی بنویسند باکی نداریم. آن زمانی که ما تصمیم به این کار گرفتیم، نخواستیم در هیچ کجا و نزد هیچ کس وجاهت پیدا کنیم. بی مهری مسئولین ما را ناامید نمی کند، چرا که در این کشور پدری داریم که سایه اش بالای سر ماست و این به همه ی این درد و رنج های حاصل از بی مهری های سایرین می ارزد. ما فقط خواستیم به امر خدا عمل کنیم و ان شاءالله از این به بعد نیز خواهیم کرد...

امروز که این نامه را می نویسیم هرچند درد هست اما نخواهیم گذاشت سستی و نومیدی بر ما مستولی شود و بر اراده ی انقلابیِ مان خدشه ای وارد کند... اکنون قلب زخم خورده ی خود را در محضر خدای متعال ارائه می دهیم... و او قطعاً شاهد، ناظر، هادی و کافی است...

حال نیز پس از همه ی این ها، ما سربازان کوچکتان مثل همیشه ایستاده ایم و در راستای اعتلای نظام اسلامی به وظیفه مان عمل خواهیم کرد و از خداوند متعال می خواهیم در این راه ایمانی ثابت به ما عنایت فرماید.

در پایان ضمن تشکر ویژه از تمام دانشجویانی که با توجه به فرا رسیدن فصل امتحانات در دانشگاه ها در تحصن حضور پیدا کردند و تمام افراد حقیقی و حقوقی و اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی سراسر کشور که از این حرکت اعلام حمایت کردند اعلام می کنیم این تحصن در این مکان خاتمه می یابد.

در آخر نظر به عدم توجه مسئولین نسبت به دغدغه های دانشجویان در مورد مسائل اساسی کشور در جهت ایستادگی در مقابله زیاده خواهی های آمریکای جنایتکار، نیرنگ باز و بدعهد و همچنین ایستادگی بر حقوق مسلم این ملت امنیت و استقلال- اراده ی دانشجویان جهت برگزاری تحصن های دانشجویی در کشور کاملاً جدی است. دانشجویان ایران اسلامی هوشیارانه روند مذاکرات را رصد کرده و در صورت لزوم از ظرفیت های مختلف برای رساندن پیام خود استفاده خواهند کرد. ما بدریون این انقلابیم که تا آخر ایستادیم .

کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای


نظرات بینندگان