کد خبر: ۷۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
این هشدار را جدی بگیریم؛

شاید داعش بیخ گوشمان در کازرون لانه کند! + عکس

در هر صورت پیشگیری از وقوع اتفاقات ناگوار شرط عقل است: بالاخره خطر امثال داعش بیخ گوشمان محتمل است و شاید هم در حال لانه کردن باشد!!
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، علی اکبر فرشته حکمت در یادداشتی که در  کازرون خبر منتشر شد، نوشت: تقریباً یک سال قبل در  مطلبی تحت عنوان »خطر داعش در کازرون« به موضوع مهاجرین پرداختیم که به صورت خانوادگی و گروهی در سطح شهرحضور دارند. در آن مطلب موارد خطر و ضرر و آسیب­هایی که از ناحیه­ ی حضور این میهمانان­ ناخوانده متوجه شهر و شهرستان و کشور می­ شود برشمردیم و مسؤولان سیاسی امنیتی را مخاطب قرار دادیم و نوشتیم که اگر یک احتمال کوچکی هم برای تهدید امنیتی مهاجرین متصور باشیم، خطر پذیری حضورشان قابل قبول نیست. متأسفانه انگار مطالب و هُشدارهای سال گذشته ­ی ما گوش مسؤولان را نوازش نداد که نداد و یا اگر هم نیوشیده و مشاهده کرده باشند آن را جدی نگرفتند و اقدامی انجام ندادند لذا در طول سال ماضی تعداد مهاجران پاکستانی و افغانی به طرز چشم­گیری افزایش یافته است! جالب این که نماینده­ ی مقام معظم رهبری در خصوص جضور رو به افزایش مهاجران به مسؤولان استان تذکر و هشدار دادند. آیت­ الله ایمانی در جلسه­ ی مشترک جامعه­ ی روحانیت استان و مسؤولان قضایی اظهار داشتند: حضور افراد بیگانه در استان فارس بیش از دیگر استان­هاست؛ در برخی استان­ها این میزان کم است ولی در فارس رقم بالایی است؛ اگر افراد بیگانه از چهره­ های بلند فکری و صاحبان سرمایه باشند حضورشان می­ تواند یک فرصت باشد اما اگر این افراد با ویژگی­ های خاص بخواهند حضور داشته باشند ممکن است برای جامعه تهدید باشند..(به نقل از روزنامه خبر جنوب شماره9 خرداد94).

خطر داعش برای کازرون

-به نظر می ­آید کم کم سر و صدای اعتراض شهروندان هم نسبت به حضور گسترده­ی مهاجران بلند شده باشد لذا برای دومین بار و در این مقطع زمانی حساس که قصد و نیت شوم دشمنان غدار ایران اسلامی و انقلابی، ایجاد و تجهیز تروریست­های داعش و نزدیک کردن آنان به مرزهای جمهوری اسلامی ایران کاملاً برَملا شده است لازم می­ آید که مسؤولان سیاسی و امنیتی شهرستان این امر مهم را مورد توجه جدی قرار دهند. لذا توجه همگان را به نکات زیر جلب می­نمایم:

1- به هنگام مواجهه با برخی از مهاجرین حاضر در شهر و درخواست اعلان ملیت و نشان دادن کارت تردد، آنان معمولاً سعی می ­کنند از پاسخ روشن طفره روند!! و یا با جملاتی مثل، ما پاسپورت داریم، کارت حضور داریم اما فعلاً همراه­مان نیست، شما چکاره هستید و... سعی می­ کنند هویت واقعی خود را معرفی نکنند و نشان ندهند! گاهاً وقتی با اصرار، وادار می­ شوند کارت و مجوز عبور خود را نشان دهند. برگه­ ی جواز حضور و ترددشان تاریخ گذشته و موعد آن به پایان رسیده است و اقدامی هم برای تجدید آن نکرده ­اند.

خطر داعش برای کازرون

2- مواردی مشاهده می ­گردد برخی مهاجران مجوز ترددشان مربوط به شهرستان دیگری است اما در این­جا حضور دارند و کسی هم از آن­ها بازخواست نکرده است!

3- به نظر می­ آید بیشترین مهاجرین حاضر درشهر هم اکنون دارای ملیت پاکستانی و یا از جنوب افغانستان هم مرز پاکستان باشند اما از آن­جا که حساسیت ما به پاکستانی­ ها بیشتر است اغلب خود را افغانی معرفی می­ کنند! نگارنده معتقد است محتملاً این مهاجرین حتی با جعل اسناد شخصی خود را افاغنه جا زده و از مبادی ورودی هم با ملیت افغانی مجوز تردد می ­گیرند!!

4- فکر می­ کنم نهادهای ذی مدخل مثل فرمانداری و بخشداری و نیروی انتظامی از تعداد افراد بیگانه حاضر در سطح شهرستان و تعداد خانوار و اعضای آن­ها و ایضاً محل اسکان آنان بی­ اطلاع باشند!! لذا لازم است نهادهای فوق­الذکر، منازل محل سکونت مهاجرین همراه با نوع ملیت و جواز تردد مهاجرین را شناسایی کرده و سامانه­ای برای مکان­یابی شان ترتیب دهند تا در صورت لزوم در اسرع وقت هویت و محل اسکان­شان مورد شناسایی قرار گیرد.

5- گاهاً وقتی به محل اسکان مهاجرین مراجعه می­شود با باز شدن درِ حیاط تعداد زیادی زن و مرد جوان و میان­سال و دختر بچه و پسر بچه­ های قد و نیم قد ظاهر می­ شوند و به محض این­که متوجه می­ گردند مراجعه کننده­ ایرانی و غریب و مشکوک است فوراً اهالی درون خانه را به مخفیگاه هدایت می­ کنند! این امر دلالت بر حضور غیر قانونی اغلب جمعیت مهاجر حاضر در شهر دارد جالب تر این که تردد زنان آن­ها در کوچه پس کوچه­ ها و اغلب در ساعات خلوت صورت می­ گیرد تا کم­تر به چشم آیند و مورد توجه واقع گردند!!

6- نگارنده معتقد است مسؤولان کشوری و مرزداران نسبت به قرنطینه­ ی بهداشتی و اجتماعی و سیاسی شمارگان اغلب مهاجرین بی­ اطلاع و بی­ توجه هستند! لذا آسیب­ هایی که کشور و شهرستان از این ناحیه و بابت شیوع بیماری­ های مُسری و کمبود برخی اقلام یارانه­ ای می­ بیند قابل ملاحظه است و نباید نسبت به آن تفاوت باشند!

خطر داعش برای کازرون

7-  از آن­جا که این مهاجران اغلب در منازل متروکه و نیمه مخروبه با پرداخت کرایه­ های فوق ارزش ملکی سکونت می­ یابند و چنین اماکنی هم علی­ المعمول در بافت­ های قدیمی واقع شده است لذا این منازل به انباری از انواع مواد غیر بازیافتی و غیر بهداشتی مبدل شده است و بروز معضلات بهداشتی دور از انتظار نیست در همین راستا لازم است به مالکین چنین اماکن مسکونی متروکه هُشدار و اخطار لازم داده شود تا بدون مجوز فرمانداری و بخشداری و نیروی انتظامی از اجاره دادن ملک خود به اتباع بیگانه خودداری کنند.

8-نکته ­ی پایانی این مقال به تکرار موضوع امنیتی حضور اتباع بیگانه به ویژه دارندگان تابعیت پاکستانی می­پردازم که اگر خدای ناکرده، هدایت این افراد با ساماندهی گروه­ های تروریستی و عوامل سیاسی فرا منطقه ­ای و با حمایت کشورهایی خاص به ویژه حمایت دشمنان انقلاب اسلامی مثل آمریکا و اروپا و آل سعود و... صورت گرفته باشد نباید با درصد کمی از این احتمال نسبت به حضور آن­ها مشکوک بود؟! و این که اغلب بیگانگان حاضر با داشتن سه چرخه­­ های کوچک موتوری تقریباً در همه­ ی نقاط شهرستان تردد دارند و به هر جا سَرَک می­ کشند و نشانی نقاط مختلف را بهتر از شهروندان و مسؤولان بَلَد هستند لذا ممکن است منبعی جهت ارسال اطلاعات درون کشور به خارج محسوب گردند!!؟ در هر صورت پیشگیری از وقوع اتفاقات ناگوار شرط عقل است: بالاخره خطر امثال داعش بیخ گوشمان محتمل است و شاید هم در حال لانه کردن باشد!!


نظرات بینندگان