کد خبر: ۷۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

اختصاص بیش از یک میلیارد ریال وام اشتغال به معتادان بهبودیافته

رئیس اداره بهزیستی جهرم با اشاره به در اختیار قراردادن وام اشتغال به 12 نفر از معتادان بهبود یافته شهرستان گفت: در این زمینه مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.

به گزارش شیرازه، عبادالله رامشخواه در گفتگو با خبرنگار پسین جهرم گفت: واحد پیشگیری اداره بهزیستی در چهار بخش پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مشاوره و پیشگیری از معلولیت ها فعالیت دارد.

وی برگزاری هم اندیشی انجمن ان.ای و مراکز اقامتی میان مدت (کمپ)، مراکز سرپایی اعتیاد و کمک به برطرف شدن مشکلات افراد مصرف کننده در بحث درمان را از فعالیت های واحد پیشگیری اداره بهزیستی جهرم در سال گذشته عنوان کرد و افزود: معرفی بیش از 300 نفر معتادان مصرف کننده به مراکز سرپایی و درمان اعیاد کمپ ها و ارائه یاری برگ به مبلغ 175 میلیون ریال از دیگر فعالیت های این واحد بوده است.

رئیس اداره بهزیستی جهرم با اشاره به در اختیار قراردادن وام اشتغال به 12 نفر از معتادان بهبود یافته شهرستان، بیان کرد: در این زمینه مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.

وی راه اندازی سی.بی در 9 مهدکودک و برگزاری جلسات آموزشی متعدد برای خانواده ها را از جمله فعالیت های واحد پیشگیری بهزیستی جهرم دانست و گفت: این مهم با هدف پیشگیری از اعتیاد، آسیب های اجتماعی و استفاده از مشاور مذهبی در کنار کارشناس روان شناسی انجام شده است.

رامشخواه، برگزاری جلسات متعدد متناسب با موضوعات مختلف روان شناسی با هدف ارتقا سلامت روان بانوان توسط پایگاه سلامت اجتماعی و همیاران، ارائه سه طرح مجوز مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) در سطح شهرستان، شرکت مددجویان در طرح باشگاه سلامت محلات، برگزاری دوره های بازآموزی آموزشی مهارت های پیش دبستانی و شرکت بیش از 90 مربی و مدیر مهدکودک در این دوره ها، برگزاری کارگاه های مهارت های زندی و آموزش بیش از 30 نفر از کارکنان ادارات به عنوان مربی و آموزش در سطح جامعه را از جمله برنامه های واحد پیشگیری اداره بهزیستی جهرم در سال گذشته عنوان کرد.

نظرات بینندگان