کد خبر: ۷۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۴
سخنگوی شورای شهر شیراز در گفتگو با شیرازه:

اعضای شورای شهر با ترک جلسه مانع از رای گیری برای استعفای ترابی شدند

زین‌العابدین عرب گفت: چنانچه ترابی بخواهد می‌تواند درخواست خود را برای برگزاری جلسه فوق‌العاده بررسی این موضوع به فرمانداری ارائه کند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، محمد حق‌نگر در نطق پیش از دستور خود در یک‌صد و سومین جلسه علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه تصمیم جدی شهردار شیراز برای ماندن در کسوت خدمت به شهروندان، نقطه عطفی را در شهر شیراز رقم زد، گفت: متعاقب این موضوع انتظار می‌رود شتاب و تحرک بیشتری در حوزه عمران و توسعه شهر شیراز را شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورای شهر شیراز با گلایه از رکود در حوزه‌های عمرانی گفت: مدیریت در شهرداری‌ها باید نقش‌آفرینی کرده و با تسهیل در قوانین و تشویق در حوزه‌های مختلف شور و نشاط و تحرک اقتصادی را در شهرها گسترش دهند.

وی تأکید کرد: معاونت خدمات شهری و معاونت‌های اجرائی مناطق 10 گانه شهرداری باید حساسیت بیشتری نسبت به برخورد با فروشندگان دوره‌گرد، کمک به پاکسازی معابر، اهتمام ویژه به تعمیر و نگهداری پیاده‌روها و تأسیسات شهری، جمع‌آوری حیوانات موذی در کوچه‌ها و معابر، مصرف بهینه آب و برخورد با مصرف‌کنندگان قلیان در فضاهای عمومی داشته باشند.

علی راستگو، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه هدف از ایجاد شوراها پیشبرد بهتر امور شهر و شهروندان است، گفت: جهت اطلاع و آگاهی مردم از تصمیمات شورا باید با رسانه‌ها تعامل داشته باشیم و مسائل به‌صورت زنده حداقل از شبکه رادیویی به‌صورت روزانه پخش شود تا مردم در جریان امور قرار گیرد و بتوانیم از نظرات مردم استفاده کنیم.

بود فضای مناسب بوستان کودک یا پارک محله‌ای در مناطق شیراز به‌خصوص در مناطق جنوب شهر، توجه شهردار را می‌طلبد

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم که نبود فضای مناسب بوستان کودک یا پارک محله‌ای در مناطق شیراز به‌خصوص در مناطق جنوب شهر است، توجه شهردار را می‌طلبد، در برخی مناطق شهر به دلیل وجود نقطه‌های کور احساس عدم امنیت می‌شود که شاید با نورپردازی‌های مناسب و رنگارنگ یا افزایش عرصه پیاده بتوان این مشکل را رفع کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز در پایان تبدیل وضعیتی نیروهای شرکتی شاغل در مجموعه شهرداری و سازمان‌های وابسته که موجب امنیت روانی و بازده بیشتر کارکنان می‌شود را خواستار شد و افزود: انتظار داریم این اقدام مهم هر چه سریع‌تر در راستای پایان بخشیدن به برخی نا عدالتی‌ها اعمال شود.

زین‌العابدین عرب، سخنگوی شورای شهر شیراز نیز در گفتگو با شیرازه علت عدم بررسی درخواست استعفای غلامعلی ترابی را ترک جلسه توسط اعضا و به حدنصاب نرسیدن اعضا جهت رأی‌گیری عنوان کرد و افزود: این موضوع به جلسه آتی شورا موکول می‌شود و با توجه به اینکه سوم تیر آخرین مهلت استعفا برای شرکت در انتخابات مجلس است؛ چنانچه ترابی بخواهد می‌تواند درخواست خود را برای برگزاری جلسه فوق‌العاده بررسی این موضوع به فرمانداری ارائه کند.

نظرات بینندگان