کد خبر: ۸۰۳۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

هشدار معاون دادگستري فارس در خصوص شركت‌ هاي بازاريابي شبكه‌اي/ مجوز شركت «ابر تجارت كهكشان» لغو شد

معاون قضائي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري فارس، بار ديگر بر لزوم توجه شهروندان به مجوز دار بودن شركت‌هاي بازاريابي شبكه‌اي تاكيد كرد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، احمد رحمانيان تصريح كرد: براساس تبصره ماده يك قانون مجازات اخلالگران نظام اقتصادي، با شركت‌هاي هرمي برخورد قانوني انجام شده و مي‌شود.

وي توضيح داد: در بازاریابی شبکه‌ای، شخص حقوقی به صورت حقیقی یا در فضای مجازی افرادی را به عنوان بازاریاب به منظور فروش محصولات خود به کار می‌گیرد و هر بازاریاب با معرفی بازاریاب دیگر به عنوان زیرمجموعه خود با ایجاد گروه فروش چندسطحی موجب گسترش و افزایش فروش می‌شود و در قبال اين اقدام پاداش يا كميسيون دريافت مي‌كند.

رحمانيان افزود: متأسفانه مسئولان این شرکت‌ها با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و بیکاری نسل جوان و تحصیلکرده و همچنین تبلیغات کذب مبنی بر به دست آوردن درآمدهای کلان، زمینه جذب جوانان را فراهم و در ادامه فعالیت‌های بازاریابی زمینه ایجاد مفسده‌های مختلف را ايجاد مي‌كنند.

این مقام قضایی استان فارس گفت: اغلب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای از اهداف اصلی ترسیم شده در اساسنامه که همان عرضه محصولات مفید و پرمصرف، رونق تولید داخلی، حذف واسطه‌ها و پویایی اقتصادی است؛ فاصله گرفته و اغلب به فروش محصولات خارجی قاچاق روی می‌آورند که ضمن لطمه به اقتصاد داخلی، ترویج مصرف گرایی و گرایش به محصولات غیرضروری مانند لوازم آرایشی را دنبال مي‌كنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس همچنین با اشاره به استفاده این شرکت‌ها از برچسب‌های جعلی اصالت و سلامت محصولات داخلی عرضه شده، اضافه كرد: اغلب محصولاتی كه در فرایند فعالیت بازاریابی شبکه‌ای عرضه می‌شود، كيفيتي نازل و قيمت‌هاي نامتعارف دارد كه زمينه‌ساز فريب افراد است.

رحمانیان افزود: به دلیل مجهول و غیرشرعی بودن منابع تأمین کالا و طریق سوددهی شرکت‌های هرمی، صرفاً شرکت‌هایی که مجوز فعالیت از مرکز اصناف و بازرگانان ایران و دبیرخانه هیئت عالی نظارت را اخذ كرده‌اند، مجاز به فعاليت هستند.

وي با تصريح اينكه مسئولیت نظارت بر فعالیت شعب شرکت‌های مجاز و بازاریابان بر عهده صاحب پروانه کسب است، اضافه كرد: مردم هنگام فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای دقت کنند؛ چرا که برخی از این شرکت‌ها مجوز فعاليت دارند اما ماهیت اقدام آنان به‌صورت هرمی و با وعده پرداخت سودهای زیاد، غير متعارف است.

رحمانيان گفت: به‌دنبال محرز شدن تخلفات شركت بازاريابي شبكه‌اي ابر تجارت كهكشان، مجوز فعاليت اين شركت به استناد ماده 20 آئين نامه اجراي چگونگي صدور و تمديد پروانه كسب و نحوه نظارت بر اصناف در فضاي مجازي، از سوي مركز اصناف و بازرگانان و دبير هيئت عالي نظارت، لغو شده است.

معاون قضايي دادگستري استان فارس گفت: مردم مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص ضوابط و مقررات بازاریابی شبکه‌ای و شرکت‌های مجاز، به نشاني اينترنتي www.networkmarketing.mimt.gov.ir مراجعه كنند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
akbar
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴
0
دستگاه قضایی خسته نباشه حالا هم زود بود.هزاران نفر بدبخت شدند