کد خبر: ۷۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

انباشت زباله در برخی مناطق جهرم + تصاویر

شهرداری جهرم در اطلاعیه خود از شهروندان خواسته بود تا زباله ها را ساعت 9 شب در جلو منزل خود قرار داده تا نسبت به جمع آوری آن اقدام شود.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، اواخر فروردین ماه امسال بود که شهرداری جهرم با نصب تابلو نوشته هایی در سطح شهر از جمع آوری زباله ها در ساعات شب خبر داد. چیزی که پیش از آن نیز در جهرم اجرا می شد اما به دلایل نامعلومی به روال سابق بازگشته بود.

آنچه سبب این تصمیم توسط معاونت خدمات شهر شهرداری جهرم شد، تاخیر در جمع آوری زباله ها و ایجاد بوی نامطبوع حاصل از دمای محیط بود که نتیجه آن در خطر افتادن سلامت مردم و عدم رعایت بهداشت در سطح شهر می شد.

شهرداری جهرم در اطلاعیه خود از شهروندان خواسته بود تا زباله ها را ساعت 9 شب در جلو منزل خود قرار داده تا نسبت به جمع آوری آن اقدام شود.

با این وجود و پس از گذشت بیش از دو ماه از اجرای این طرح در شهر جهرم، هنوز شاهد آن هستیم که در برخی مناطق زباله ها نه تنها در ساعت مقرر توسط همشهریان به بیرون منتقل نشده بلکه با انباشت آن در کنار کوچه و خیابان ها که بعضاً مسیر عبور و مرور مردم نیز محسوب می شود، شرایط در خطر افتادن سلامت مردم مهیا شده است.

چنانچه رفتگران در ساعت مشخص نسبت به جمع آوری زباله ها اقدام می کنند، انباشت زباله ها آن هم در ساعات روز به ویژه در فصل تابستان سبب فاسد شدن، ایجاد بوی تعفن و بروز بیماری های مختلف می شود که می طلبد شهرداری و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه تذکر داده تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

تصاویر زیر خود گویای مطالب فوق است که به علت قرار گرفتن آن در محل عبور و مرور مردم و همچنین وجود آن در کنار دو مجموعه اداری (دانشگاه پیام نور و اداره منابع طبیعی) علاوه بر در خطر بودن سلامت مردم چهره ای نازیبا از شهر را به همشهریان و مسافران نشان می دهد.

 

 

انتهای پیام

برچسب ها: جهرم ، زباله ، شهرداری ، شیرازه
نظرات بینندگان