کد خبر: ۷۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۴

عضو شورای شهر شیراز: فرمانداری نمی‌تواند بگوید در اجرای فلان مصوبه دست نگه‌ دارید

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت: رد مواردی که اعلام شده عجیب است و به نظر می‌آید فرمانداری دنبال نقطه‌ای برای رد مصوبات هست.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در یک‌صد و سومین جلسه علنی شورای شهر شیراز 9 مورد از اعتراضات فرمانداری به مصوبات شورا مورد بررسی قرار گرفت.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز، در واکنش به اعتراضات فرمانداری به مصوبات شورا گفت: آیا تاکنون نحوه برخورد ما با فرمانداری این‌گونه بوده که همه مصوبات ما را رد کنند، رد مواردی که اعلام شده عجیب است و به نظر می‌آید فرمانداری دنبال نقطه‌ای برای رد مصوبات هست.

غلامعلی ترابی در واکنش به اعتراض فرمانداری به مصوبه شورا برای اصلاح بندهایی از اساس‌نامه سازمان حمل‌ونقل مسافر عنوان کرد: فرماندار در نامه ارسالی گفته است که اظهارنظر دراین‌باره میسر نیست و نگفته است مصوبه ما مشکل قانونی دارد.

مخالفت‌های فرمانداری باید مستند بر قانون باشد

محمودرضا طالبان، نائب رئیس شورا نیز با تأکید بر اینکه مخالفت‌های فرمانداری باید مستند بر قانون باشد، گفت: اگر مصوبات ما غیرقانونی بود فرمانداری باید اعلام کند و گرنه نمی‌تواند بگوید در اجرای آنها دست نگه‌ دارید. دوستان فرمانداری باید اعتراض قانونی خودشان را ابلاغ کنند ولی گفته‌اند اظهارنظر میسر نیست.

70 درصد بودجه حمل‌ونقل مسافر را دولت باید تبدیل کند

شهردار شیراز هم گفت: رئیس شورای تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی استانداری است و چون حکومتی است باید طوری اساسنامه را بنویسیم که فردا اعتراض نکنند، پس پیشنهاد می‌کنم شهرداری را موظف کنیم ارکان را از طریق مجاری قانونی وزارت کشور دنبال کند که بعد در آن کارشکنی هم نکنند، 70 درصد بودجه حمل‌ونقل مسافر را دولت باید تبدیل کند.

در ادامه یک‌صد و سومین جلسه علنی شورای شهر شیراز، دیهیمی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه 400 هزار هکتار اراضی در اطراف شهر با قطعاتی بالای یک هکتار داریم،گفت: شهرداری مشاوری برای تحقق طرح‌های موضعی اراضی بالای یک هکتار گرفته است و برخی از این اراضی مثل کشن را خالی کرده است تا شهر را نظام دهد.، البته این مقدمه شروع کار است و به همین راحتی هم نیست که از فردا شهرداری پروانه ساخت بدهد.

مشاور شهرداری شیراز در طرح‌های موضعی نیز اظهار کرد: طرح‌های موضعی محور امیرکبیر در مجموعه طرح‌های تفصیلی شیراز مطرح شده است، منطقه چهار شیراز از مناطق حاشیه شهر است که محور خروجی بوشهر از آن رد می‌شده و به همین خاطر مشاغل مزاحم در آنجا مستقر است.

وی با بیان اینکه وجود اراضی بکر این منطقه را واجد یک شتاب بزرگ توسعه کرده است، افزود: در طرح ساختاری شیراز به‌منظور تمرکززدایی و تعدیل سرعت توسعه در کریدور شمال شرقی، این زمین‌های بکر می‌تواند کاتالیزوری برای تشکیل مرکز توسعه شرق جنت باشد.

حق نگر نیز اضافه کرد: عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند تعداد طرح‌های موضعی زیاد شود و در همه مناطق شهر پیاده‌سازی شود.

نظرات بینندگان