کد خبر: ۷۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۴

فرماندار فسا: عامل ورود مواد مخدر به ایران، انگلیس بود

عزم ملی و فرهنگی ،لازمه مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش شیرازه به نقل از فسایی محمد سمیع پور معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان طی سخنانی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای کار سکاندار جدی مبارزه با مواد مخدر شد.

وی ضمن بیان این مطلب افزود: این در حالی است که دیگر کشورهای دنیا نیز با امضای سندcmo عزم خود را برای مبارزه با مواد مخدر جزم کردند. در این ماجرا ایران قاطعانه برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اقدام و در انجام این رسالت مهم شهدای عزیزی نیز تقدیم نمود.
وی در ادامه اعتیاد را خانمان سوز دانست و افزود: اعتیاد قدرت اندیشه ،نو آوری ،پشتکار و کوشش و سازندگی را در انسانها به ویژه نسل جوان از بین می برد و بنیان خانواده و اجتماع را نابود می کند.
وی افزود: کشورهای دنیا هر ساله مبالغ هنگفتی را برای مبارزه با مواد مخدر هزینه می کنند ولی هنوز نتوانسته اند بر این معضل اجتماعی غلبه کنند ، باندهای قاچاق مواد مخدر و معتادان در بعضی از کشورها رو به افزایش است و امروز تجارت مواد مخدر سومین تجارت سود آور دنیاست.
رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح خاستگاه تاریخی ترویج استعمال مواد مخدر در ایران آن را یکی از نقشه های استعمار انگلیس دانست و افزود: عامل ورود سیاسی مواد مخدر به ایران استعمار پیر انگلیس بود.
وی تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به صنعتی و کاهش سن استعمال کنندگان و تعدد و تنوع انواع مواد مخدر با محرک و روان گردانها را زنگ خطر جدی برای خانواده ها دانست و ضمن برشمردن عوامل اعتیاد و راههای پیشگیری و مبارزه ،به این نکته اشاره نمود که اعتیاد نوعی کمبود معنویت است و باید به توانمند سازی جوانان و نوجوانان اهتمام داشته باشیم و جوانان را انسان هایی معنوی تربیت کنیم و بدانیم که عزم ملی و فرهنگی لازمه مبارزه با مواد مخدر است.

نظرات بینندگان