کد خبر: ۷۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۴
دادستان شهرستان زرین دشت:

فعالیت شرکت «ابرکهکشان راه تجارت» غیرقانونی است/ مردم فریب نخورند

حسین اسفندیاری گفت: اعمال آنها مصداق دخالت غیر مجاز در فعالیت های اقتصادی و تجاری است که برابر قانون جرم شناخته می شود و قابلیت پیگیری دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از زرنوشت، شرکت های هرمی طی سالهای اخیر با نامها و روش های مختلفی هریک به نوعی در کشور فعال و با جذب مردم شروع به تبلیغ فعالیت خود نمودند و در پایان با جمع آوری یک پول کلان از کشور فرار و یا در چنگال قانون گرفتار شدند که فقط در این بین کسانی متحمل ضرر و زیان شدند که در این شرکتها عضو بوده اند.

حسین اسفندیاری دادستان شهرستان در گفتگو یا خبرنگار ما پیرامون فعالیت شرکت هرمی ابرکهکشان راه تجارت در شهرستان و آیا این شرکت مجوز قانونی دارد یا نه گفت: تاکنون این شرکت هیچ گونه مجوزقانونی دال بر فعالیت در شهرستان به هیچ مرجع قانونی ارائه نداده است و جلسات تشکیل شده توسط آنان که بصورت مختلت تشکیل می گردد کاملا خلاف شئونات اسلامی می باشد که اعتراض مسئولین امر شهرستان نیز بر همین اساس در برداشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: بدیهی است که اعمال آنها مصداق دخالت غیر مجاز در فعالیت های اقتصادی و تجاری است که برابر قانون جرم شناخته می شود و قابلیت پیگیری دارد.

اسفندیاری اضافه کرد که تاکنون از طریق پلیس اطلاعات برای سرکرده گان این شرکت مذکور تذکر جدی و کتبی مبنی بر عدم فعالیت شرکت مذکور در سطح شهرستان داده شده است و آنها نیز متعهد شده اند که در صورت تکرار فعالیت غیرقانونی طبق مقررات با آنها برخودرد می گردد.

دادستان شهرستان همچنین به شهروندان این توصیه را نمودند که با توجه به تجربه تلخ فعالیت شرکتهای هرمی از عضویت و فعالیت دراین شرکتها و نیز شرکت ابر کهکشان راه تجارت خودداری نمایند چراکه باعث بوجود آمدن ضرر و زیان های چه مادی و چه معنوی برای اعضا خواهد شد و همچنین متعاقبا باعث تشکیل پرونده هایی برای خود می شوند.

اسفندیاری در پایان افزود که چه بسیار بوده اند مال باخته گانی که با عضویت در همین شرکتها توسط عوامل آنها فریب خورد و اموال خود را از دست داده اند که ای بسا در برخی موارد شوک های روحی و روانی ایجاد شده تاثیری غیر قابل جبران برای آنان در بر داشته است.

نظرات بینندگان