کد خبر: ۷۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

شرکت نیمی از دانش‌آموزان کشور در سی و سومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی

مسیب‌زاده گفت: وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های مختلفی را در زمینه مسائل فرهنگی و مذهبی در قالب بسته‌های فرهنگی تقدیم دانش‌آموزان می‌کند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، محمدرضا مسیب‌زاده در نشست هماهنگی سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور به میزبانی شیراز گفت: وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های مختلفی را در زمینه مسائل فرهنگی و مذهبی در قالب بسته‌های فرهنگی تقدیم دانش‌آموزان می‌کند.

وی با بیان اینکه مدارس را محور تمام فعالیت‌های قرآنی قرار داده‌ایم، افزود: امسال بیش از شش میلیون دانش‌آموز یعنی بیش از نیمی از دانش‌آموزان سراسر کشور در این مسابقات در 9 رشته و سه عنوان قرآن،‌ عترت و نماز شرکت کردند.

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه در بخش قرآن، مسابقات در رشته‌های قرائت، تفسیر و حفظ در بخش عترت شامل رشته‌های عترت، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی و در بخش نماز نیز احکام و انشای نماز و همچنین اذان برگزار می‌شود، اضافه کرد: مجموع این 9 رشته در قالب دو بخش پژوهشی و آوایی برنامه‌ریزی شده است که استان فارس میزبان بخش پژوهشی مسابقات است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طی 10 سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش دو دوره پنج ساله برای میزبانی مسابقات قرآن تعریف کردیم که اکنون در سال دوم پنجم سال دوم هستیم و فارس میزبان آن شده است.

مسیب‌زاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تصریح کرد: در این راستا سه فعالیت‌ محوری «حفظ موضوعی آیات، امام‌شناسی و طرح مصباح‌الهدی در فعالیت‌های قرآن،‌ تعمیق و توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس کشور» در وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی‌ شده است.

نظرات بینندگان