کد خبر: ۷۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

10 میلیون جریمه و نوشتن مقاله درباره مضرات ماهواره، جریمه دو جوان نصاب ماهواره در فراشبند

قاضی در این پرونده به جای فرستادن این دو جوان به زندان، آنها را موظف به تهیه مقاله ای با موضوعات آسب های ماهواره کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار، حکم دو جوان نصاب ماهواره در شهرستان فراشبند صادر شد. قاضی در این پرونده ضمن احتساب جریمه نقدی به جای فرستادن این جوانان به زندان، انها را موظف به تهیه تحقیقی کامل در مورد ماهواره و آسیب های آن کرد.

متهمین جوان که درگذشته عامل توزیع و نصب تجهیزات ماهواره در شهرستان بودند که در زمان دستگیری نیز دو عدد رسیور، دو عدد دیش و مقداری کابل اتصال از انها کشف و ضبط شد.

گزارشات مورد وثوق اداره اطلاعات سپاه فراشبند، گزارش و تحقیقات مرجع انتظامی و اقرار صریح و مقرون به واقع متهمان و تجهیزات کشف شده و دفاعیه بلا وجه متهمین در مورد اتهام سبب شد دادگاه بزهکاری متهمین را محرز ومسلم دانسته و با استناد به ماده 8 قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره مصوب 23/11/1373 حکم بر محکومیت هریک از متهمین صادر نمود.

حکم بر پرداخت مبلغ یکصد ملیون ریال در حق صندوق دولت با احتساب ایام بازداشت قبلی و ضبط تجهیزات مکشوفه به نفع دولت (سازمان صدا وسیما)صادر نمود، لیکن به دلیل فقدان سابقه کیفری و جوان ومتاهل بودن متهمین به جهت پیش بینی عدم ارتکاب جرم جدید در آینده حکم صادر به حالت تعلیق مراقبتی به مدت یکسال صادر شد.

متهمین در قبال این تعلیق مکلف شدند در ایام تعلیق، تحقیق کاملی در حد چهل صفحه بصورت ماشین نویسی شده و مصوربا محوریت موضوعات 1- اهداف دشمنان جمهوری اسلامی ایران در راه اندازی شبکه های غیر اخلاقی رایگان فارسی زبان برای ایرانیان 2- مضرات و آسیب های ناشی از ماهواره و تاثیر آن بر قشر جوان و نوجوان به ویژه در زمینه ازدواج و طلاق جوانان و انحرافات اخلاقی 3- نحوه برخورد سایر کشورهای اسلامی با موضوع برنامه های نامناسب ماهواره ای 4- راه کارهای مبارزه با برنامه های نامناسب ماهواره ای را به ضمیمه مصاحبه با بیست نفر از شهروندانی که در منزل از ماهواره استفاده کرده اند و علت و هدف و اثر استفاده ایشان از برنامه های ماهواره ای (با حفظ هویت) را به دادگاه و نیز به حوزه مقاومت بسیج سپاه فراشبند تحویل دهند.

قابل ذکر است در صورت عدم تبعیت متهم از دستور مراقبتی دادگاه می تواند به دستور قاضی یا دادستان اجرای احکام برای بار اول یک تا دو سال به مدت تعلیق اضافه یا قرار تعلیق را لغو نماید و با تخلف از دستور دادگاه در مرحله دوم و یا در صورت ارتکاب جرم جدید قرار تعلیق صادره لغو و محکومیت مورد اشاره علاوه بر مجازات جرم جدید به مرحله اجرا گذاشته خواهدشد .

این حکم در حالی صادر شد که قضات فارس در چند سال گذشته، بارها برای جرم های متفاوت، حکم هایی از این دست صادر کرده اند.
نظرات بینندگان