کد خبر: ۷۵۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس:

اختیارات بانک‌ های فارس در پرداخت تسهیلات 5 برابر شود/ دولت فکر نکند اوضاع فارس گل و بلبل است/ حاشیه شهر شیراز وضعیت اسفباری دارد

رضایی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استان فارس را بیکاری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی خواستار ارزیابی و پایش مدیران اقتصادی استان فارس شد و گفت: امروز در شرایط خاصی قرار داریم و بعد از برداشته شدن تحریم‌ها باید حرکتمان با نشاط باشد، و فارس نیازمند جنب و جوش و پویایی است بنابراین باید پالایشی از مدیران اقتصادی داشته باشیم تا آنان که توان دارند بمانند و کسانی که عمکردشان ضعیف است جای خود را به افراد توانمند‌تر و خوش‌فکرتر بدهند.

محمدرضا رضائی کوچی در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور علی‌ طیب‌نیا، ‌ وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد، حضور وزیر اقتصاد در این جلسه را نشان از اراده جدی استانداری فارس برای پیگیری مباحث کلیدی استان دانست و افزود: طیب‌نیا از وزرای خوب دولت تدبیر و امید است و مسائلی که بین مجلس و این وزیر پیش آمده نشان‌دهنده دغدغه نمایندگان در حوزه اقتصاد به‌شمار می‌رود و ارتباطی به توانمندی و کارآمدی آقای طیب‌نیا ندارد.

وی خواستار افزایش سطح اختیارات تفویض شده از سوی دولت به استانداران و مدیران استانی شد و گفت: اختیارات استانداران و مدیران استانی در بخش‌های مختلف پاسخگوی نیازهای موجود نیست.

رضائی درخصوص واگذاری تسهیلات بانکی تصریح کرد: بانک‌ها در استان فارس تا سقف ۵ میلیارد تومان اختیار دارند وام بدهند درحالی که برای دست‌یابی به رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف، این میزان نیاز سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را رفع نمی‌کند و جوابگوی نیازهای فارس نیست.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سقف در نظر گرفته شده برای تفویض اختیار به مدیران بانک‌های استان‌های مختلف به یک اندازه است، گفت: تفویض اختیار باید متناسب با وسعت، جمعیت و پتانسیل‌های هر استان باشد، نمی‌توان استان فارس را در مباحث مختلف با سایر استان‌ها به یک شکل دید.

وی خواستار افزایش اختیارات بانک‌های استان فارس تا ۵ برابر سقف کنونی در پرداخت تسهیلات به طرح‌های تولیدی و اقتصادی شد.

رضائی با بیان اینکه فارس قطب کشاورزی کشور به‌شمار می‌رود و همه ظرفیت‌های اقتصادی این استان عمدتا در حوزه کشاورزی محدود شده است، گفت: در ده سال اخیر به‌دلیل بروز خشکسالی و مشکلات ناشی از آن، کشاورزان روزگار سختی را طی می‌کنند چراکه از یک طرف قیمت محصولات کشاورزی پایین است و از طرف دیگر واردات مرکبات و حوادث غیرمترقبه ضررهای جبران ناپذیری به کشاورزان وارد کرده است که برای احیای کشاورزی استان طرح‌هایی را پیشنهاد داده‌ایم.

وی یادآور شد: علیرغم اینکه تصویب شده بود شیراز قطب مخابرات و الکترونیک کشور باشد اما صنایع بزرگی که در این عرصه فعال بودند، اکنون مشکلات عدیده‌ای دارند و زمزمه‌های خروج برخی صنایع مخابراتی وابسته به دولت از فارس هم شنیده می‌شود.

رضایی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استان فارس را بیکاری عنوان و با تصریح اینکه فارس بیش از حد توان خود معطوف کشاورزی شده است، گفت: بسیاری از صنایع استان در حال نابودی بوده و اقتصاد فارس حال خوبی ندارد چراکه حتی یک صنعت و کارخانه در فارس نمی‌توانید پیدا کنید که با عمده ظرفیت کار کنند بلکه به جرات می‌گویم که صنایع فعال با حداقل ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی مالیاتی که برای صنایع درنظر گرفته شده را سبب خردشدن کمر تولید کننده توصیف کرد و گفت: درست است که رویکرد دولت برای افزایش درآمد دریافت مالیات است اما توجه کنید در فارس مالیاتی که دریافت می‌کنید نسبت به سال گذشته حداقل بالای ۴۰ درصد افزایش یافته است درحالی که در کشور به طور میانگین ۲۵درصد افزایش یافته است و این نشان می دهد که در فارس فشار سنگینی بر روی کسبه قرار دارد که این مشکل مستقیما به حوزه وزارت اقتصاد برمی گردد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با تاکید بر اینکه نگاه دولت و وزا به این استان باید تغییر کند، گفت: فارس را نباید یک استان گل و بلبل دید، بلکه حاشیه شهر شیراز و سایر شهرستان‌های فارس وضعیت اسفباری دارند و برای ایجاد تحول نیازمند تغییر در نگاه دولت‌مردان هستیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمدعلی احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
0
خداپدر ومادرجناب رضایی را بیامرزه حرف دل مردم زدن