کد خبر: ۷۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
رئیس حوزه هنری فارس:

تلخی انتقاد برای ما نوش است/ از مسئولین استان و حوزه هنری کشور انتظار حمایت دارم

کرم‌اللهی گفت: تلخی انتقادات برای ما نوش است و آنرا پذیرا هستیم زیرا زمینه‌ساز بهبود وضعیت خواهد بود.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، طی مراسمی از تلاش‌های مهدی نجابت، سرپرست سابق حوزه هنری فارس قدردانی و محمد کرم‌اللهی به عنوان رئیس این اداره معرفی شد.

رئیس جدید حوزه هنری فارس در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی حوزه هنری به‌عنوان امید انقلاب، گفت: پس از دفن دو شهید خوش‌نام در حوزه هنری، مقام معظم رهبری حوزه هنری را مرکز هنر انقلاب نامیدند و این نگاه و مسیر حرکت و اهداف و رسالت حوزه را کاملا مشخص کرده است.

محمد کرم‌اللهی با تاکید بر اینکه حوزه هنری خانه هنرمندان و این نقش باید تقویت شود، اظهار کرد: در فارس برمبنای اصول حرکت می‌کنیم و با تمام وجود حامی هنرمندان استان فارس خواهیم بود.

وی بر حرکت براساس اهداف تعیین شده تاکید و تصریح کرد: حوزه هنری در مقابل هیچ دستگاهی نیست و همه دستگاه های فرهنگی در حیطه وظایف خود کار می‌کنند و حوزه هنری نیز در مسیر ماموریت‌های مشخص و طراحی شده خود حرکت خواهد کرد و باید مواظب باشیم که خدای نکرده موازی کاری نکنیم بلکه در چرخه تکمیل یکدیگر حرکت کنیم.

رئیس حوزه هنری فارس با بیان اینکه به عنوان یک تدارک‌چی، تسهیل کننده و هماهنگ کننده در خدمت جامعه هنری فارس هستم، گفت: شاید برای هیچ لبخند تعریفی دلم نلرزد اما برای انتقادهای گرم شما دلم می‌لرزد و آن را دوست دارم و پذیرای انتقادات شما هستم زیرا معتقدم لبخند تعریف چیزی را به ساختار حوزه هنری اضافه نمی‌کند اما تلخی انتقادات که برای ما نوش است، زمینه‌ساز بهبود وضعیت خواهد بود و به ما در رسیدن به مقصد اصلی کمک می‌کند.

کرم‌اللهی با تصریح اینکه فارس نگین انگشتری فرهنگ، هنر، تاریخ و تمدن ایران زمین است و باید همیشه بدرخشد، اظهار کرد: رسیدن فارس به جایگاه شایسته خود در گرو همت همه ما است و این استان نیاز به نگاه حمایتی بیشتری دارد تا بتواند رسالت و وظیفه ذاتی خود را پیش ببرد و در این راستا از حوزه هنری کشور و مجموعه مسئولین استان انتظار کمک و حمایت دارم.

جایگاه اصلی فارس به عنوان فخر فرهنگ و هنر کشور دوباره احیا شود

معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور هم در این مراسم با بیان اینکه شیراز جزو مفاخر فرهنگ و هنر کشور است، گفت: درصد اعتبارات دولتی حوزه هنری فارس نسبت به سایر دستگاه‌ها بسیار کمتر است که امیدوارم در دیدار با استاندار فارس، این موضوع را مطرح کرده و به نتیجه مناسبی برسیم چراکه باید راهکاری پیدا کنیم تا جایگاه اصلی فارس به عنوان فخر فرهنگ و هنر کشور دوباره احیا شود.

علیرضا معین بخش با تصریح اینکه تغییرات مدیریتی در فارس لطمه‌هایی را به حوزه فرهنگ و هنر زده است، ابراز امیدواری کرد که شاهد بهبود وضعیت باشیم و افزود: کرم اللهی از مدیران امتحان پس داده و موفق حوزه هنری در استان های مختلف کشور است و امیدوارم با حضور وی وضعیت تئاتر و دیگر رشته های هنری استان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه ما سعی کردیم بهترین مدیر را برای استان فارس انتخاب کنیم خطاب به کرم اللهی گفت: در دور گذشته رابطه خوبی بین حوزه هنری و هنرمندان استان فارس ایجاد شد که شما باید برای تسهیل این ارتباط تلاش کنید و به آن شتاب بیشتری دهید.

معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور علت استعفای نجابت را قبولی در مقطع دکتری عنوان و اظهار کرد: روزی که نجابت برای ریاست حوزه هنری فارس انتخاب شد شاید امروز را پیش بینی می کرد که اصرار داشت با حکم سرپرستی وارد شود و ما در ستاد تهران از توان وی استفاده خواهیم کرد.

معین‌بخش با بیان اینکه حوزه هنری در بخش تخصصی و اداری و ارتباط بین مدیران و همکاران، دارای نقص‌هایی است، اظهار امیدواری کرد که تمام نقص‌ها در بخش‌های مختلف مد نظر قرار گرفته و مرتفع شود.

سعی کردیم گفتمان انقلاب اسلامی را در ادبیات فرهنگی استان احیا کنیم

سرپرست سابق حوزه هنری فارس هم در این جلسه گفت: در طول خدمت خود در حوزه هنری سعی کردیم حوزه هنری را به مخاطبان آن بهتر و بیشتر بشناسانیم و اکثر مخاطبان یا به تازگی به حوزه هنری می آمدند یا بعد از هشت سال قطع رابطه دوباره در خانه خود حضور پیدا می کردند.

مهدی نجابت با بیان اینکه تلاش ما بر احیای گفتمان انقلاب اسلامی در ادبیات فرهنگی استان بوده است، گفت: تلاش کردیم پرچمدار هنر انقلابی باشیم و احترام پیشکسوتان و هنرمندان حفظ شود چراکه شأن پیشکسوتان شأن بزرگی است.

وی با بیان اینکه بذرهایی را طی یک‌سال اخیر در عرصه هنر کاشتیم، گفت: حضور ۵ فیلم کوتاه حوزه هنری در جشنواره شاهچراغ و فراهم کردن مقدمات ایجاد مرکز پژوهش های هنرهای آیینی و تغزیه از جمله فعالیت‌های حوزه هنری فارس بوده است.

نجابت اظهار کرد: سعی کردیم همدلی و همزبانی خوبی بین جامعه فرهنگ و هنر ایجاد کنیم و رابط خوبی بین هنرمندان شهر باشیم و با توجه به بودجه کم، تلاش کردیم آزمون و خطا صورت نگیرد.

وی در پایان ضمن عذرخواهی بابت کاستی‌هایی که وجود داشته است، گفت: چشم انداز خوبی را برای شیراز و فارس می بینم و امیدوارم حوزه هنری شیراز هم جزو برترین‌ها شود.

بنابراین گزارش، کرم‌اللهی دانش آموخته ادبیات و هنرمند عرصه تئاتر می‌باشد و در استان‌های لرستان، چهارمهال و بختیاری، ایلام، قزوین و تهران سابقه مدیریت داشته است که در آخرین مسئولیت خود به عنوان رئيس حوزه هنري استان قزوين، توانسته این استان را به رده سوم كشور در فعاليت‌های مرتبط با حوزه هنری ارتقا دهد.

نظرات بینندگان