کد خبر: ۷۴۲۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
رئیس شورای شهر شیراز در گفتگوی اختصاصی با شیرازه:

تنها یک درصد از باغ جنت واگذار می شود/ «کانون» به دنبال گرفتن مالکیت زمین نیست

2 هزار مترمربع زمین که فاقد درخت و فضای سبز است از فضای 20 هکتاری بوستان جنت به کانون فرهنگی مذهبی رهپویان وصال واگذار می‌شود
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، کانون رهپویان وصال یکی از بزرگترین مجموعه های بزرگ فرهنگی مذهبی در کشور است که اخیرا با برخی حاشیه ها روبرو شده است. فعال ترین کانون شهر شیراز که در فرودین ماه سال 87 آماج حملات تروریستی سلطنت ها و منافقین قرار گرفت، در اردیبهشت ماه جاری به دلیل اختلافاتی که با فرزندان واقف حسینیه شهدا پیش آمد، به ناچار، جلسات هفتگی خود را تعطیل کرد اما مدتی بعد با گفتگوهای صورت گرفته، این حسینیه بازگشایی شد. پس از این اتفاق، مسئولان کانون رهپویان وصال به این فکر افتادند که بایستی مکان ثابتی برای انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی داشته باشند و به همین جهت از مسئولین خواستار کمک در این زمینه شدند.

شهرداری شیراز با توجه به جایگاه و اهمیت این کانون فرهنگی در یکصدونهمین جلسه شورای شهر لایحه ای مبنی بر واگذاری دو هزار مترمربع زمین از بوستان جنت واقع در خیابان شهید فرزدقی به کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز تقدیم شورا کرد که با اکثریت آرای اعضا به تصویب رسید.

هنوز از امضای اعضای شورای شهر پای این لایحه شهرداری شیراز خشک نشده بود که عده ای واگذاری زمین به این کانون فرهنگی را اقدامی مغایر قانون دانستند و در فضای مجازی شروع به جوسازی علیه شورای شهر کردند. آن ها با فشار به فرماندار شیراز می خواهند تا او مصوبه شورا را رد کند. حالا فرمانداری با توجه به این که 11 روز از مصوبه شورای شهر می گذرد، بایستی مطابق قانون تا 4 روز دیگر به این مصوبه پاسخ دهد.

حیدر عالیشوندی اما روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفته است: در فرصت مانده برای بررسی بدون تردید دغدغه های مردم در زمینه های فضای سبز ، خشکسالی و فرهنگی در این بررسی لحاظ خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، درباره جزئیات مصوبه شورای شهر و وضعیت فعلی این مصوبه، گفت: براساس قانون شهرداری می‌تواند پس از تصویب و تأیید شورای شهر بخشی از زمین‌های خود را با حفظ مالکیت شهرداری واگذار کند.

غلامعلی حقدل اظهار کرد: کانون فرهنگی مذهبی رهپویان وصال تقاضای خود مبنی بر واگذاری زمین را به شهرداری داده است و پس از بررسی و اعلام موافقت شهرداری، این درخواست در کمیسیون فرهنگی شورا بررسی و در صحن علنی شورا هم مطرح و با رأی اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید و اکنون در مرحله بررسی فرمانداری قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه واگذاری زمین به کانون رهپویان وصال از طریق مراحل قانونی انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر فرمانداری با این مصوبه شورا موافقت کند ما آن‌را ابلاغ می‌کنیم و اگر ایرادی گرفته شود، آن‌را برطرف و یا در جای دیگری که مورد رضایت طرفین باشد، زمین واگذار می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به برخی مخالفت‌ها درخصوص واگذاری زمین به کانون رهپویان وصال خاطرنشان کرد: در گذشته نیز براساس بررسی های شهرداری و شورای شهر، زمین‌هایی به هیئت‌های مذهبی و نهادهای فرهنگی اجتماعی داده شده و شورا از آنان حمایت کرده است اما نمی‌دانیم چرا برخی در این مورد حساس شده‌اند و چنین برخوردهایی با یک نهاد فرهنگی مذهبی شایسته نیست.

حقدل با تاکید بر اینکه هیچگونه جای نگرانی نیست و نگرانی‌ها در این مورد توجیهی ندارد، توضیح داد: 2 هزار مترمربع زمین که فاقد درخت و فضای سبز است از فضای 20 هکتاری بوستان جنت به کانون فرهنگی مذهبی رهپویان وصال واگذار می‌شود ضمن اینکه ما از قبل نیز این محدوده را برای انجام کارهای فرهنگی تربیتی در نظر گرفته بودیم و حتی تالار شهر هم در این مکان ساخته می‌شود.

وی به اقدامات مثبت و تاثیرگذار کانون رهپویان وصال در شیراز اشاره و اظهار کرد: کدام نهاد توانسته است حدود 15 هزار نفر از جوانان انقلابی، مومن و متعهد را جذب کند و با انجام کار فرهنگی در راستای حفظ ارزش‌های اخلاق اسلامی گام بردارد؟

این مقام مسئول با بیان اینکه نباید تسلیم تهاجم فرهنگی دشمن شویم، گفت: دلمان می‌سوزد که جوانان شهر در معرض آسیب‌های فرهنگی دشمن قرار گرفته‌اند بنابراین باید برای تقویت و ایجاد فضاهای فرهنگی و دینی تمام توان خود را به‌کار بگیریم.

رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به این سوال که آیا شورای پنجم می‌تواند این مصوبه را لغو کند، گفت: هر شورایی می‌تواند مصوبات قبلی را لغو کند اما شورای بعد هم نمایندگان مردم هستند و خواست مردم برای آنان مهم و محترم است و بعید می‌دانم هیچ شورایی با ایجاد وتقویت فضاهای فرهنگی و مذهبی در شهر مخالفت کند.

حقدل در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری می‌تواند زمینی را به طور کامل واگذار کند، توضیح داد: شهرداری برای واگذاری کامل یک زمین باید مناقصه برگزار کند و تمام متقاضیان در شرایط یکسانی در مزایده شرکت و در نهایت زمین به برنده مناقصه واگذار می‌شود اما کانون رهپویان وصال به دنبال گرفتن مالکیت زمین نیست.

براساس این گزارش، در صد ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز لایحه شهرداری شیراز مبنی بر پیشنهاد واگذاری دو هزار مترمربع زمین از بوستان جنت واقع در خیابان شهید فرزدقی به کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز تصویب شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
0
این کانون رهپویان یک کم طرفدار داشت حالا می خواین با این کارتون همین طرفداری را هم کم کنید.
razmjooi
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
0
چرا این همه باغی که توی شیراز یکی یکی خشک و نابود شد و هرکدوم تبدیل به یک مجتمع تجاری شد کسی کمپین مخالفت تشکیل نداد و اصلا کسی یادش به قانون و تبصره و بیت المال و مال غصبی نبود . یعنی هفته ای یکبار شنیدن صدای یاحسین یه عده جوون انقدر گوش خراشه که تا این حد باهاش مخالفت میشه...