کد خبر: ۷۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

کمک 40میلیارد تومانی یک خیر شیرازی برای احداث مرکز درمانی سرطان/زمان ثانی: هدفم امیدبخشی به بیماران ناامید است

آیین احداث مرکز درمانی پژوهشی سرطان زمان ثانی با کمک 40میلیارد تومانی نیکوکار عرصه سلامت فارس، سید مصطفی زمان ثانی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، طی مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتررضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و جمعی از خیرین سلامت استان احداث مرکز تخصصی پژوهشی درمانی سرطان زمان ثانی جنب بیمارستان حافظ شیراز، با اهدای 40میلیارد تومان کمک توسط سید مصطفی زمان ثانی، نیکوکار بزرگ عرصه سلامت که پیش از این نیز، شهریورماه سال گذشته با کمک 10میلیارد تومانی خود عملیات احداث درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بانوان را در شیراز آغاز کرده بود، کلید خورد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در مراسم آغاز ساخت بیمارستان وپژوهشگاه تخصصی زمان ثانی با بیان اینکه خیرین یکی از پایه‌های سلامت استان فارس هستند، گفت: استان فارس سابقه درخشانی در امر درمان وآموزش پزشکی دارد و امیدواریم باتوجه به سیاست های معاونت پژوهشی وزارت بهداشت برای 5 سال آینده که تقویت وتوسعه مراکز پژوهشی است، شاهد تحول مراکز پژوهشی استان به خصوص مرکزتحقیقات سرطان باشیم.

برای اولین بار در زمینه پژوهش سلامت سرمایه گذاری شد

دکتر سید بصیر هاشمی با بیان اینکه تحقیقات کاربردی برای رفع وابستگی کشور و افزایش و تقویت مراکز پژوهشی را در دستور کار داریم، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم پژوهش های زیربنایی وقوی را در مرکز پژوهشی درمانی زمان ثانی انجام دهیم و با کاربردی کردن تحقیقات گام مؤثری در زمینه درمان سرطان ورفع نیاز کشور برداریم.

وی در ادامه ضمن تشکر از سیدمصطفی زمان ثانی که هزینه ساخت مرکز تخصصی پژوهشی درمانی سرطان را به عهده گرفته است، گفت: آقای زمان ثانی اولین خیری هستند که در زمینه پژوهش سلامت سرمایه گذاری می‌کنند.

هدفم از ایجاد این مرکز، امید دادن به بیماران نا امید سرطانی است

سید مصطفی زمان ثانی، خیر سرمایه گذار مرکز درمانی زمان ثانی هم در این مراسم با ابراز خوشحالی از آغاز ساخت دو پروژه بزرگ درمانی در شیراز، هدف خود ازراه اندازی مرکز درمان سرطان را امید دادن به بیماران نا امید سرطانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان به صورت پراکنده انجام می شود، اظهار کرد: این مرکز درمانی پژوهشی، به سه هزار و 400مترمربع و با زیر بنای 22 هزار متر مربع در 10 طبقه ساخته می‌شود.

زمان ثانی توضیح داد: این مرکز دارای بخش پرتودرمانی به مساحت 1750 متر مربع شامل سه واحد درمانی، رادیولوژی به مساحت 400 متر مربع، آزمایشگاه عمومی به مساحت 200 متر مربع، بخش شیمی درمانی به مساحت دو هزار متر مربع و 78 تخت، بخش بستری جراحی با 16 تخت، بخش جراحی با دو اتاق عمل، 12 آزمایشگاه پژوهشی وغیره خواهد بود که با 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که آخرین پیشرفت های پژوهشی در زمینه سرطان در این مرکز انجام شود تا بیمارانی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور از خدمات آن بهره مند شوند.

زمانی ثانی همچنین با اشاره به مراحل ساخت پروژه نخست که تحت عنوان درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی ویزه بانوان، سال گذشته در جنب بیمارستان حضرت زینب(س) آغاز شده، خاطرنشان کرد: فاز نخست این درمانگاه در حال اتمام بوده و فاز دوم نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

این نیکوکار سلامت فارس گفت: به تصور من و بسیاری از مردم، سرطان بیماری لاعلاجی است اما این باور دیگر درست نیست و در سال های اخیر، راه های درمانی آن کشف شده است و می خواهم این مرکز، این امید و باور را در مبتلایان ایجاد کند.

وی با گرامیداشت یاد دکتر محمدجواد بهشتی که پس از سال ها مبارزه با این بیماری جان خود را از دست داده است، افزود: از دست دادن برخی عزیزانم در اثر این بیماری، انگیزه من را برای خدمت به مبتلایان بیشتر کرده است و یک طبقه از این مرکز به آموزش افراد جامعه اختصاص می یابد تا ترس از این بیماری از بین برود و انتظار دارم با حضور محققان و متخصصان بزرگ در آن، زمینه ارتباط بیشتر پژوهشی با خارج از کشور نیز فراهم شود تا این مرکز درمانی پژوهشی مانند ستاره ای در آسمان علم پزشکی بدرخشد.

زمان ثانی یادآور شد: مرحوم نمازی زنده است و خواهد بود و نقش او که همواره الگوی من بوده، در حوزه سلامت جاویدان است و امیدوارم فارغ التحصیل خوبی از مکتب و مدرسه او باشم.

امیدواریم مرکز درمانی پژوهشی سرطان زمان ثانی به یکی از شاخصه‌های شهر شیراز در خاورمیانه تبدیل شود

رئیس مرکز تحقیقات سرطان شناسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز راه اندازی این مرکز را آرزوی دیرینه خود و همکارانش دانست که به یاری این نیکوکار بزرگ که همه به او افتخار می کنیم، محقق می‌شود.

دکتر قادری از تلاش و پیگیری های انجام شده در طول 6ماه گذشته برای برنامه ریزی ساخت این مرکز با دید تخصصی و فنی، با رعایت همه جوانب لازم خبر داد و افزود: این تلاش ها با هدف ایجاد بستری برای خدمت رسانی به همه افراد صورت گرفته و امیدواریم به یکی از شاخصه های شهر شیراز نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه تبدیل شود.

وی اظهار کرد: از ویژگی های مهم این مرکز که در 10طبقه، جنب بیمارستان حافظ احداث می شود این است که خود خیر سازنده آن است که موجب تسریع در روند ساخت آن می شود.

مهندس شامس، مدیر اجرایی پروژه نیز در این آیین به تشریح ویژگی های سازه و بنای پیش بینی شده پرداخت.

بنابر این گزارش مرکز درمانی پژوهشی سرطان زمان ثانی در زیربنایی معادل 22هزار مترمربع و سه هزار و 400مترمربع مساحت در 10طبقه و شامل امکانات گوناگون در آموزشی، پژوهشی و درمانی، جنب بیمارستان حافظ شیراز با اهدای 40میلیارد تومان کمک توسط سید مصطفی زمان ثانی احداث می شود.

نظرات بینندگان