کد خبر: ۷۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۴

انتقاد امام جمعه کازرون از نحوه انتخاب استاندار

امام جمعه کازرون به انتخاب استاندار فارس اشاره کرد و گفت: این شیوه‌ مناسبی نیست، من به وزارت کشور و رئیس‌جمهور می‌گویم با استان فارس این‌چنین برخورد نکنید.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  کازرون خبر، حجت‌الاسلام‌ محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه کازرون در سخنانی خطاب به نمازگزاران اظهار داشت: پیش از برگزاری نماز عید سعید فطر، فطریه‌های خود را به خیریه‌ها و کمیته امداد امام (ره) برسانید تا آن‌ها آن را به دست مستمندان و نیازمندان برسد و بحث کمک به مردم مظلوم یمن که شب و روز زیر آتش کینه دشمنان اسلام قرار دارند نیز مد نظرتان قرار گیرد.

 

وی همچنین گفت: امروز سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی است که در سال 1359 شورایی که مسئول حفاظت و حراست از اسلامیت نظام و تطبیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی را دارد شکل گرفت.

 

حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرو ، عکس

 

خرسند در مورد مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: بعد از 12 سال مذاکره در دولت‌های گوناگون به‌ویژه در این دولت شاهد جمع‌بندی در مذاکرات هسته‌ای بودیم که هنوز توافقی صورت نگرفته و این مرحله، جمع‌بندی بوده است.

 

وی اضافه کرد: باید از تلاش پیگیر و مجاهدت خستگی‌ناپذیر هیئت مذاکره‌کننده به‌ویژه وزیر امور خارجه و تلاش‌های ریاست جمهوری در این زمینه تشکر کنیم حال دشمن به این مذاکرات پایبند باشد یا نباشد این عزیزان زحمت خودشان را کشیده‌اند.

 

امام جمعه کازرون ادامه داد: این مذاکرات سرانجام به یک سرانجام رسید که در جواب مقام معظم رهبری به نامه رئیس‌جمهور نیز آمده متن فراهم‌شده باید با دقت ملاحظه شود و در مسیر قانونی پیش‌بینی‌شده قرار گیرد چراکه متن طولانی است و کارشناسان باید دقت لازم را داشته باشند که دشمن نتواند از برخی کلمات سواستفاده کند چراکه کشورهای 1+5 به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیستند و ما این‌ها را دشمن می‌دانیم.

 

وی گفت: زورگویی و خوی استکباری هنوز در لحن این‌ها وجود دارد، ازاین‌رو باید مراقب نقض عهد دشمن باشیم چراکه این‌ها حاضر نبودند حتی یک سانتریفیوژ در ایران فعال باشد و 12 سال پیش می‌گفتند شما انرژی هسته‌ای لازم ندارید و باید جمع کنید اما امروز پذیرفته‌اند که ایران انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشد.

 

خطیب جمعه کازرون در ادامه تصریح کرد: برخی از خطوط قرمز نظام رعایت شده و این نتیجه قاطعیت و صلابت و دشمن‌شناسی رهبری و اختیاری که به این هیئت دادند و حمایت‌هایی که شد و درعین‌حال تذکرات و جاهایی نیز خطوط قرمز را ترسیم کردند و همچنین حمایت و صبر مردم در برابر مشکلات را یک جریان سیاسی به نفع خود مصادره نکند چراکه دولت‌های گوناگون در این زمینه زحماتی را کشیده‌اند.

 

وی گفت: هنوز با نتیجه مطلوب فاصله داریم و سطح توقع جامعه را بالا نبریم و امید کاذب ایجاد نکنیم به‌نحوی که مردم فکر کنند تمام مشکلات حل می‌شود.

 

خرسند در مورد انتخاب استاندار جدید فارس خاطرنشان کرد: به شیوه انتخاب استاندار و عملکرد وزارت کشور انتقاد جدی داریم چرا که بسیار نامناسب بود و در هیچ دولتی این‌چنین با فارس برخورد نشد و 18 نماینده مجلس و نماینده محترم ولی‌فقیه در این استان، تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) و برخی دیگر از علمای این استان جلسه مشترکی گرفتند و پنج نماینده معرفی کردند که همگی اصلاح‌طلب بودند و در این دولت مسئولیت دارند و بااین‌وجود فرد دیگری معرفی می‌شود.

 

خطیب جمعه کازرون گفت: آیا بهتر نبود در معرفی این گزینه مشورتی صورت می‌گرفت و در حالتی استاندار به استان می‌آید که هیچ تعاملی وجود ندارد و شما بار وی را سنگین کردید و امیدواریم این تعامل را بتواند برقرار کند.

 

خرسند افزود: این چه تدبیری و امیدی است که به 18 نماینده و علمای این استان، 74 امام‌جمعه فارس بی‌توجهی می‌کنند و آیا دلسوزی آن‌ها برای این استان کمتر از شما و آقای وزیر کشور بوده، این چه برخوردی است که شما با سرنوشت این استان می‌کنید، این شیوه‌ مناسبی نیست و من به وزارت کشور و رئیس‌جمهور می‌گویم با استان فارس این‌چنین برخورد نکنید.

 

امام جمعه کازرون ادامه داد: سیاسیون هرچیزی را سیاسی و جناحی نبینند و باید با مشورت و با هماهنگی رفتار می‌‌کردند و این دروغ است که مخالفت به دلیل این است که استاندار اهل فلان شهر و دیار و فلان قوم است، من خودم در این جلسات بوده‌ام و هیچ معیار قومیتی نبوده است چرا در این ماه مبارک رمضان و در این فضاهای مجازی بی‌تقوایی می‌کنید که امیدواریم استاندار بتواند مسائل این استان را خوب درک کند و مشورت خوب بگیرد و تعامل خوب داشته باشد.


نظرات بینندگان