کد خبر: ۷۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴

تا اطلاع ثانوی به امامزاده سید حسین (ع) کازرون سفر نکنید + توضیحات تکمیلی

بر اساس اعلام شبکه بهداشت و درمان فراشبند، همشهریان تا اطلاع ثانوی به امامزاده سید حسین(ع) کازرون سفر نکنند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نخل بیدار بر اساس اعلام شبکه بهداشت و درمان فراشبند، همشهریان تا اطلاع ثانوی به امامزاده سید حسین(ع) کازرون سفر نکنند.

کارشناس بیماری های واگیر، شبکه بهداشت و درمان فراشبند گفت: با توجه به وقوع اپیدمی (همه گیری) بیماری مالاریا در روستای انارستان و تعدادی از روستاهای اطراف امامزاده سید حسین (ع) شهرستان کازرون و احتمال انتقال محلی این بیماری، توصیه می شود جهت پیشگیری از آلودگی به این بیماری فعلا تا یک ماه آینده از مسافرت به امامزاده سید حسین (ع) این شهرستان خودداری گردد.

همچنین در صورت داشتن علایمی از قبیل تب، لرز و عرق جهت انجام آزمایش رایگان بیماری مالاریا به شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند مراجعه نمایید.

قابل ذکر است، بیماری مالاریا بیماری انگلی است که توسط پشه مالاریا ( آنوفل ) انتقال می یابد و علایمی از قبیل تب، لرز و عرق متناوب ایجاد می کند و به علت از بین رفتن گلبولهای خونی، در صورت عدم تشخیص می تواند خطرناک بوده و باعث مرگ فرد بیمار گردد.

این کارشناس مرکز بهداشت شهرستان فراشنبد عصر امروز با ارسال متنی صحبت های روز گذشته خود را بدین گونه اصلاح کرد:

به اطلاع همشهریان می رساند این خبر به این صورت اصلاح می شود که با توجه به برنامه کنترل مالاریا در استان فارس دانشگاه علوم پزشکی به صورت مانور عملیاتی همچون مانور زلزله با پیدا کردن یک مورد مثبت مالاریا در منطقه کازرون جهت آشنایی با بر خورد چنین مواری یک برنامه مانوری را انجام داده و روش مقابله بهتر با این بیماری را تمرین و به سایر همکاران آموزش داده است و طبق عملکرد شبکه بهداشت های استان از نیرو های افاغنه به صورت روتین آزمایش می کنند تا سلامتی همشهریان ایرانی تامین شود


لذا برنامه مراقبت دانشگاه علوم پزشکی در کازرون یک مانور بوده و مشکل بهداشتی نبوده و نشاندهنده عملکرد مثبت دانشگاه بوده که موارد بیمار را زود شناسایی تا به دیگران بیماری را منتقل نکند.

نظرات بینندگان